Categorii: Generale

Noul YT Jeffsy Primus 2020

Jeffsy, Jeffsy… cine n-a auzit de Jeffsy? Un model extrem de popular însă care nu era disponibil pentru toată lumea. Mai precis, nu pentru cei mici. YT a luat însă decizia de a construi o versiune cu roți de 24, respectiv 26 de inch, iar astfel tinerele talente să se bucure de același agregat precum talente ceva mai în vârstă. În orice caz, o mișcare de așteptat din partea celor de la YT, mai ales că noul Primus poate fi comandat chiar și cu echipări mai serioase, precum o transmisie cu 12 pinioane.

Versiunea cu roțile de 26 de inch.

O singură dimensiune de cadru va fi disponibilă, însă va compensa cu cele două diametre de roată diferite. Astfel, modelul cu roți de 24 de inch acoperă înălțimea dintre 135 și 150cm, pe când cel cu roți de 26 de inch, înălțimea unui copil între 145 și 160cm. În acest sens, bicicleta poate deveni foarte atractivă și pentru fetele mai mici de înălțime, dacă-mi permiteți acest sfat.

Nici la capitolul greutate bicicleta nu stă rău deloc, deși modelul cu roți de 24 de inch este semnificativ mai ușor: 12.4 kg față de 14.2 kg (26)! Suspensia va fi aceeași V4L, cu amortizorul fixat pe downtube-ului cadrului, iar cursa pentru modelul de 24 va fi de 130mm, pe când cea pentru modelul de 26, va fi de 140mm.

Sloganul acela le va merge cu siguranță la suflet, copiiilor.

În ceea ce privește prețurile, acestea se armonizează cu ceea ce oferă concurența, cu mențiunea unui minus important dacă îl raportăm la echipare: 1.899 de euro (24), respectiv 1.999 de euro (26).

Harry Schofield ne arată cum se face…

Geometria mizează pe un headtube amplasat la 65.5 grade, pentru ambele variante, 395mm fiind lungimea chainstay-ului pentru roata de 24 și 415mm pentru roata de 26. Reach-ul este de 370, respectiv 397mm. Dacă varianta cu roți de 24 de inch va avea o transmisie 1×11 – Sram NX, versiunea cu roțile mai mari va fi echipată cu o transmisie 1×12 – entry-level-ul Sram SX – de aici posibil și greutatea totală semnificativ mai mare (pe lângă roțile care atârnă mai greu pe cântar).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma