Nu am mai auzit de Ingrid din 2019, când se pregăteau să pună pe piață transmisia 1×12 pentru off-road. Astăzi însă aflăm despre alt produs pe care italienii îl au deja disponibil, mai precis INGRID Gran Turismo R, transmisia 1x pentru șosea, pentru cursiere cu 11 sau 12 viteze.
Ca fapt divers, dacă credeai că numele mărcii vine de la numele cuiva din companie, Ingrid, denumirea este de fapt o anagramă pentru „Riding”, fapt care este extrem de „cool” și ne dă pe spate.
Gropusetul include caseta cu pinioane, angrenajul pedalier cu brațe și foi și schimbătorul spate, care este compatibil cu orice shifter de șosea, de pe piață. Transmisia este gândită să meargă bine pe cursiere, gravel sau adventure bike și, după cum vedem, toate au un design deosebit. În privința schimbătorului spate, exista momentan două versiuni – RD1-R12S pentru 12 viteze și RD1-R11S pentru 11 viteze. Greutatea schimbătorului a fost anunțată la 270 grame.
Schimbătorul spate este fabricat prin prelucrare CNC, din aluminiu 7075-T6 și plastic rezistent la impact PA12. Piesa devine astfel robustă, dar și servisabilă întrucât componentele sunt înlocuibile sau upgradabile.
De asemenea și compatibilitatea este mare. Ingrid spune că schimbătorul lor poate funcționa cu orice shifter – Campagnolo 12 sau 13 viteze (cel de 13 blocat la 12), Sram 11 viteze și Shimano 11 viteze.
Schimbătorul este disponibil în două variante, cu patină scurtă – pentru caseta cu pinion mare 46T sau lungă – pentru pinion 52T. Momentan schimbătorul este disponibil doar în varianta cu patină scurtă, de vreme ce Ingrid produce doar casete 10-46T cu 11 viteze.
Noul angrenaj Ingrid CRS-R2 este foarte ușor, doar 445 grame – pentru varianta cu brațe 170 mm și ax, fără foi. De asemenea, designul este deosebit, foarte angular. Brațele pedalierului sunt prelucrate din aluminiu 2024. Greutatea este redusă prin găurirea internă a pedalierului plus multe zone „săpate” pe spatele brațelor.
Angrenajul este completat de foile narrow-wide, fabricate din aluminiu 7075-T6, cu instalare direct mount, opțiunile fiind de 44T (124g), 48T și 52T (134g).
De la Ingrid, există trei opțiuni pentru pinioane. Toate dispun de aceeași construcție din două părți: pinioanele mici sunt fabricate din oțel 9840 în timp ce pinioanele mari din aluminiu 7075-T6.
Având cel mai mic pinion cu 10t la caseta cu 11v 10-46t, înseamnă că nu va putea fi instalată pe butuci normali. Îți va trebui butuc cu corp propulsor de tip XD. La fel și pentru caseta cu 12v 10-48t și pinion mic 10t. Însă pentru varianta 12v cu pinioane 11-44t, instalarea merge pe butuci spate obișnuiți.
Schimbătorul spate Ingrid are același preț, indiferent ce varianta alegi, mtb sau șosea, mai precis 550 euro. Pedalierul are prețul de 450 euro indiferent de culoare. Pinioanele costă între 340 și 370 euro, în funcție de varianta aleasă. Pe piață vor fi disponibile începând cu data de 31 mai 2021, iar precomenzi sunt deja acceptate pe site-ul oficial al producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…