Noul Specialized Kenevo SL 2

Mai multă putere, mai mult cuplu, o geometrie progresivă și o cursă mare a suspensie fac ca noul Specialized Kenvo SL 2 să fie un competitor aprig în rândul e-bike-urilor enduro/freeride. Face parte din gama Super Light, iar Specialized a îmbunătățit anumite caracteristici și a adus modificări la nivelul cadrului.

Noul motor Turbo SL 1.2 livrează acum 43% mai mult cuplu și 33% mai multă putere față de modelul anterior. Specialized afrimă că motorul livrează puterea într-un mod natural, iar bicicleta oferă un raport greutate/autonomie imbatabil.

Specialized Kenevo SL 2 – Detalii

Specialized Kenevo SL2 este disponibil doar cu cadrul construit din fibră de carbon FACT 11m. Abordarea de proiectare a celor de la Ride Dynamics din cadrul Specialized ia în considerare cadrul, cinematica, suspensia, geometria, motorul, bateria și controller-ul , unde se asigură că toate funcționează împreună perfect și eficient. Triunghiul din față, cel din spate și link-ul suspensiei au fost modificate pentru a funcționa ca o singură unitate.

Cadrul

Specilized s-a străduit, de asemenea, se minimizeze deformarea laterală și torsiunea în cadru. Stratul de carbon este optimizat pentru manevrabilitate și greutate redusă, iar motorul este plasat central în cadru pentru ca centru de greutate să se afle în mijlocul ansamblului.

Kenevo SL 2 vine cu 170 mm cursă a suspensiei de spate, iar toate variantele au o furcă de 170 mm. Ambele roți au diametrul de 29 inch, dar Specialized nu menționează că ar exista posibilitatea de a acomoda formatul mullet pe aceasta. Alte detalii ale cadrului sunt și rutarea internă a cablurilor, ax de 148 mm Boost și rulmenți etanșați.

Configurațiile complete ale noului Kenvo SL 2 vin cu o greutate rezonabilă, desigur, greutate diferită de la o variantă la alta. Mărimea S4, varianta S-Works cântărește 19,13 kg, iar varianta Comp se prezintă cu grutatea de 19,27 kg.

Suspensia

Cei 170 mm cursă a suspensiei de spate sunt controlați de legatura în șase puncte de la Specialized. Legătura are ca și scop echilibrarea controlului, absorția loviturilor mari și eficiența pedalării. Cele șase puncte de legătură fac parte din evoluția platformei FSR., platformă creată și dezvoltată de către Specialized. Prin urmare, le permite inginerilor să optimizeze anti-rise-ul și anti-squat-ul pentru a menține suspensia activă în timpul frânării.

Specilized s-a străduit, de asemenea, să minimizeze deformarea laterală și torsiunea în cadru. Stratul de carbon este optimizat pentru manevrabilitate și greutate redusă, iar motorul este plasat central în cadru pentru a-și menține centrul de greutate la mijloc.

Rata de pârghie a lui Kenevo SL 2 este reglată pentru a oferi sensibilitate la denivelarile mici, suport la mijlocul cursei și un capăt al suspensiei controlat.

Electronică

Noul motor Turbo SL 1.2 livrează o putere de 320 W și un cuplu de 50 Nm. Este destul de mic pentru a fi montat discret în cadru, iar potrivit brand-ului Specialized în momentul funcționării este silențios. Componenta care pune tot sistemul în mișcare este bateria de 320 Wh. Ascunsă în cadru este protejată împotriva pietrelor de protecția de pe down-tube.

Cu moduri de salvare a energiei, precum, MicroTune, Specialized afirmă că bateria poate avea o durată de viață de până la 5 ore. Dacă nu este de ajuns, poți monta și un range-extender pentru încă 160 Wh în plus. Adică 2,5 ore în plus de pedalat.

Toată rețeaua electronică est controlată de către unitatea integrată în top-tube, MasterMind Turbo Control. Această unitate afișează diferite informații și permite modificarea modurilor de asistență. Sistemul este compatibil cu aplicația Specialized App care vine cu o paletă largă de opțiuni și modificări la nivelul motorului.

Geometrie
S2S3S4S5
Crank Length165mm165mm170mm170mm
Handlebar Width800mm800mm800mm800mm
Stem Length40mm40mm40mm50mm
Saddle Width155mm143mm143mm143mm
Seatpost Length 150mm180mm180mm210mm
Stack618mm626mm635mm644mm
Reach435mm460mm485mm510mm
Headtube Length105mm115mm125mm135mm
Headtube Angle 63.5° 63.5° 63.5° 63.5°
BB Height350mm350mm350mm350mm
BB Drop25mm25mm25mm25mm
Trail136mm136mm136mm136mm
Fork Length (full)579mm579mm579mm579mm
Fork Rake/Offset46mm46mm46mm46mm
Front Center782mm812mm841mm871mm
Chainstay Length447mm447,3mm447mm447mm
Wheelbase1228mm1258mm1287mm1316mm
Seat Tube Length400mm420mm440mm465mm
Seat Tube Angle 76° 76° 76° 76°
Variante de echipare

Pentru echipări verificați site-ul Specilized, ce veți observa mai jos sunt doar pozele cu prețurile fiecărui model.

https://www.specialized.com/gb/en/c/eturbokenevo?productfamily=Turbo%2520Kenevo%2520SL

S-Works Turbo Kenevo SL 2 – 12.500 lire

Turbo Kenevo SL 2 Expert – 8.500 lire

Turbo Kenevo SL 2 Comp – 6.500 lire

Cadrul poate fi achiziționat separat la prețul de 6.000 lire. Este varianta S-Works a cadrului și este echipată cu amortizorul Fox Factory.

Noul Kenevo SL 2 va fi disponibil odată cu începutul anului 2024.

Via Specialized

Andrei Diaconu

Share
Published by
Andrei Diaconu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma