Categorii: GeneraleNoutati

Proces privind pistele de biciclete, câștigat de Clubul de Cicloturism Napoca

Clubul de Cicloturism Napoca (CCN) a dat în judecată la sfârșitul anului 2011 Primăria comunei Florești pentru încălcarea legislației privind liberul acces la informațiile de interes public. Administrația a refuzat să furnizeze informații legate de infrastructurile pentru staționarea și circulația bicicletelor, existente sau planificate a se realiza în localitatea respectivă. Procesul s-a încheiat recent în favoarea Clubului de Cicloturism Napoca, prin hotărârea judecatorească care somează Primăria Florești să transmită informațiile cerute. Cu toate acestea, reprezentanții CCN susțin că răspunsurile nu excelează prin claritate și detalii.

CCN își exprimă regretul că a fost nevoie ca instanța să forțeze Primăria să comunice informațiile solicitate, mai ales că acestea privesc infrastructurile pentru biciclete. Florești, sat vecin cu municipiul Cluj-Napoca, a înregistrat o creștere spectaculoasă a populației și are un mare potentțial din punct de vedere al utilizării bicicletei, deoarece pe teritoriul său se găsesc multe obiective comerciale, foarte mulți floreșteni fac naveta zilnic spre Cluj-Napoca, iar prin comună trece principala axă de deplasare a clujenilor spre zonele montane turistice și de agrement de pe Văile Someșului Rece și Someșului Cald.

Un alt aspect menționat și surpins de CCN este că în zona Cluj urmează a fi implementat un important proiect microregional finanțat din fonduri UE, ce include piste de biciclete, loucri de parcare, centre de închiriat biciclete comunitare și alte facilități. Proiectul, care include și comuna Florești, în prima lui variantă prezenta mari deficiențe, iar consultarea lui publică de către cei interesați a fost împiedicată de autorități prin tot soiul de tertipuri. Refuzul inițial al Primăriei Florești se corelase cu cel al municipalității clujene, ce e titular al proiectului respectiv și pe teritoriul căreia se va implementa majoritatea proiectului. CCN a cerut detaliile tehnice ale acestuia, dar Primăria Cluj-Napoca refuză în continuare să le comunice clubului, fiind pe rolul Curții de Apel Cluj-Napoca un proces similar, în fază de recurs, după ce Tribunalul Cluj a dat în primă instanță câștig de cauză CCN, obligând edilii clujeni să comunice documentele solicitate.

Radu Mititean, președintele CCN, declară, pe site-ul clubului, următoarele: Considerăm problema ca fiind de actualitate la nivel național, pentru că se observă un adevărat „val” de așa-zise „piste de biciclete” apărute în tot mai multe orașe și sate, ce sunt însă adesea nu un sprijin, ci o bătaie de joc și chiar un pericol pentru bicicliști, majoritatea fiind prea înguste, discontinue, amplasate pe trotuare, lipsite de spații de siguranță și concepute cu încălcarea principiilor utilității și directitudinii și a bunelor practici pe plan european, fiind necesară prevenirea continuării acestor tendințe, motiv pentru care este esențial ca publicul și organizațiile bicicliștilor să cunoască planurile edililor din timp, înainte ca acestea să fie puse în practică și să se realizeze noi infrastructuri inadecvate.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Inca unii care nu au urmarit emisiunea "Stii si la ce te ajuta ca sti?"
    Banii publici au fost cheltuiti pentru?
    Pai pt a tranzita cu masina Florestiul ai nevoie de 1/2 ore ,adica nu este drum nici pt tranzitarea masinilor si voi vreti ca si din ala putin sa fie taiat pt piste de biciclete? Oricum biciclisti 'crosetaza' coloanele in mers ,depasesc pe partea dreapta masiniile in mers si fac tot felul de 'surprize' .

  • Pistele cicloturistice aduc bani localnicilor si indirect primariilor in cauza. Turisti = Clienti = Bani. Deci tot interesul ar fi ca aceste bucati de asfalt sa fie cat mai bune, mai multe si mai dotate. Dar nu. Primariile au alte interese. Mai putini bani, mai putini clienti, mai multa ignoranta, mai multa prostie. Pacat de tara asta frumoasa...

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

6 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma