În ultima vreme, subiectul dopingului mecanic și al motoarelor electrice ascunse în bicicletă a fost dezbătut pe toate părțile… Se pare că această metodă de asistență la pedalare este deja… învechită. Ultimul răcnet în domeniu pare să fie roata electromagnetică, o roată cu magneți incluși în jantă care poate să coste, se pare, chiar și 200.000 de euro pentru un avantaj de 50-60 W.
Noua bicicletă este complet diferită de toate celelalte modele de ebike de pe piață, ea neavând un motor clasic montat în butuc sau în loc de monobloc. Roata electromagnetică este surprinzător de puternică și poate genera până la 500 W! Ebike-urile au fost până acum biciclete mari și greoaie, în special folosite de pensionari și bătrâni, nefiind foarte atractive pentru tineret. Lightweight încearcă de data asta să creeze un model frumos, rapid și ușor – 11 kg.
Prototipul are momentan 12 kg, dar multe dintre piesele care sunt acum de aluminiu vor fi înlocuite cu carbon în varianta finală, iar greutatea va fi mult redusă, în timp ce alte modele de ebike ajung chiar și la 27 kg. Greutatea redusă dă o accelerație impresionantă.
Ar putea un astfel de sistem să fie folosit pe o bicicletă de competiție fără să fie detectat? Nu este exclus, dar ar fi destul de ușor de detectat. Totuși, tehnologia avansează iar ideea este destul de tentantă… S-ar putea să vedem cât de curând și biciclete cu asistență electromagnetică găsite în plutonul profesionist….
Sursa informațiilor – cyclingweekly.co.uk
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Prologo AGX înseamnă „Aventură, Gravel, Ciclocros”, iar noua serie de produse din această gamă vine cu control al alunecării și…