Parcursul Turului Italiei a trecut în acest weekend prin încă un punct-cheie al poveștii sale și anume ascensiunile de la marginea țării cu Franța. Dacă ziua de ieri a fost una unde vremea i-a trecut pe sportivi prin iad și înapoi, astăzi simplul traseu al etapei s-a dovedit destul de solicitant încât niciunul din liderii clasamentului general să nu își riște locurile. Așadar, drumul a fost deschis pentru cei în căutarea unei consolări serioase sau dornici să își reclame victoria pe Col du Galibier, o cățărare încheiată la peste 2.000 de metri altitudine și inclusă în program în semn de omagiu pentru Turul Franței. Giovanni Visconti (Movistar) a cules laurii zilei, după o acțiune îndrăzneață, dublată de o desfășurare de forțe pe măsură.
Etapa de astăzi a fost scurtată cu 4 kilometri din pricina vremii nefavorabile, dar nici acest lucru nu le-a dat rutierilor un imbold suficient de puternic pentru a declanșa luptele crâncene preconizate în astfel de zile. Prima parte a celor 145 de kilometri a fost parcursă într-un ritm domol, întreg plutonul fiind obosit după etapa precedentă unde ninsoarea și temperaturile hibernale le-au dat bătăi de cap mai mari decât se așteptau. Coborârea care a urmat celei dintâi ascensiuni era și aceasta socotită periculoasă de sportivi, deci rimtul a rămas același. De-abia după respectiva porțiune s-au declanșat ostilitățile, Stefano Pirazzi (Bardiani Valvole-CSF Inox) plecând alături de Pieter Weening (Orica-GreenEdge), lor alăturându-li-se alți rutieri printre care și Giovanni Visconti sau Matteo Rabottini (Vini Fantini-Selle Italia).
Col du Telegraphe este următoare ascensiune, mitica urcare punându-le cicliștilor multe probleme. În spatele evadaților, Lotto-Belisol calcă pe accelerație, după care Astana își ia din nou în primire rolul de echipă responsabilă cu trena. Vincenzo Nibali stă comod în spatele coechipierilor săi, chiar dacă Robert Gesink (Team Blanco) mai întâi și pe urmă Sergio Henao (Team Sky), Danilo DiLuca (Vini Fantini), Egoi Martinez (Euskaltel) și Robert Kiserlovski (RadioShack) atacă și iau avans.
Între timp, Visconti se desprinde de colegii săi de fugă și pune tot mai mult ecart între el și aceștia. La baza lui Col du Galibier, italianul are aproape un minut față de grupul Weening, cel mai apropiat urmăritor, dar lucrurile merg în favoarea lui, deși se anunță 13 kilometri de urcare nemiloasă. Rabottini se desprinde și începe să îl apropie pe co-naționalul său, fără succes însă. Ploaia întră în joc, dar, ce ironic, bine că nu ninge!
În pluton, atmosfera este agitată. Toți vor să știrbească din avansul lui Nibali și pornesc atacuri succesive. Liderul nu se intimidează și oferă o replică pe măsură. Visconti este tot mai aproape și și el știe că oricând se poate trezi cu greii cursei în roata sa. Nibali mai trage odată și îi ia pe Rafal Majka (SaxoBank-Tinkoff Bank) și Carlos Betancur (AG2R La Mondiale) cu el. Cadel Evans (Team BMC) revine lângă Nibali, dar nu mai are vlagă să îi oprească pe Betancur și Majka. Între timp, Przemyslaw Niemiec (Lampre-Merida) întră în schemă, dar nici măcar acest lucru nu îi mai poate fura victoria lui Visconti. Betancur obținea cea de-a treia clasare pe locul secund într-o etapă a acestui Giro, iar Niemiec îl privează pe Majka de locul 3.
În ciuda haosului de la final, clasamentul general nu se schimbă esențial:
1 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 62:02:34
2 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 0:01:26
3 Rigoberto Uran Uran (Col) Sky Procycling 0:02:46
4 Mauro Santambrogio (Ita) Vini Fantini-Selle Italia 0:02:47
5 Michele Scarponi (Ita) Lampre-Merida 0:03:53
6 Przemyslaw Niemiec (Pol) Lampre-Merida 0:04:55
7 Carlos Alberto Betancur Gomez (Col) AG2R La Mondiale 0:05:12
8 Rafal Majka (Pol) Team Saxo-Tinkoff 0:05:32
9 Domenico Pozzovivo (Ita) AG2R La Mondiale 0:05:39
10 Benat Intxausti Elorriaga (Spa) Movistar Team 0:05:51
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…