Mountain biking-ul pare a se întoarce la rădăcini, dacă ne uităm la imaginea de ansamblu a ultimilor ani. Concepte și mărimi de roți reînviate sau componente așijderea fac subiectul viitorului acestui sport care sfidează terenul accidentat și acum, o nouă îmbunătățire a fost sesizată de către Ibis, tot după ce a aruncat o privire în trecut. Este vorba de jantele late.
Scurt și la obiect, jantele cu lățime mai mare, mountain bike-urile de acum câteva decenii folosind jate cu lățime interioară de 25mm, erau una din trăsăturile de bază ale unei astfel de biciclete. Ibis face și o scurtă listă cu avantajele: tracțiune îmbunătățită, rezistență mai redusă la înaintare, rezistență crescută, protecție anti-pană și frânare mai eficientă. Sigur, discuția e deschisă privind cât de multe argumente stau în spatele fiecărui element enumerat și având în vedere alaiul de „beneficii” pe care îl poartă fiecare inovație din ultimii ani, nici nu ne poate surprinde acest lucru.
Revenind la modele, Ibis a pregătit 3. Prima este 928, pentru 29er, care întruchipează lățimea standard a unei jante Ibis, având 22mm pe interior și 28mm pe exterior. Cântărește 375 de grame/bucată, pe când un set de roți care le include pune pe cântar 1.580 de grame.
Pe urmă, celelalte două sunt două versiuni diferite ale dimensiunii de lățime interioară 35mm și exterioară de 41mm. Diferența dintre 741 și 941 este că prima corespunde roților de 27.5, pe când cea de-a doua este pentru roți de 29”. Astfel, și greutatea diferă , fiind de 475 de grame, respectiv 490 de grame, pe când un set de roți cu acestea numără 1.650, respectiv 1.770 de grame.
Via Ibis
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…