Nu sunt rare situaţiile când apăsăm prea tare frâna faţă şi nu durează mult până când suntem proiectaţi peste ghidon. Se întâmplă cel mai des începătorilor care încă nu au experienţa necesară dozării corecte a frânării faţă-spate.
Este drept că frâna eficientă este cea de pe roata faţă. Este valabil şi la maşini şi la motociclete. Peste 60 % din putere este aplicată acestei roţi. În acelaşi timp însă, dacă frânarea nu este făcută corect roata faţă va derapa şi vom cădea sau roata va avea suficientă aderenţă pentru a opri însă inerţia noastră ne va împinge peste ghidon.
Acestea sunt motivele pentru care americanii de la SureStop au dezvoltat un sistem aparent simplu care îi fereşte în special pe începători de saltul peste ghidon. Practic sistemul de frânare SureStop modifică sistemul original V-brake de frânare al bicicletei prin acţionarea ambelor frâne de la o singură manetă. Însă asta nu este tot. Frânarea se face progresiv în sensul că mai întâi este acţionată frâna spate şi apoi frâna faţă. În acest fel, fără să fie nevoie de experienţă, poţi aplica automat o putere de frânare de 50-50 % pe ambele roţi.
Preţul unui kit de conversie este de 19,99$ la care se adaugă taxa de livrare în România de 15$.
Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…
Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…
Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…
Vezi comentarii
Produsul asta exista din cauza ca majoritatea magazinelor nu seteaza bicicletele si nu invata incepatorii ca franarea cu mai mult de un deget pe maneta e o prostie. La franele hidraulice cum o sa faca? senzori pe roata si sisteme cu electrovalve?