Categorii: Industrie

Noul Shimano Dura-Ace va fi wireless, cu 12 viteze și fără baterii

Patentele recent depuse de Shimano par să confirme că japonezii urmează să intre și ei în rândul brandurilor ce oferă 12 viteze pentru cursiere, cu nou lor sistem wireless, dar care aparent va fi și fără baterii.

Rivalii Shimano, americanii SRAM și italienii Campagnolo, sunt demult trecuți de 11 viteze. În 2019 Campagnolo chiar a lansat groupsetul Ekar cu 13 viteze pentru gravel și 12 viteze pentru șosea, în timp ce SRAM cu al său eTap AXS generația 2, folosește deja tehnologia wireless.

Patentul depus de Shimano confirmă că noul groupset electronic Dura-Ace nu doar că va avea 12 viteze și va comunica wireless, dar se pare că pentru schimbarea electrică a vitezelor nu vor fi folosite baterii ci un sistem piezoelectric.

În schițele patentelor apar mai multe locații unde sunt poziționate baterii tip monedă. Una este în shifter, alta dedesubtul manșoanelor. Exista și opțiunea eliminării complete a bateriilor, electricitatea necesară fiind generată de mișcarea shifterelor.

Patentul vorbește despre curentul electric “care este generat folosind presiune și/sau vibrație generată de mișcarea a cel puțin uneia dintre manetele de frână, a celeilalte manete și a butonului pentru schimbarea vitezelor. Exemplu pentru acest mod de generare a curentului electric este elementul piezoelectric.”

Potrivit patentelor Shimano, butonul pentru schimbarea vitezelor ar fi inclus în corpul manetei de frână cu 12 viteze Dura-Ace Di2 wireless. Nu este clar ce protocol wireless va folosi noul Dura-Ace Di2 wireless și nici ce corp propulsor va utiliza la pinioane, dar odată cu trecerea la 12 viteze la mtb este posibil să fie folosit corpul Shimano Microspline.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

3 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma