Categorii: GeneraleNoutati

Poluarea și neplăcerea scot pistele de biciclete de pe marile bulevarde bucureştene

Odiseea infrastructurii velo din Bucureşti continuă după principiul faimosului joc alba-neagra. Recent, Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, a declarat pentru publicația Adevărul că municipalitatea are în plan să realizeze o rețea de piste pentru biciclete, dar că acestea nu se vor situa pe principalele artere ale orașului, ci vor fi amplasate pe străzi paralele.

Contrar consensului la care se ajunsese la un moment dat, Primăria București a decis că locul pistelor pentru biciclete nu este pe marile bulevarde, același Dedu declarând că „pistele de pe străzile intens circulate se vor scoate din proiect, pentru că asta ar fi neplăcut pentru cei care pedalează. Poluarea este mare pe aceste bulevarde“ (sursa: Adevărul). Ca soluție alternativă, edilii propun mutarea acestora pe străzile paralele cu principalele artere.

În ce măsură este această decizie una înțeleaptă sau utilă rămâne de văzut, la fel cum și termenul de finalizare al lucrărilor la rețeaua de „drumuri verzi”, plasat undeva la finalul anului 2016, devine discutabil. Deocamdată, nu s-a specificat concret traseul pe care aceste piste îl vor urma și nici dacă lungimea lor însumată va rămâne aceeași ca și cea anunțată de primarul general Sorin Oprescu în aprilie 2014, adică de 99,9 kilometri. La momentul respectiv, distanța presupunea construcția pistelor pe o „rețea de străzi și bulevarde desfășurate pe axele Nord-Sud și Est–Vest ale Municipiului București”, conform comunicatului oficial emis de Primărie. Nici implicațiile financiare nu sunt de neglijat căci respectivul proiect, care acum s-a modificat din mers, a fost deja votat și beneficiază de un buget de 44.630.000 lei.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Ce a presupus organizarea Campionatului European de XCO: interviu cu Tudor Oprea

Ne reîntâlnim cu Tudor Oprea, de data aceasta nu în calitate de sportiv, nici de team manager. Tudor se află…

3 zile in urma

Ofertele acestei săptămâni: 13-19 mai 2024

Săptămâna aceasta am primit oferte de la AfiSport și de la BikeFun, pe care le puteți vedea mai jos. AfiSport…

5 zile in urma

Kross Level 2.0: entry-level cu o geometrie evoluată

Cei de la Kross au decis ca noul Level din aluminiu să aibă o geometrie foarte similară cu cea a…

5 zile in urma