Ultimele două etape din Cupa Mondială de MTB XCO au fost deosebit de spectaculoase și au avut răsturnări dramatice de situație. Pe lângă spectacolul oferit de sportivi am putut observa câteva noutăți în materie de biciclete de top. Poate bicicletele care au atras cele mai multe priviri au fost cele folosite de Nino Schurter atât la competiția din Albstadt, cât și în cadrul competiției de la La Bresse.
Au trecut deja câțiva ani de când modelul Scale de la Scott a făcut furori pe traseele de XCO din întreaga lume, însă între timp concurența a venit puternic din spate și putem afirma chiar că unii producători au prezentat biciclete poate puțin mai performante. Pentru că dezvoltarea produselor nu se oprește niciodată, cei de la Scott pregătesc deja prezentarea noului model Scale, dar și a modelul full suspension de top, Spark. Cei care au fost mai atenți în weekendul cursei de la Albstadt au putut să-l observe pe Nino utilizând un prototip Scott Scale, cu un cadrul al cărui triunghi spate e sensibil modificat și care aparent e dotat cu o tijă de ax cu diametru mare, posibil de 12 mm. Transmisia Sram Eagle completează aspectul competitiv și agresiv al prototipului de la Scott.
La doar o săptămână după etapa de la Albstadt, Nino a pedalat din nou pe un prototip, de data asta un full suspension care se vrea a fi urmașul renumitului Spark. În comparație cu cadrul de la Scale, cadrul Spark-ului apare ca fiind deosebit de masiv, mai ales în zona angrenajului, acolo unde țevile cu diametru mare și șocul montat invers asigură atât o rigiditate crescută cât și un centru de greutate poziționat mai aproape de sol.
Dacă nu ați fost atenți atunci probabil ați omis faptul că Nino a pedalat pentru prima dată pe un Spark cu roți de 29 de inch, ba mai mult a utilizat chiar și un drop seat post, adică o tijă de șa reglabilă (telescopică). Deja în rândul profesioniștilor din Cupa Mondială de XCO am putut observa mai multe biciclete dotate cu o astfel de tijă de șa, oameni precum Julien Absalon, Florian Vogel sau Mathias Fluckiger au folosit-o în competiție. Față de modelul precedent, cea mai importantă modificare la Spark e poziționarea verticală a șocului și top tube-ul curbat.
Se pare că pentru o prezentare oficială și pentru datele tehnice concrete va trebui să mai avem răbdare câteva săptămâni, Scott anunțând că va face o prezentare publică a modelelor noi undeva la mijlocul lunii iunie.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…