Chiar dacă Marzocchi n-a mai lansat demult o furcă pe arc, conceptul nu este deloc străin italienilor, modelul original Z1 din 1997 folosind pentru suspense arc și ulei. Astăzi însă noua Z1 folosește un arc foarte ușor, fabricat din aliaj de oțel silicon-crom.
Noua Marzocchi BOMBER Z1 single-crown păstrează șasiul de 36 mm și amortizarea GRIP pentru compresie și revenire, dar schimbă suspensia pe aer cu „cel mai avansat sistem pe arc fabricat vreodată de Marzocchi”. Disponibilă în patru variante de rată pentru arc, Bomber Z1 folosește un arc călit dintr-un aliaj de oțel silicon-crom, un sistem de management al gălăgiei interne, un sistem intern pe aer de asistență pentru controlul progresiei și bottom out-ului și un capac care găzduiește reglajul sag-ului și al tăriei primei părți a cursei suspensiei.
Asistența integrată pe aer este o cantitate de aer și ulei la care nu se poate practic umbla, amplasată în interiorul furcii și al cărui rol este de a se comporta ca un arc secundar, oferind rezistență, pe care nu o poți ajusta, la progresie și bottom-out. În acest fel se elimină nevoia unui arc adițional pe aer care să aibă rolul de amortizor. Este de asemenea, folosită și pe post de lubrifiant pentru șasiu.
Marzocchi BOMBER Z1 este disponibilă în variantele 29er și 27.5. Pentru 29er cursa suspensiei variază de la 150 la 170 mm în timp ce pentru roțile de 27.5 inch cursa crește în trepte de 10mm de la 160 mm la 180 mm, folosind distanțiere interne.
Marzocchi BOMBER Z1 pe arc este destul de grea, greutatea oficială fiind anunțată la 2,5 kg. Prețul anunțat este de 749$.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…