Categorii: GeneraleNoutati

Piste de biciclete Timișoara-Serbia, inaugurată oficial

Rețeaua de piste pentru biciclete a României este mai lungă cu 37 de kilometri. Zeci de bicicliști de toate vârstele, dar și reprezentanți ai autorităților locale, și nu numai, și-au dat întâlnire, în jurul orei 12.00, în dreptul ecluzei de la Sînmihaiu Român, unde a avut loc și un concurs pe două roți pentru a marca deschiderea pistei care leagă Timișoara de granița României cu Serbia, notează pressalert.ro.

Pista de cicloturism a fost realizată în cadrul unui proiect finanțat cu bani de la Uniunea Europeană în valoare de 2,3 milioane de euro derulat de ABA Banat în parteneriat cu Consiliul Județean Timiș și Primăria Zdrenianin din Serbia. Printre cei care au testat pista s-a numărat și președintele Consiliului Județean Timiș, Titu Bojin, care a anunțat că acest proiect este unul unicat. În cel mult doi ani, timișorenii vor putea ajunge pe două roți nu doar până la granița cu Serbia, ci până în orașul Zdrenianin. În acest moment, partenerii sârbi așteaptă finanțare pentru a realiza 43 de kilometri de pistă, ce va lega frontiera de localitate.

Cu toate că inaugurarea oficială a avut loc în intervalul preconizat de executanții, adică luna martie 2015, probleme pentru pistă au început din luna decembrie a anului trecut, când aproximativ un sfert din cei 30 de kilometri începeau să se deterioreze. Diverse surse au pus acest lucru pe seama lucrărilor făcute de mântuială, dar și a traficului. Deși se interzice accesul oricăror vehicule motorizate pe pistă, se pare că utilajele grele și-au făcut loc și utilizează artera bine-mersi, fără a ține cont de pagubele pe care le creează.

Pista de cicloturism începe de la marginea Timișoarei, aval de Podul Modoș, acolo unde s-a făcut deja joncțiunea cu pista de biciclete a orașului, realizată de către Primăria Timișoara. Pista de biciclete de 37 de kilometri, ce leagă Timișoara de Serbia, are o lățime de doi metri, cu acostament de piatră spartă de 1,5 metri. De asemenea, au fost montați stâlpi de semnalizare, precum și opt refugii laterale pentru bicicliști, dotate cu coș de gunoi și loc pentru parcarea bicicletei și numeroase bariere pentru oprirea traficului autovehiculelor pe dig, având în vedere că acesta este interzis. Șoferii care sunt prinși că intră cu mașina pe pistă riscă amenzi între 6.500 și 7.000 de lei.

Sursa:

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

o săptămână in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

2 săptămâni in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma