Până şi la noi se simte această nouă disciplină care nu este nouă deloc, enduro, că prinde viaţă, atrage din ce în ce mai mulţi adepţi şi primeşte din ce în ce mai multe concursuri organizate. Carcasa EDC pentru anvelopele enduro dispune de talon din Kevlar şi un perete subţire care începe de lângă buza jantei până sus la profil. Anvelopa pentru downhill foloseşte o secţiune mai scurtă şi mai groasă pentru ca şi janta să fie mai protejată. În schimb per total anvelopa este mai subţire pentru a o menţine mai suplă şi mai uşoară.
EDC va fi disponibilă într-o variantă mai grea în comparaţie cu FRC. O anvelopă EDC de 27,5 x 2.4 va avea în jur de 1,110 kg. Ca idee anvelopa FRC cu 120TPI are 900g, iar cea standard cu 60TPI are 955g. În oferta Onza va exista şi un al 4lea model cu carcasă EDC ce va folosi un cauciuc mai moale şi mai aderent. Onza Citius este gândit să ofere rezistenţă minimă la înaintare pe suprafeţe uscate.
Onza Ibex primeşte opţiunile de carcasă FRC şi FRC120 pentru dimensiunea 27,5×2.25 la care se folosesc compuşi din cauciuc de calitate mai bună. Pentru 29er exista variantele FRC şi FRC120.
Greutăţile variază între 730g până la 770g pentru FRC şi 695g până la 735g pentru FRC120. Exista însă şi un nou Ibex EDC pentru 27,5×2.4 cu greutatea de 1.050g. Toate modelele menţionate până acum sunt tubeless ready.
În urma feedback-ului clienţilor Onza a decis ca toate modelele să fie disponibile în dimensiunea 650b cu excepţia anvelopei de noroi pentru DH, Greina care probabil va fi upgradată şi ea în 2015.
În imaginea de mai jos deasupra este carcasa de downhill cu stratul mai gros de cauciuc alături de talonul din sârmă şi construcţia 2ply. La mijloc este noul EDC pentru enduro cu peretele mai înalt, mai subţire şi cu o construcţie single ply. Se remarcă grosimea apreciabilă de dedesubtul proeminenţelor de pe margine. Ca o comparaţie Onza Citius EDC de 27,5 cântăreşte la fel ca Citius DHC de 26 inch. A 3a de jos este anvelopa cu carcasă uşoară FRC.
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…