Categorii: IndustrieNoutati

Marca Drag și-a inaugurat primul magazin oficial din România

Prezentă pe piața românească prin dealerii săi, marca bulgărească Drag și-a consolidat poziția prin deschiderea unui magazin oficial, DragZone, primul de acest fel aparținându-i, din țara noastră. Acesta este situat în București, pe strada Nerva Traian, nr. 12, iar la festivitate a participat chiar fondatorul mărcii, Dragomir Kouzov, și staff-ul său din Bulgaria, precum și echipa ce va lucra în noul magazin, dar și reprezentanți ai altor bike shop-uri din București.

Prima impresie lăsată de magazin este una foarte bună, deși se comercializează doar biciclete Drag, despre marcă urmând să detaliez puțin mai încolo. Practic, găsești orice tip ai nevoie, de la cele de copii, până la cursiere și mountain bike-uri de orice fel pentru orice subdisciplină a acestei discipline, toate de la entry-level la high-end, cu echipări corespunzătoare. Acest lucru înseamnă că și prețurile sunt pe măsură, deci aproape orice buzunar își poate găsi o bicicletă adecvată, fie că clientul dorește ceva de bază sau un bolid de gonit pe off-road sau pe șosea. Ori, cum chiar Dragomir Kouzov spune, Drag are câte o bicicletă pentru fiecare (bi)ciclist, iar ca probă irefutabilă stau cele 70 de modele ale mărcii regăsite în gama pentru 2013. Pe lângă bicicletele propriu-zise, la magazinul de pe Nerva Traian, o investiție de circa 50.000 de euro, stau bine-mersi pe pereți aproape toate componentele care pot echipa un cadru, aparținând unor mărci precum Shimano, Selle Italia, Pro, SR Suntour, KMC, Sigma și așa mai departe. Ba chiar au și echipamentul de ciclism este bine reprezentat, așa că aprovizionarea este un plus cert, mai ales că Bulgaria e la o aruncătură de băț.

Promisesem mai sus să relatez câte ceva despre marca Drag și cum nu îmi place să rămân dator, începem cu fondatorul acesteia, Dragomir Kouzov. Un om de statură medie, amabil și deschis, care pare genul de balcanic sătul să se complacă în ideea că aceste locuri sunt sortite iremediabil huzurului, el este directorul și proprietarul companiei Velomania Ltd., cea care deține marca Drag. Dacă ai bănuit că numele acesteia vine de la numele fondatorului, ai ghicit. Dragomir Kouzov a fost ciclist de performanță și mai apoi antrenor la Levski Sofia. Fără rezultate notabile, după cum chiar el mărturisește, însă cu o pasiune aparte pentru personalizat, meșterit și șurubărit la biciclete. Cât timp a fost antrenor s-a ocupat și de reparatul bicicletelor ce aparțineau sportivilor săi, așadar pot zice fără probleme că a fost călit în prima linie a mecanicii. Pasiunea sa de constructor de biciclete a luat un avânt mai serios prin anii 90, cu câteva biciclete construite în garajul casei părinților săi și destinate pieței interne, iar în 1998 firma Velomania lua ființă. Marca Drag a fost înregistrată în anul 2000 și de atunci Kouzov și echipa sa lucrează la dezvoltarea acesteia. Momentan, bicicletele sale sunt distribuite în aproape toată Europa și chiar și peste Ocean.

Politica mea a fost de la început să ofer produsul potrivit la prețul potrivit, încercând să am o bicicletă pentru fiecare om care intra pe ușa magazinului, fie că dorea ceva pentru naveta zilnică, fie că era sportiv de performanță, spune dl. Kouzov. Antreprenorul mărturisește că își găsește timp să lucreze efectiv în magazinul său principal din Bulgaria, aflat la Sofia, așa că poate lua pulsul pieței ceva mai bine decât urmărind cifrele. De asemenea, el se declară și adeptul colaborării cu sportivii de performanță, motiv pentru care echipa națională de velodrom a Ucrainei concurează de ceva ani pe biciclete Drag, iar acum o săptămână a semnat un contract cu Federația Rusă de Ciclism prin care îi va livra 1.000 de biciclete de șosea. Și cei în temă cu downhill-ul sau alte discipline gravitaționale probabil cunosc echipa de rideri bulgari care gonesc pe bicicletele acestei mărci. Nu în ultimul rând, este și un activist pentru promovarea bicicletei și face parte din grupul de lucru organizat de primăria din Sofia pentru dezvoltare urbană. Un om polivalent, aș putea spune despre Dragomir Kouzov.

Revenind la piața autohtonă, directorul mărcii bulgărești crede cu tărie în potențialul acesteia. Piața românească este în creștere de la an la an și bicicletele Drag au fost bine primite. Tocmai de aceea am decis că este momentul să avem și noi o reprezentanță oficială, unde să ne fie expusă întreaga gamă. Și dacă lipsește ceva, depozitul din Sofia e la 300 de kilometri distanță, așa că aprovizionarea este un punct forte al acestui magazin. Cred în succesul viitor al Drag în România din mai multe motive. Avem prețurile potrivite, avem o sumedenie de modele de biciclete croite pentru fiecare buget, avem și garanția de 5 ani pentru cadrele de carbon și nelimitată pentru unele modele, deci niște ași în mânecă noastră sunt. Rămâne să îi jucăm cum trebuie, încheie domnul Kouzov.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Bicicletele sunt foarte bune pana cand apare prima problema.
    Acum nici un an mi-am luat o bicicleta de la ei. La o plimbare pe calea victoriei, datorita unui obstacol in drum am lovit cu pedala un stalp. In acel moment bratul pe care se afla pedala s-a indoit.

    Am mers cu bicicleta in service si am lasat-o acolo o saptamana ca sa imi schimbe angrenajul cu totul pe banii mei. Cand am venit sa iau bicicleta, ei doar i-au umflat rotile si au spus ca e ok bicicleta. Le-am mai aratat o data ca bratul e stramb ei imi spuneau ca e o chestie psihica. Ca stiu eu ca a fost lovita bicicleta si deaia o simt stramba. Am pus bolobocul ca sa le demonstrez si se vede clar o indoitura de 10 grade. Tot nu au recunoscut de parca pe gratis vroiam sa mi-o repare. Intr-un final au spus ca dau comanda de piese si ca ma suna ei.

    Peste 2 saptamani ii sun eu. Baietii se pare ca au uitat. Imi spun ca ma suna intr-o ora inapoi. Nu m-au mai sunat.

    Urmatoarea zi sun eu iarasi ca sa aflu ca nu exista piese pentru aceasta bicicleta si nu se mai produc altele (desi bicicleta a fost cumparata de mai putin de un an) si ca nu o pot repara deoarece nici alte piese de la alti producatori nu sunt compatibile.

    Deci, am cumparat o bicicleta care nu poate fi reparata sub nici o forma. Cumperi un Drag si la cea mai mica problema ajungi sa il arunci la gunoi.

    Imi pare rau ca am calcat in magazinul Drag si ca le-am dat banii

  • Site-ul lor este http://www.screambikes.eu/ trebuie selectat de sus dreapta moneda si tara - am trecut putin pe la ei prin magazin mom sunt la inceput mai au cu aprovizionarea dar daca gas ceva pe site il aduc la comanda am inteles. par ok si la preturi.

  • Am intrat in magazin, am salutat si am stat vreo 10min. Nimeni nu m-a bagat in seama, erau prea ocupati sa vorbeasca despre "combinatii". Si chiar pusesem ochii pe o bicicleta.....Pacat!

  • Ne bucuram sa vedem ca piata de biciclete din Europa de Est (Bulgaria, Romania) se misca ! Sunt semne ca si anul acesta romanii o sa investeasca in sportul pe 2 roti.

  • Au avut unul din cele mai reusite standuri la salon. Foarte hotarati oamenii astia! Bravo!

  • Mult succes celor de la drag! Piata romaneasca de biciclete are nevoie cu adevarat de cat mai multe astfel de optiuni, de calitate !

  • Chiar arata bine bicicletele! Cu cat mai multe magazine cu atat mai bine! Felicitari vecinilor bulgari!

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma