Mai multă putere, mai mult cuplu, o geometrie progresivă și o cursă mare a suspensie fac ca noul Specialized Kenvo SL 2 să fie un competitor aprig în rândul e-bike-urilor enduro/freeride. Face parte din gama Super Light, iar Specialized a îmbunătățit anumite caracteristici și a adus modificări la nivelul cadrului.
Noul motor Turbo SL 1.2 livrează acum 43% mai mult cuplu și 33% mai multă putere față de modelul anterior. Specialized afrimă că motorul livrează puterea într-un mod natural, iar bicicleta oferă un raport greutate/autonomie imbatabil.
Specialized Kenevo SL2 este disponibil doar cu cadrul construit din fibră de carbon FACT 11m. Abordarea de proiectare a celor de la Ride Dynamics din cadrul Specialized ia în considerare cadrul, cinematica, suspensia, geometria, motorul, bateria și controller-ul , unde se asigură că toate funcționează împreună perfect și eficient. Triunghiul din față, cel din spate și link-ul suspensiei au fost modificate pentru a funcționa ca o singură unitate.
Specilized s-a străduit, de asemenea, se minimizeze deformarea laterală și torsiunea în cadru. Stratul de carbon este optimizat pentru manevrabilitate și greutate redusă, iar motorul este plasat central în cadru pentru ca centru de greutate să se afle în mijlocul ansamblului.
Kenevo SL 2 vine cu 170 mm cursă a suspensiei de spate, iar toate variantele au o furcă de 170 mm. Ambele roți au diametrul de 29 inch, dar Specialized nu menționează că ar exista posibilitatea de a acomoda formatul mullet pe aceasta. Alte detalii ale cadrului sunt și rutarea internă a cablurilor, ax de 148 mm Boost și rulmenți etanșați.
Configurațiile complete ale noului Kenvo SL 2 vin cu o greutate rezonabilă, desigur, greutate diferită de la o variantă la alta. Mărimea S4, varianta S-Works cântărește 19,13 kg, iar varianta Comp se prezintă cu grutatea de 19,27 kg.
Cei 170 mm cursă a suspensiei de spate sunt controlați de legatura în șase puncte de la Specialized. Legătura are ca și scop echilibrarea controlului, absorția loviturilor mari și eficiența pedalării. Cele șase puncte de legătură fac parte din evoluția platformei FSR., platformă creată și dezvoltată de către Specialized. Prin urmare, le permite inginerilor să optimizeze anti-rise-ul și anti-squat-ul pentru a menține suspensia activă în timpul frânării.
Specilized s-a străduit, de asemenea, să minimizeze deformarea laterală și torsiunea în cadru. Stratul de carbon este optimizat pentru manevrabilitate și greutate redusă, iar motorul este plasat central în cadru pentru a-și menține centrul de greutate la mijloc.
Rata de pârghie a lui Kenevo SL 2 este reglată pentru a oferi sensibilitate la denivelarile mici, suport la mijlocul cursei și un capăt al suspensiei controlat.
Noul motor Turbo SL 1.2 livrează o putere de 320 W și un cuplu de 50 Nm. Este destul de mic pentru a fi montat discret în cadru, iar potrivit brand-ului Specialized în momentul funcționării este silențios. Componenta care pune tot sistemul în mișcare este bateria de 320 Wh. Ascunsă în cadru este protejată împotriva pietrelor de protecția de pe down-tube.
Cu moduri de salvare a energiei, precum, MicroTune, Specialized afirmă că bateria poate avea o durată de viață de până la 5 ore. Dacă nu este de ajuns, poți monta și un range-extender pentru încă 160 Wh în plus. Adică 2,5 ore în plus de pedalat.
Toată rețeaua electronică est controlată de către unitatea integrată în top-tube, MasterMind Turbo Control. Această unitate afișează diferite informații și permite modificarea modurilor de asistență. Sistemul este compatibil cu aplicația Specialized App care vine cu o paletă largă de opțiuni și modificări la nivelul motorului.
S2 | S3 | S4 | S5 | |
Crank Length | 165mm | 165mm | 170mm | 170mm |
Handlebar Width | 800mm | 800mm | 800mm | 800mm |
Stem Length | 40mm | 40mm | 40mm | 50mm |
Saddle Width | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Seatpost Length | 150mm | 180mm | 180mm | 210mm |
Stack | 618mm | 626mm | 635mm | 644mm |
Reach | 435mm | 460mm | 485mm | 510mm |
Headtube Length | 105mm | 115mm | 125mm | 135mm |
Headtube Angle | 63.5° | 63.5° | 63.5° | 63.5° |
BB Height | 350mm | 350mm | 350mm | 350mm |
BB Drop | 25mm | 25mm | 25mm | 25mm |
Trail | 136mm | 136mm | 136mm | 136mm |
Fork Length (full) | 579mm | 579mm | 579mm | 579mm |
Fork Rake/Offset | 46mm | 46mm | 46mm | 46mm |
Front Center | 782mm | 812mm | 841mm | 871mm |
Chainstay Length | 447mm | 447,3mm | 447mm | 447mm |
Wheelbase | 1228mm | 1258mm | 1287mm | 1316mm |
Seat Tube Length | 400mm | 420mm | 440mm | 465mm |
Seat Tube Angle | 76° | 76° | 76° | 76° |
Pentru echipări verificați site-ul Specilized, ce veți observa mai jos sunt doar pozele cu prețurile fiecărui model.
https://www.specialized.com/gb/en/c/eturbokenevo?productfamily=Turbo%2520Kenevo%2520SL
S-Works Turbo Kenevo SL 2 – 12.500 lire
Turbo Kenevo SL 2 Expert – 8.500 lire
Turbo Kenevo SL 2 Comp – 6.500 lire
Cadrul poate fi achiziționat separat la prețul de 6.000 lire. Este varianta S-Works a cadrului și este echipată cu amortizorul Fox Factory.
Noul Kenevo SL 2 va fi disponibil odată cu începutul anului 2024.
Via Specialized
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…