Hunt au extins gama lor de roți Hunt Beyond la care adaugă acum un upgrade de la Ceramic Speed pentru butucul cu dinam destinat curselor lungi de adventure bike, pentru cursiere, gravel bike-uri sau MTB. Colaborarea cu CeramicSpeed a început pentru Hunt odată cu proiectul roților aero de șosea Limitless. În joc a intrat și producătorul german de dinamuri SON. Scopul a fost de a evita pierderea de W în sistemul dinamului, lucru care s-a făcut prin instalarea de rulmenți ceramici cu rezistență mai mică la rotație.
Hunt are deja în ofertă o gamă largă de roți echipate cu dinam pentru cicliștii de aventură ce au nevoie să își încarce bateriile. Există un set de roți de șosea din carbon cu profil de 30 mm care costă 1060 Lire și trei versiuni din aluminiu pentru șosea, gravel 650b și MTB 29 cu prețuri de 540-550 Lire, astfel fiind acoperit aproape orice tip de bicicletă de aventură.
Toate roțile folosesc același butuc premium SON Deluxe 12 cu dinam, pentru frână pe disc, care este considerat cel mai eficient dinam de pe piață, cu cea mai mică rezistență la înaintare.
SON spune că Deluxe are o eficiență de 65% la doar 15 km/h, transformând forța picioarelor în electricitate. Acest lucru adaugă 5 W în plus la 18 km/h pentru a oferi încărcare la 3.25 W pentru telefon sau GPS. Nu sunt valori rele, dar Hunt a dorit să îmbunătățească mai mult eficiența pentru cei ce fac ture lungi de bikepacking și pentru cei ce participă la curse pe distanțe foarte lungi. Asta deoarece responsabilul proiectului Hunt Beyond este participantul la curse de anduranță și câștigătorul cursei TransContinental, Josh Ibett. Pentru asta au adus în joc pe cei de la CeramicSpeed.
Reușește deci înlocuirea rulmenților clasici cu unii ceramici să îmbunătățească dinamul? Răspunsul e poate da, poate nu…
Specialiștii danezi în rulmenți și viteză mare CeramicSpeed au fost bucuroși să se joace cu SON încercând să reducă din frecarea dinamului cu ajutorul rulmenților lor de precizie. Pentru asta au introdus rulmenți CeramicSpeed în butucul SON Deluxe 12 să vadă care ar fi rezultatul. În mod normal, prin trecerea la rulmenți ceramici la o roată se economisește aproximativ 1 W. Practic adăugarea de rulmenți ceramici la ambele roți nu reușește să compenseze pierderile de putere din butucul cu dinam atunci când acesta încarcă un dispozitiv.
În schimb atunci când luminile și încărcarea sunt oprite, rulmenții ceramici de la cele două roți reușesc să salveze mai multă putere decât se pierde în dinam.
În plus, testele au arătat că dacă se montează pe bicicletă un set complet de rulmenți CeramicSpeed în butuci, rotițele de schimbător și monobloc, se obține o economie de 6-9 W, ceea ce depășește pierderile pe dinamul SON chiar și sub sarcină.
În plus, Hunt și SON spun că rulmenții CeramicSpeed se simt mult mai fin. Rulmenții sunt mai preciși față de cei SKF standard din oțel pe care SON îi folosește în mod normal, așa că a scăzut și flexia la sarcină și în viraje, ceea ce înseamnă și o durată de viață mai lungă.
Pentru cicliștii normali un astfel de upgrade pare fără sens. Dar pentru cei ce participă cu intenții serioase la cursele de anduranță, câteva sute de euro în plus pentru a elimina pierderile în dinam poate fi o idee rezonabilă.
Hunt spune că va adăuga rulmenți CeramicSpeed ca opțiune pe roțile cu dinam începând din primăvara 2020. Vor primi o versiune CeramicSpeed și roțile de gravel și adventure simple, fără dinam. Nu se știu prețurile, dar în acest moment roțile extrem de rapide 48 Limitless Aero Disc se vând cu 1450 Euro, ceea ce le face printre cele mai ieftine roți din carbon disponibile cu rulmenți CeramicSpeed instalați.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com