Categorii: GeneraleNoutati

Marșul Bicicliștilor Clujeni revine în forță

Joi, 10 aprilie 2014, se va desfășura la Cluj-Napoca o nouă ediție a Marșului Bicicliștilor Clujeni, aflat la 78-a din seria lunară începuta în septembrie 2007 în continuarea celei anuale începute de Clubul de Cicloturism Napoca în 1998. Întâlnirea participanților va fi în Piața Unirii, începand cu ora 17:45. Pornirea coloanei de bicicliști va fi la ora 18:00, marșul urmând să dureze circa o oră și jumătate, străbătând zona centrala a Clujului și cartierele Mărăști, Iris și Grigorescu.

Traseul concret este: Piata Unirii – bd.21 Decembrie 1989 – p-ta Marasti – str.Aurel Vlaicu – str. Ialomitei – str.Fabricii de Zahar – str.Campina – str.Fabricii – str.Sobarilor – str. Al.Sahia – str. Portelanului – p-ta 1 Mai – str.Paris – str.Ploiesti – p-ta M.Viteazu – str.I.P.Voitesti – str.Dacia – str.Gen.Dragalina – pod Napoca – Splaiul Independentei – str.Uzinei Electrice – str. I.Macelariu – str. Devei – str. G.Cosbuc – Calea Motilor – str. Petru Maior – p-ta L.Blaga – str.Napoca – p-ta Unirii.

Este o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca o componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.

Totodata este si un prilej de contact, cunoastere si pedalare impreuna a biciclistilor clujeni, o ocazie de impartasire de opinii, de gasit colegi de excursii sau surse de echipament specific, de schimb de experienta pe tema magazinelor si service-urilor de biciclete si alte teme de interes.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

  • Adevarul este ca in Cluj, ca si in alte orase mici, deplasarea cu bicicleta mi se pare cea mai recomandata metoda.
    Merg in Cluj de prin 2004, in fiecare an, destul de des si am observat o tendinta ingrijoratoare, ca si in Bucuresti, de inmultire a automobilelor personale.
    Din pacate, din ce in ce mai multe familii, chiar daca adopta o oarecare postura eco, aceea a achizitiei de biciclete, deplasarea pana la locul de munca, rude sau prieteni, plimbat prin padure, o fac tot cu masina.
    In Bucuresti nu mai zic, pana si pana in parcurile Herastrau si Tineretului, din ce in ce mai multa lume se deplaseaza cu automobilul, cu bicicletele montate sus pe capota, dupa care se dau jos si pedaleaza cu ele prin parc.
    Mi se pare oribil ce se intampla si nu stiu daca exista vreo tendinta de renuntare la deplasarea pe 4 roti in favoarea celei pe 2 roti, deoarece oamenii vor sa iasa in evidenta de fapt ca sunt avuti, ca au potential financiar si oarecum considera deplasarea prin oras cu bicicleta ca pe ceva injositor sau riscant.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma