Categorii: Industrie

Noua OneUp V3 devine mai ușoară și mai lină

Recent OneUp Components a lansat o nouă tijă de șa reglabilă hidraulic, V3. Aceasta este practic un upgrade față de actuala V2, fiind însă mai ușoară, mai lină, mai bine izolată și mai rezistentă.

Din punct de vedere al greutății, noua V3 este cu 60-70 g mai ușoară decât V2 mulțumită noului cartuș hidraulic care nu trebuie să fie umflat. Tija de șa V2 avea o valvă Schrader sub șa prin care puteai regla presiunea aerului pentru a personaliza viteza de revenire a șeii și puterea necesară comprimării tijei.

La noua V3 aceste valori sunt fixe, cartușul nu poate fi umflat sau dezumflat, ceea ce înseamnă că au fost eliminate componentele necesare acestui proces. Astfel, potrivit OneUp Components, noua V3 este cu 238 g mai ușoară decât Reverb AXS, cu 155 g mai ușoară decât Fox Transfer și cu 60 g mai ușoară decât Transfer SL. Mai mult, tija de șa poate deveni și mai ușoară, cu 10 grame, dacă alegi kitul din titan de prindere.

Unul din avantajele tijelor de șa OneUp este sistemul îngropat de prindere a șeii. Acest lucru permite tijei să aibă una dintre cele mai lungi curse având în același timp una dintre cele mai scurte lungimi per total, noua V3 fiind cu 10 mm mai scurtă decât V2. Asta înseamnă că poate fi folosită mai ușor și pe cadrele măsuri mici și foarte mici.

La interior cartușul pneumatic este complet nou și are nevoie de 75% forță de apăsare pe manetă pentru a-l comprima. De asemenea, este nevoie și de forță mai mică la inițierea compresiei. Cu alte cuvinte, întreaga mișcare de comprimare este mai rapidă la noua V3.

Garniturile sunt IGUS auto-lubrifiante cu suprapunere mărită, fapt care le face să fie mai line și mai rigide. Tijele cu cursa mai mare, 180/210/240mm au garnituri suplimentare pentru a susține lungimea mai mare a tijei.

La noua V3, OneUp a dublat numărul de pini antirotație pentru ca șaua să stea îndreptată acolo unde trebuie. Astfel, se reduce jocul lateral, dar fără a adăuga frecare. De asemenea, doi pini supradimensionați, din polimer, contribuie și mai mult la reducerea rotației. Nu în ultimul rând, garniturile SKF sunt și acestea noi, sistemul de separare al murdăriei exterioare față de lubrifierea interioara, fiind îmbunătățit. Noile garnituri SKF vor fi în curând disponibile și pentru tijele V2, ca upgrade.

Noua tija de șa reglabilă hidraulic OneUp V3 are prețul de 299,99 euro și este compatibilă cu maneta V3, disponibilă separat, garanția fiind de 2 ani. Kitul din titan, pentru upgrade, are prețul de 14,99 $ fiind compatibil și pentru tijele V2.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

6 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma