Odiseea infrastructurii velo din Bucureşti continuă după principiul faimosului joc alba-neagra. Recent, Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, a declarat pentru publicația Adevărul că municipalitatea are în plan să realizeze o rețea de piste pentru biciclete, dar că acestea nu se vor situa pe principalele artere ale orașului, ci vor fi amplasate pe străzi paralele.
Contrar consensului la care se ajunsese la un moment dat, Primăria București a decis că locul pistelor pentru biciclete nu este pe marile bulevarde, același Dedu declarând că „pistele de pe străzile intens circulate se vor scoate din proiect, pentru că asta ar fi neplăcut pentru cei care pedalează. Poluarea este mare pe aceste bulevarde“ (sursa: Adevărul). Ca soluție alternativă, edilii propun mutarea acestora pe străzile paralele cu principalele artere.
În ce măsură este această decizie una înțeleaptă sau utilă rămâne de văzut, la fel cum și termenul de finalizare al lucrărilor la rețeaua de „drumuri verzi”, plasat undeva la finalul anului 2016, devine discutabil. Deocamdată, nu s-a specificat concret traseul pe care aceste piste îl vor urma și nici dacă lungimea lor însumată va rămâne aceeași ca și cea anunțată de primarul general Sorin Oprescu în aprilie 2014, adică de 99,9 kilometri. La momentul respectiv, distanța presupunea construcția pistelor pe o „rețea de străzi și bulevarde desfășurate pe axele Nord-Sud și Est–Vest ale Municipiului București”, conform comunicatului oficial emis de Primărie. Nici implicațiile financiare nu sunt de neglijat căci respectivul proiect, care acum s-a modificat din mers, a fost deja votat și beneficiază de un buget de 44.630.000 lei.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…