Asociația OPTAR a analizat informațiile furnizate de către Administrația Străzilor din București (ASB) Consiliului General al Municipiului București. Mai jos, prinicipalele concluzii ale analizei.Cu sprijinul domnului Cătălin Câmpeanu (Consilier General), asociația OPTAR a obținut pentru prima dată informații legate de lungimea traseelor cu piste pentru biciclete din București.
La punctul nr. 2 din adresa din 5 decembrie 2013, ASB a susținut că în baza unui contract cu numărul 179 s-au executat trasee în lungime totală de 68,64 km. Apoi, făcând referire la un alt contract – cu numărul 193, se amintește că traseele executate au o lungime de 117,76 km. Printr-o analiză a cifrelor vehiculate de ASB, am constatat diferențele majore dintre lungimile traseelor cu piste pentru biciclete și traseele rutiere.
De exemplu, se afirmă faptul că Traseul nr 1, recepționat pe 30.09.2008, ar avea lungimea de 12 km. De fapt, acest traseu are 4,52 km. Aproximativ 4,5 km este și lungimea măsurată de organizatorii Maratonului International Bucuresti. Din măsuratori, s-au constatat diferențe între lungimile majorităţii traseelor recepționate și lungimile reale ale drumurilor pe unde au fost trasate piste.
Astfel, pe 5 decembrie 2013, ASB a afirmat că lungimea traselor cu piste pentru biciclete din București ar avea o lungime de 186,4 km. În fapt, din măsuratori a reieșit faptul că lungimea căilor de comunicație pe care s-au marcat aceste trasee au 78,09 km. Din calculele asociației OPTAR, diferența dintre totalitatea lungimilor traseelor comunicate de către ASB și totalitatea lungimilor căilor de comunicație pe care s-au trasat pistele este de 108,31 km!
În 2013, s-au efectuat lucrări de coborâre a bordurilor „prin forțe proprii” pentru lucrări aflate în garanţie. (2 ani de la momentul recepției lucrărilor).
De remarcat este faptul că marcarea traseelor pentru biciclete are la bază studii de fezabilitate care ar fi trebuit să constate că nu este posibilă trasarea pistelor pe trotuare, în București neexistând trotuare pe care să se poată executa trasee cu piste pentru biciclete și care să îndeplineasca toate condițiile legale. Până acum, aceste studii de fezabilitate nu au fost făcute publice pentru a se constata dacă cei care le-au întocmit au recomandat sau nu executarea de trasee cu piste pentru biciclete pe trotuare. De asemenea, ASB refuză să facă publice documentele prin care s-au recepționat pistele. Mai multe detalii despre informaţiile primite şi analiza acestora pot fi consultate pe site-ul asociaţiei OPTAR.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Pana cand nu vor disparea toate masinile parcate de pe prima banda si de pe trotuare, nu se va putea face nimic in tara asta, in orase.
Din pacate, mi-am luat gandul ca se va intampla asa ceva in aceasta viata.
La cat snobism si parvenitism este in capul multora care isi cumpara masini cu nemiluita, nu se va putea circula omeneste pe la noi.
Ori se vor face blocuri intregi de parcari si sa se opreasca odata din cumparat masini cei care au bani, ori n-o sa se faca niciodata nimic bun pentru biciclisti si pietoni.