Categorii: Generale

Noul YT Jeffsy Primus 2020

Jeffsy, Jeffsy… cine n-a auzit de Jeffsy? Un model extrem de popular însă care nu era disponibil pentru toată lumea. Mai precis, nu pentru cei mici. YT a luat însă decizia de a construi o versiune cu roți de 24, respectiv 26 de inch, iar astfel tinerele talente să se bucure de același agregat precum talente ceva mai în vârstă. În orice caz, o mișcare de așteptat din partea celor de la YT, mai ales că noul Primus poate fi comandat chiar și cu echipări mai serioase, precum o transmisie cu 12 pinioane.

Versiunea cu roțile de 26 de inch.

O singură dimensiune de cadru va fi disponibilă, însă va compensa cu cele două diametre de roată diferite. Astfel, modelul cu roți de 24 de inch acoperă înălțimea dintre 135 și 150cm, pe când cel cu roți de 26 de inch, înălțimea unui copil între 145 și 160cm. În acest sens, bicicleta poate deveni foarte atractivă și pentru fetele mai mici de înălțime, dacă-mi permiteți acest sfat.

Nici la capitolul greutate bicicleta nu stă rău deloc, deși modelul cu roți de 24 de inch este semnificativ mai ușor: 12.4 kg față de 14.2 kg (26)! Suspensia va fi aceeași V4L, cu amortizorul fixat pe downtube-ului cadrului, iar cursa pentru modelul de 24 va fi de 130mm, pe când cea pentru modelul de 26, va fi de 140mm.

Sloganul acela le va merge cu siguranță la suflet, copiiilor.

În ceea ce privește prețurile, acestea se armonizează cu ceea ce oferă concurența, cu mențiunea unui minus important dacă îl raportăm la echipare: 1.899 de euro (24), respectiv 1.999 de euro (26).

Harry Schofield ne arată cum se face…

Geometria mizează pe un headtube amplasat la 65.5 grade, pentru ambele variante, 395mm fiind lungimea chainstay-ului pentru roata de 24 și 415mm pentru roata de 26. Reach-ul este de 370, respectiv 397mm. Dacă varianta cu roți de 24 de inch va avea o transmisie 1×11 – Sram NX, versiunea cu roțile mai mari va fi echipată cu o transmisie 1×12 – entry-level-ul Sram SX – de aici posibil și greutatea totală semnificativ mai mare (pe lângă roțile care atârnă mai greu pe cântar).

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma