A fost o zi plină de speranțe pentru rutierii francezi din Marea Buclă, impulsionați de sărbătoarea națională prilejuită de data de 14 iulie. Din păcate pentru ei, doar de sperante, căci în afară de câteva bravade izolate de-a lungul etapei, mai marii plutonului au făcut și astăzi cărțile, profitând de un final măturat de vânt și cu o mică urcare. Andre Greipel (Lotto-Belisol) este cel care și-a trecut în cont victoria din etapa a 13-a după niște ultimi kilometri absolut nebuni.
Ziua a început și a continuat destul de molcom, grupul de evadați de rigoare fiind lăsat de pluton să o ia înainte. Pablo Urtasun (Euskaltel-Euskadi), Samuel Dumoulin (Cofidis), Mathieu Ladagnous (Francaise des Jeux), Michael Morkov (Saxo Bank-Tinkoff Bank), Roy Curvers (Argos-Shimano), Jimmy Engoulvent (Saur-Sojasun) și Maxim Bouet (AG2R-LaMondiale) au fost cei care au ținut capul de afiș al etapei, dar nu au reușit în niciun moment să atingă un avans confortabil. Motivul a fost lupta pentru tricoul verde, rezervat celui mai bun sprinter, bătălie adjudecată și de această dată de Peter Sagan (Liquigas) în ciuda unei rezistențe dârze din partea echipei Orica-GreenEdge.
Michael Morkov este cel care continuă pe cont propriu, plecând din grupul din care făcea parte, dar aventura sa este încheiată brusc pe singura urcare a zilei, Mont-Saint-Clair, de categoria a 3-a, cu circa 20 de kilometri inainte de final. De fapt, abruptul deal a fost locul unde s-a decis etapa, unde plutonul s-a rupt în mai multe grupuri și unde au fost câteva momente de cumpănă. Cadel Evans (BMC) a avut o răbufnire de orgoliu și și-a jucat cartea atacului, fără vreo urmare însă. Mark Cavendish (Sky) precum și mulți alți rutieri cu pretenții la victorie sunt lăsați în urmă pe măsură ce cățărarea se apropia de final. Lotto-Belisol preia frâiele grupului de frunte pentru că pluton nu mai exista de mult și neutralizează și atacul lui Alexandre Vinokourov (Astana) și Michael Albasini (Orica GreenEdge). Vine rândul celor de la Sky să mai facă o demonstrație de forță și asistăm la o scenă rară, tricoul galben, Bradley Wiggins, ducând trenă unuia dintre locotenenții săi, Edvald Boasson-Hagen. A fost, după toate probabilitățile, un semn de recunoștință pentru suportul oferit în etapele de munte, dar nu unul suficient cât să asigure victoria norvegianului, deși Wiggins rula cu o viteză mult superioară celei care i-ar fi adus suspendarea permisului auto. Greipel era perfect plasat în spatele lui Boasson-Hagen și germanul și-a făcut datoria de sprinter cu eficiență maximă, câștigând a 3-a etapă din actualul Tur al Franței.
Etapa de mâine ne rezervă 191 de kilometri de periplu prin Pirinei, dar fără posibilități deosebite de departajare. Cele 3 cățărări, două de primă categorie și una de a 2-a categorie vor fi mai degrabă încă un episod din lupta pentru tricoul alb cu buline roșii.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…