Zilele în care mărcile franceze câștigau marile curse de ciclism au cam trecut, însă acesta nu e un motiv pentru care să credem că au căzut în dizgrație. Poate că cei de la Gitane tânjesc încă după anii ’80, când Bernad Hinault sau Laurent Fignon luau tricouri galbene peste tricouri galbene, numai că asta nu i-a oprit să se reinventeze și să atace sezonul 2015 cu o gamă cel puțin interesant gândită.
În gama producătorului francez putem regăsi o mare varietate de biciclete, de la cursiere, biciclete de fitness și de trekking, la mountain bike-uri, biciclete de oraș și de copii. Totuși, fabricantul din Romilly-sur-Seine împinge în față gama sa de biciclete electrice, constituită din modele cu mai multe întrebuințări.
Deschizând „lotul” de e-bike-uri este modelul E-Rocks, destinat riderilor care au nevoie de ceva asistență la pedalat când abordează o pantă pe off-road. Acest 29er include un cadru din aluminiu double butted, o furcă Rock Shox XC30 CRN, un tren de rulare Shimano Deore 10 viteze și este propulsat, la nevoie, de un motor Bosch Performance Cruise 36 V.
De asemenea, Gitane a pregătit modele de e-bike-uri din gama fitness/sport, dar la fel de utile și pentru deplasări urbane, sub forma lui E-Play, în variantă de dame și bărbătească, având roți de 28”, tren de rulare Shimano SLX 10, frâne hidraulice pe disc Shimano M355 și același motor Bosch ca în cazul anterior.
Orășenii sadea au parte de cea mai multă atenție din partea Gitane, având la dispoziție nu mai puțin de 6 modele: E-City Mixte, Origam E-Bike 2 Mixte, Real E-Bike 36V, Real E-Bike 26V, Real E-Bike 26V (cu roți de 26”) și Organ E-Bike Mixte (cu 3 versiuni de putere a motorului). Alimentate de motoare Bosch și Panasonic, cu cadre din aluminiu sau oțel, cu roți mai mici sau mai mari, grupul de șase acoperă aproape întreaga plajă de nevoi în ceea ce privește deplasarea urbană pe două roți puțin electrificate. Toate cadrele de e-bike-uri au o garanție de 5 ani, pe când acumulatorii una de doi ani.
Totuși, Gitane și-a dat silința și în ceea ce privește bicicletele convenționale, însă orientarea lor pare a fi una mai degrabă înspre zona mid-level/de buget. Acest fapt reiese dintr-o simplă trecere în revistă a unor vârfuri de game. De exemplu, cursieră de căpătâi a francezilor, GTN 1800, folosește un cadru din carbon asezonat cu un set Shimano 105 (22 de viteze) cu angrenaj compact și roți Fulcrum Racing Sport, care aduc greutatea la valoarea de 8,3 kilograme conform producătorului. Cât despre modelele inferioare, avem de-a face cu echipări entry-level prin excelență precum Campagnolo Xenon, Shimano Sora sau chiar Claris.
Diferind doar prin prisma ghidonului de GTN 1800, Fitness 1800 nu lasă loc de interpretări privind publicului căruia i se adresează.
Aceeași situație o putem regăsi și în cazul mountain bike-urilor, unde Rocks 27.1 reprezintă ceea ce are Gitane mai bun pentru off-road, unde mai constatăm și lipsa 29er-elor. Chiar dacă specificațiile, care conțin un cadru de aluminiu 27.5, o furcă Rock Shox XC30 (120mm) și piese Shimano Deore, nu sunt chiar de natură să impresioneze, raporturile s-ar putea schimba odată anunțat prețul de vânzare cu amănuntul. Cât despre alte modele din gamă, aici încă mai găsim mountain bike-uri cu roți de 26 de inch, echipate cu componente super entry-level, indicii privind destinația lor fiind frânele tip V-Brake. Importator al bicicletelor Gitane în România: Sport Mood
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…