Categorii: Industrie

INGRID lansează transmisia 1x Gran Turismo R, pentru șosea cu 11 sau 12v

Nu am mai auzit de Ingrid din 2019, când se pregăteau să pună pe piață transmisia 1×12 pentru off-road. Astăzi însă aflăm despre alt produs pe care italienii îl au deja disponibil, mai precis INGRID Gran Turismo R, transmisia 1x pentru șosea, pentru cursiere cu 11 sau 12 viteze.

foto Loose Cycles

Ca fapt divers, dacă credeai că numele mărcii vine de la numele cuiva din companie, Ingrid, denumirea este de fapt o anagramă pentru „Riding”, fapt care este extrem de „cool” și ne dă pe spate.

Gropusetul include caseta cu pinioane, angrenajul pedalier cu brațe și foi și schimbătorul spate, care este compatibil cu orice shifter de șosea, de pe piață. Transmisia este gândită să meargă bine pe cursiere, gravel sau adventure bike și, după cum vedem, toate au un design deosebit. În privința schimbătorului spate, exista momentan două versiuni – RD1-R12S pentru 12 viteze și RD1-R11S pentru 11 viteze. Greutatea schimbătorului a fost anunțată la 270 grame.

Schimbătorul spate este fabricat prin prelucrare CNC, din aluminiu 7075-T6 și plastic rezistent la impact PA12. Piesa devine astfel robustă, dar și servisabilă întrucât componentele sunt înlocuibile sau upgradabile.

De asemenea și compatibilitatea este mare. Ingrid spune că schimbătorul lor poate funcționa cu orice shifter – Campagnolo 12 sau 13 viteze (cel de 13 blocat la 12), Sram 11 viteze și Shimano 11 viteze.

Schimbătorul este disponibil în două variante, cu patină scurtă – pentru caseta cu pinion mare 46T sau lungă – pentru pinion 52T. Momentan schimbătorul este disponibil doar în varianta cu patină scurtă, de vreme ce Ingrid produce doar casete 10-46T cu 11 viteze.

Angrenajul pedalier Ingrid CRS-R2

Noul angrenaj Ingrid CRS-R2 este foarte ușor, doar 445 grame – pentru varianta cu brațe 170 mm și ax, fără foi. De asemenea, designul este deosebit, foarte angular. Brațele pedalierului sunt prelucrate din aluminiu 2024. Greutatea este redusă prin găurirea internă a pedalierului plus multe zone „săpate” pe spatele brațelor.

Angrenajul este completat de foile narrow-wide, fabricate din aluminiu 7075-T6, cu instalare direct mount, opțiunile fiind de 44T (124g), 48T și 52T (134g).

Casetele Ingrid cu 11 și 12 pinioane

De la Ingrid, există trei opțiuni pentru pinioane. Toate dispun de aceeași construcție din două părți: pinioanele mici sunt fabricate din oțel 9840 în timp ce pinioanele mari din aluminiu 7075-T6.

Având cel mai mic pinion cu 10t la caseta cu 11v 10-46t, înseamnă că nu va putea fi instalată pe butuci normali. Îți va trebui butuc cu corp propulsor de tip XD. La fel și pentru caseta cu 12v 10-48t și pinion mic 10t. Însă pentru varianta 12v cu pinioane 11-44t, instalarea merge pe butuci spate obișnuiți.

Ingrid Gran Turismo R – prețuri și disponibilitate pe piață

Schimbătorul spate Ingrid are același preț, indiferent ce varianta alegi, mtb sau șosea, mai precis 550 euro. Pedalierul are prețul de 450 euro indiferent de culoare. Pinioanele costă între 340 și 370 euro, în funcție de varianta aleasă. Pe piață vor fi disponibile începând cu data de 31 mai 2021, iar precomenzi sunt deja acceptate pe site-ul oficial al producătorului.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma