Categorii: GeneraleNoutati

Londra va avea piste de biciclete pe axele Nord-Sud și Est-Vest

În timp ce în București se discută și para-discută despre pistele de biciclete situate de-a lungul celor două direcții cardinale, la Londra chiar primarul urbei luptă pentru aplicarea acestui concept, în ciuda opoziției din administrația locală și națională. Cu toate că și în Anglia sunt autorități publice care cred că bicicliștii sunt victime sigure ale traficului, edilul-șef al Londrei, Boris Johnson, vrea să le facă loc și condiții celor care pedalează prin orașul de pe Tamisa, așadar a dat undă verde marelui proiect.

Lucrările la cele două rute sunt programate să înceapă în două săptămâni, întreg proiectul fiind aprobat ieri de către departamentul de transport al Londrei (TfL). Desigur, autoritățile londoneze nu au lucrat de unele singure la acest plan, ci au fost ajutate de diverse organizații și asociații de bicicliști pe parcursul a mai mult de șase ani.

Pistele vor fi complet separate de carosabil și cu ocazia materializării lor diferite voci sunt de părere că Londra a făcut un pas înainte spre a rivaliza cu orașe ca Amsterdam sau Copenhaga. Mai mult, Chris Boardman, consilier în cadrul federației britanice de ciclism, spune că acest lucru va încuraja cetățenii să pedaleze mai mult și va stabili un standard pentru pistele din întregul Regat Unit.

Rosie Downes, cea care a coordonat campaniile London Cycling Campaign, organizația care a făcut un lobby puternic pentru dezvoltarea infrastructurii velo, recunoaște că dacă nu exista sprijinul primarului Johnson, ar fi fost foarte dificil de depășit opoziția față de această inițiativă. Tot Downes dezvăluie un alt secret al succesului respectivului proiect, anume că există consens politic asupra acestuia. Mai mult, același Johnson a subliniat că excluderea din agenda politică a proiectelor de mobilitate bazate pe bicicletă reprezintă o „sinucidere politică” în vederea alegerilor din luna mai a acestui an.

Alte informații despre pistele pe axele nord-sud și est-vest:

    • În situația în care lucrările la cele două piste decurg conform planurilor, acestea ar putea fi date în folosință în primăvara anului 2016
    • tronsonul est-vest, lung de circa 28,8 kilometri, ar deveni cel mai mare de acest fel din Europa, iar cel nord-sud va urma să aibă 4,8 kilometri
    • pentru realizarea planului, primăria Londoneză a organizat consultări care au implicat circa 21.500 de persoane
    • în Marea Britanie, circa 80.000 de persoane mor anual din cauza sedentarismului, iar încurajarea lor să folosească bicicleta ar reduce acest număr

Sursa: The Guardian

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

5 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma