Zilele acestea se desfășoară Eurobike Media Days în Austria, la Kirchberg. Peste 180 de ziariști sunt prezenți pentru a analiza ofertele anului viitor, iar Merida este unul din jucătorii principali. Pentru 2017 din partea producătorului german-asiatic vom vedea nu doar o lărgire a gamei de produse, cu anumite biciclete disponibile cu roți de două dimensiuni, dar și biciclete noi unele făcând introducerea pentru segmente în care Merida nu a fost încă implicată.
Big.Nine și Big.Seven – o bicicletă a cărei proiectare a durat cinci ani. Modelul a fost dezvoltat împreună cu echipa oficială de mtb Multivan Merida Biking Team, iar scopul principal a fost realizarea celei mai rapide biciclete de munte hardtail din lume. Bicicleta este disponibilă în versiuni cu cadru de carbon și aluminiu, iar modelul de top CF5 are o greutate a cadrului de doar 900 grame. Multe alte inovații sunt integrate în modelele anului 2017 cum ar fi standardul “boost” ce oferă o rigiditate mai bună a roții. Dar și geometria a fost adusă la zi pentru a fi în pas cu trendurile curente. Astfel țeava head tube este mai scurtă, reach-ul a fost mărit, iar țevile chain stay scurtate.
Big.Trail – este o bicicletă gândită pentru distracție și nimic altceva. Complet diferită față de bicicletele Big.Nine și Big.Seven, Big.Trail a fost creată pentru a-ți oferi satisfacții complete pe potecă, la vale și în viteză. Bicicleta este dotată cu roți de 27,5 inch de mare volum lucru de mare folos atunci când traseul devine provocator. Un ajutor semnificativ vine și din partea suspensiei față de 130mm, din partea geometriei alungite și din partea unghiului relaxat al furcii în stil Enduro.
One.Sixty – totuși Merida nu s-a concentrat doar pe biciclete fără suspensie spate. One.Sixty este un exemplu de bicicleta full suspension care face parte deja din categoria „extremă” mulțumită geometriei enduro și suspensiei față de 170mm. Modelul de top dispune de cadru din carbon pentru triunghiul față lucru care oferă o greutate totală de doar 2500 grame. Geometria este agresivă mulțumită țevilor chain stay de 430mm, reach-ului mare și unghiului furcii de 65,3 grade. Toate acestea fac din noua One.Sixty o bicicletă foarte bună de mers tare la vale pe teren dificil.
Scultura Disc – și la șosea Merida stă foarte bine mulțumită modelelor dotate cu frâne pe disc. Acestea oferă ciclistului un randament mult mai bun întrucât poate frâna mai târziu, dar și mult mai eficient. În același timp însă versiunile cu frână pe jantă sunt în continuare disponibile. Scultura Disc dispune atât de cadre din carbon cât și aluminiu, cele din carbon oferind o geometrie mai agresivă, cele din aluminiu fiind mai sport. La capitolul tehnologie și performanță, bicicletele sunt dotate cu prindere ax roți de 12mm, instalare „flatmount” pentru etrierul frânei și radiatorul „disc cooler” pentru frâna spate.
Reacto Track – un model deosebit este bicicleta de pistă Reacto, prima pe care Merida o construiește. Noua Reacto Track este, desigur, gândită să performeze la maximum pe pistă însă poate fi în egală măsură folosită și în oraș pe post de bicicletă fixie sau single speed întrucât i se poate instala o frână față. Bicicleta are la baza un cadru Reacto modificat și întărit pentru a face față celor mai brutale sprintări. Cadrul dispune și de alte specificații speciale acestui segment care fac bicicleta să fie compatibilă cu multe diametre de foi.
Crossway Urban – este bicicleta și „calul de bătaie” pe care oricine o poate folosi cu succes în oraș la treburile zilnice. Fiind gândită pentru oraș bicicletei i se pot atașa accesorii folositoare precum aripi și portbagaje însă marea noutate pentru 2017 este cadrul din carbon disponibil pe modelul Crossway Urban 7000. Bicicletele sunt echipate cu anvelope de 40mm, pentru manevrabilitate bună pe orice vreme, cât și cu ax antifurt pentru roți.
eBig.Trail – însă și segmentul bicicletelor electrice este în creștere. Dacă mai puțin în România, sau încă nu și în România, în vestul Europei vânzările bicicletelor electrice au explodat. Noua Merida eBig.Trail a fost gândită să ruleze peste orice mulțumită suspensiei mare față și anvelopelor 27,5 inch de mare volum. Când pedalezi, bicicleta este propulsată de motorul Shimano StePS E8000. Așadar noua eBig.Trail oferă nu doar aceeași distracție la vale, dar și ajutor la deal.
eOne-Twenty – este bicicleta puternic înrudită cu versiune One.Twenty cu suspensii de 120mm. Bicicleta este un pedelec ce combină toate atributele modelului fără motor cu tehnologia oferită de motorul electric Shimano STePS E8000. Mulțumită anvelopelor 27,5 plus, standardului Boost și țevilor chain stay mai scurte de 440mm, noua eOne-Twenty devine potrivită pentru oricine dorește să meargă atât tare la vale cât și repede la deal.
eOne-Sixty – este bicicleta „jucăușă” pentru Enduro, potrivit celor de la Merida, cu serviciu „shuttle” inclus. Este știut că geometria enduro este cea mai potrivită care face față compromisului dintre abilitățile la urcare și manevrabilitate la coborâre. Totuși urcarea nu este punctul forte al unei biciclete de enduro. Însă mulțumită motorului electric Shimano E8000 acum și urcarea devine o plăcere.
eBig.Nine / Big.Seven – potrivit Merida această bicicletă înseamnă echilibrul dintre bicicleta pentru navetă și un mtb sportiv. Bicicletele, deși electrice, au o greutate totală de doar 18 kg. Cele două dispun de două opțiuni de motoare, Shimano E8000 și E6000 devenind astfel potrivite atât pentru drumul zilnic la serviciu cât și pentru ture sportive la munte. Bicicletele sunt pedelecuri veritabile performante la munte, mulțumită standardului Boost, dar care pot fi ușor transformate în biciclete de oraș prin atașarea de aripi sau portbagaj spate.
eNinety-Nine – dacă modelele de mai sus, eBig.Nine și Seven, reprezintă echilibrul potrivit între utilizare zilnică urbană și sportivitate montană, noul eNinety-Nine face același lucru oferind însă suspensie față și spate. Noul e29er oferă o înălțime mică de încălecare și suspensii de 100mm față și spate. Este o bicicletă versatilă întrucât cadrul permite instalarea de aripi și chiar a unui cric, toate acestea la o greutate totală de doar 19 kg.
eBig.Tour – este bicicleta pedelac confortabilă de oraș ce oferă aptitudini offroad. Noua bicicleta dispune de specificații echilibrate care o fac să fie mult mai versatilă în comparație cu bicicletele dedicate unui singur segment de piață. Țeava top tube este joasă, fapt care oferă ușurință în utilizarea urbană, atunci când ești îmbrăcat cu haine de oraș, suspensia față de 100 mm oferă confortul necesar atât în oraș, dar și pe forestierele de la munte în timp ce posibilitatea instalării de aripi îți permite să folosești bicicleta pe orice vreme. Noua eBig.Tour combină avantajele modelului eSpresso cu robustețea unui pedelec offroad.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…