Categorii: GeneraleNoutati

RATB face ordine! Altoind bicicliștii…

Navigând printre sursele noastre, am dat peste mesajul lui Sebastian Vrînceanu, realizator radio, care relatează cea mai recentă experiență din trafic.

Pe scurt, povestea sa sună astfel: In aceasta dimineata pe bulevardul Alexandru Ioan Cuza soferul autobuzului de pe linia 205 , cu numarul de inmatriculare B – 75 – SBB dupa o serie de sicanari in trafic m-a lovit cu o bata iesind pe geamul autobuzului, dupa care a oprit vehiculul cu calatori in el si a inceput sa fuga dupa mine cu aceeasi bata in mana. Cu aceasta ocazie va rog sa purtati casca de protectie ca nu se stie la ce va e buna. Pe mine m-a ajutat azi.

Vrînceanu a depus și o plângere la RATB, care urmează a fi soluționată în 30 de zile, conform spuselor companiei. Cât despre când și cum va fi soluționată, rămâne de văzut. În orice caz, un asemenea gest venit din partea unui angajat al unei companii publice, finanțate din banii contribuabililor, nu face decât să o pună într-o lumină nefavorabilă. Cât despre comportamentul efectiv al persoanei în cauză, aprecierile sunt de prisos, deși poate un fior de stimă l-a cuprins știind că a contribuit la modul în care colegii săi de muncă vor fi priviți acum.

Sursa

ACTUALIZARE

Între timp, am solicitat o poziție oficială a RATB privind incidentul petrecut. Răspunsul a venit în timp util și îl poți citi mai jos.

Referitor la incidentul din data de 19.03.2013, in care au fost implicati un conducator auto RATB din linia 205 si domnul Sebastian Vrinceanu, va comunicam urmatoarele:

Ca urmare a sesizarii d-lui Sebastian Ciprian Vrinceanu, cu privire la o situatie de conflict survenita in trafic, in data de 19.03.2013, in zona intersectiei B-dul I.G.Duca cu B-dul Alexandru Ioan Cuza, in care a fost implicat un conducator de autobuz din linia 205, au fost demarate verificarile impuse in astfel de situatii.

Pe baza datelor furnizate de dl. Vrinceanu, a fost identificat conducatorul auto RATB, in varsta de 57 de ani, avand o vechime de 36 de ani in meseria de conducator de autobuz RATB.

In urma verificarii camerelor video din dotarea autobuzului, s-a constatat ca, din cauza unor deficiente tehnice, sistemul de monitorizare video nu a functionat.

Va aducem la cunoştinta ca au fost luate masurile regulamentare pentru intocmirea formelor de cercetare disciplinara prevazute de legislatia in vigoare.

Precizam ca toti conducatorii de vehicule RATB participa la programe de instructaj profesional periodic, Regulamentul Intern interzicând orice forma de manifestare necorespunzatoare fata de calatori şi de ceilalti participanti la trafic.

Dezaprobam conduita angajatului nostru şi vom lua masurile ce se impun, pentru a evita repetarea unor astfel de evenimente nedorite.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • tipic nu? traiasca spiritu civic din Romania!!! dar calatori unde sunt? sau nici sistemu lor vizual nu a functionat?!

  • Al naibii sistem, fix atunci s-a "stricat"... ce convenabil...

    Repet: camera pe casca/ghidon si lantul de asigurare serios lasat "la indemana".

  • ei, camerele video nu au functionat, adica cu alte cuvinte zice RATB-ul: "nu ai frate dovezi, nu ai nimic". il tragem noi de maneca pe sofer si il atentionam dar e batran si el si aproape de pensie. asa cum zicea si Alin, se alege cu un "hai bai, nu scoate si tu bata cand te vede toata lumea". pe langa asta RATB-ul incearca sa apeleze la "constiinta" cititorilor: saracul om, e si el batran, de 36 de ani sofer, chiar vreti sa ii luati painea de la gura...
    Eu unul sper ca Ciprian a luat atunci pe loc cateva numere de telefon ale martorilor si ii deschide dosar penal la politie. Un avocat bun il baga pe sofer in rahat pana la gat, si dupa o amenda usturatoare au sa invete si alti soferi sa isi tina "iesirile" in frau.

  • In urma verificarii camerelor video din dotarea autobuzului, s-a constatat ca, din cauza unor deficiente tehnice, sistemul de monitorizare video nu a functionat.

    Hai ma... :)

  • Bun răspuns de la RATB. Un limbaj de lemn mai frumos nici că se putea. Iar prin minune, sistemul de monitorizare video nici măcar nu funcţiona. Pură întâmplare...

  • omul are 57 de ani din care 36 i-a trait in autobuz, ce sa le ceri? iti dai seama ca asta e un fel de erou al RATB-ului , una din piesele lor grele.Ai noroc daca i-au dat si un avertisment verbal, de genul, "bai Gica, nu mai scoate ba bata aia pe geam" . Nu vezi ca nici macar numele soferului nu este mentionat.Cum sa faci plangere penala daca nu ai nume si certificat medico-legal.Nu-i face nimeni nimic, stati linistiti.In cel mai rau caz o amenduta, dar pana una alta toti suntem grasi de fericire :)

  • "nu face decât să o pună într-o lumină nefavorabilă." :))) ma faceti sa rad. Ca RATB-ul de asta nu mai poate... de lumina in care sunt pusi. Oricati biciclisti vor omor autobuzele si tramvaiele vor fi pline la refuz si maimutele ce le conduc se vor purta la fel de primitiv. Eu era sa fiu lovit de un astfel de specimec cu carnet care nu semnalizeaza cand schimba benzile chiar daca eram in masina, deci nu pe bicicleta. Apoi cand il depasesc si trec prin dreptul lui vad un porc gras si umflat cum iese pe geamul mic al soferului si incepe sa arate semne obscene pentru ca l-am claxonat cand era sa dea peste mine. Educatie zero.

  • Primul lucru de facut in astfel de cazuri este SA SUNATI LA 112 si sa chemati POLITIA!!! RATB n-o sa-i faca nimic. In cel mai "bun" caz o sa-i faca un avertisment verbal.

  • Ca biciclist am avut probleme in trafic cu oameni care nu se asigura la iesirea de pe strazile laterale, sau si mai rau, odata era sa fiu luat pe sus de un Mercedes alb care venea din sens opus pe o sosea cu doua benzi unde el executa o triplare pe line continua (pentru cine nu e familiar, triplare: angajarea in depasirea unei masini ce executa o manevra de depasire; lucru pentru care sanctiunea e suspendarea permisului de conducere).

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

o zi in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

3 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

3 zile in urma