Categorii: Generale

ONZA se îndreaptă puternic spre Enduro cu anvelope noi

Până şi la noi se simte această nouă disciplină care nu este nouă deloc, enduro, că prinde viaţă, atrage din ce în ce mai mulţi adepţi şi primeşte din ce în ce mai multe concursuri organizate. Carcasa EDC pentru anvelopele enduro dispune de talon din Kevlar şi un perete subţire care începe de lângă buza jantei până sus la profil. Anvelopa pentru downhill foloseşte o secţiune mai scurtă şi mai groasă pentru ca şi janta să fie mai protejată. În schimb per total anvelopa este mai subţire pentru a o menţine mai suplă şi mai uşoară.

EDC va fi disponibilă într-o variantă mai grea în comparaţie cu FRC. O anvelopă EDC de 27,5 x 2.4 va avea în jur de 1,110 kg. Ca idee anvelopa FRC cu 120TPI are 900g, iar cea standard cu 60TPI are 955g. În oferta Onza va exista şi un al 4lea model cu carcasă EDC ce va folosi un cauciuc mai moale şi mai aderent. Onza Citius este gândit să ofere rezistenţă minimă la înaintare pe suprafeţe uscate.

Onza Ibex primeşte opţiunile de carcasă FRC şi FRC120 pentru dimensiunea 27,5×2.25 la care se folosesc compuşi din cauciuc de calitate mai bună. Pentru 29er exista variantele FRC şi FRC120.

Greutăţile variază între 730g până la 770g pentru FRC şi 695g până la 735g pentru FRC120. Exista însă şi un nou Ibex EDC pentru 27,5×2.4  cu greutatea de 1.050g. Toate modelele menţionate până acum sunt tubeless ready.

În urma feedback-ului clienţilor Onza a decis ca toate modelele să fie disponibile în dimensiunea 650b cu excepţia anvelopei de noroi pentru DH, Greina care probabil va fi upgradată şi ea în 2015.

În imaginea de mai jos deasupra este carcasa de downhill cu stratul mai gros de cauciuc alături de talonul din sârmă şi construcţia 2ply. La mijloc este noul EDC pentru enduro cu peretele mai înalt, mai subţire şi cu o construcţie single ply. Se remarcă grosimea apreciabilă de dedesubtul proeminenţelor de pe margine. Ca o comparaţie Onza Citius EDC de 27,5 cântăreşte la fel ca Citius DHC de 26 inch. A 3a de jos este anvelopa cu carcasă uşoară FRC.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu
Tags: onza

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma