În vizită la KTM în Austria (I)


Mă aflu în Austria, mai precis în regiunea Ötztal, o zonă muntosă cu peisaje care-ți taie răsuflarea, localizată undeva în S-V țării. Scopul vizitei? KTM lansează noile modele 2012. După o primire călduroasă, am avut surprinderea de a afla că sunt primul jurnalist român prezent la un press camp KTM.



Ziua de astăzi a început dimineața devreme, cu un tur al parcului de distracții AREA 47, în împrejurimile căruia am putut testa noile creații KTM, în materie de biciclete. În câteva cuvinte, Area 47 este un imens parc de distracții care-ți pune la încercare îndemânarea, la cățărări sau la sărituri în apă prin tot felul de mijloace la care, trebuie să recunosc, nu m-aș fi gândit niciodată. Cu adevărat impresionantă este investiția austriecilor în acest parc, care se ridică la câteva milioane de euro.


La scurt timp după turul parcului a început prezentarea noilor modele. Printre cele mai importante noutăți pentru 2012 trebuie să amintesc de noul hardtail din carbon Myroon, disponibil și în versiunea 29er.  Urechile beneficiază de un ax de 12 mm thru axle, care se pare că încetul cu încetul devine noul standard pentru prinderea roții din spate. Greutatea noului Myroon nu depășește 1.000 de grame.


O altă noutate ce merită consemnată este modelul Phinx, noul full-suspension de top al celor de la KTM. Și acest model poate fi achiziționat în versiunea 29er cu o cursă de amortizare de 100 de mm, cabluri trase prin interiorul cadrului și Bottom Bracket de tip Press Fit.


La capitolul biciclete de șosea, KTM se prezintă cu două noi modele, complet reproiectate: Revelator, al cărui cadru cântărește mai puțin de 900 de grame și modelul Strada derivat din modelul de top Revelator, dar care este oferit la un preț foarte avantajos.


Bicicletele electrice par a fi specialitatea celor de la KTM anul acesta, deoarece austriecii au pregătit un întreg arsenal: de la monstrul pentru Freeride Egnition până la bicicletele de munte și de la 29-ere până la bicicletele de oraș. Noile țeluri pentru sezonul următor în ceea ce privește bicicletele electrice sunt mărirea semnificativă a autonomiei până la 155 de km, scăderea sau menținerea greutății modelelor (cu acumulatori mai puternici instalați) și cel mai important, menținerea prețurilor.


În încheiere trebui să-ți spun că cei de la KTM au pregătit pentru sezonul 2012  mai mult de 60 de MTB-uri și 11 biciclete 29er. Vom relata pe larg despre modelele mai sus amintite în zilele ce urmează. Până atunci însă, mă voi pregăti pentru ziua de mâine a press camp-ului care se anunță la fel de aglomerată.


Dragoș Mitroi
Ötztal, Austria



Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Superb facute KTM-urile, am un treking Life Race de la ei, e perfecta pentru oras,job si sosea,cadrul e grozav de bine facut si cu cablurile ascunse si dotata super bine, desi e de treking are geometrie destul de sportiva si fuge grozav, a facut fata cu brio si pe offroad usurel, pentru mai serios fug cu nemtoaica ams 125 de la Cube.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma