GT Grade – cursieră enduro superbă de la 780 euro

GT este o firmă veche, cu o tradiţie bogată în lumea ciclismului, în special al mountain bike-ului, specifică lor fiind forma de cadru „triple triangle” pe care au păstrat-o cu sfinţenie peste tot unde acest lucru a fost rezonabil.

La ora actuală, GT oferă printre cele mai avantajoase biciclete ca preţ de pe piaţă, oferind calitate înaltă la un preţ redus şi coborând cu nivelul de echipare până la preţuri accesibile pentru aproape oricine. Astfel, cei cu buget limitat pot cumpăra un cadru de calitate cu o echipare pe care o vor putea îmbunătăţi cu timpul.

Odată cu explozia mondială a cursierelor de tip Enduro, cu spaţiu pentru anvelope groase, frâne pe disc şi cadru flexibil, GT oferă şi ei un model, dar spre deosebire de preţurile mari ale altor producători, GT coboară pentru modelul de aluminiu sub limita de 1000 de euro. Bineînţeles, există şi modelele de top de carbon, dar şi acestea sunt oferite la un preţ mult sub concurenţă.

Cadrul Grade are triunghiul spate special conceput ca să fie flexibil, monobloc tip BB30, furcă tapered cu ax thru de 15 mm, geometrie specială pentru ture lungi, tot ce este nevoie pentru o bicicletă echipată la zi şi care să fie capabilă să parcurgă orice drum şi chiar să iasă de pe acestea. Anvelopele din echiparea standard sunt 700x28c, dar din imagini reiese că se pot monta unele şi mai balonate la nevoie.

Astfel, modelul de top, Grade Carbon Ultegra, este oferit la 3200 euro, cu angrenaj 52/36, frâne hidraulice Shimano cu Ice Technology, roţi cu butuci DT Swiss şi jante Stans No Tubes, şa Fizik Aliante, tijă FSA K-force şi, mai ales, ghidon GT Drop Tune Ultra Light cu drop-urile ieşite în afară 14 grade, ideal pentru ture lungi.

Modelul următor, Grade Carbon 105, vine cu butuci Formula, grupset 105 pe 11 pinioane şi restul echipării identică cu modelul Ultegra, preţul fiind de 2530 euro.

Primul model de aluminiu, Grade Alloy X, vine cu echipare 105 şi frâne hidraulice pe disc la 1700 euro.

Modelul Grade Alloy 105 renunţă la frânele hidraulice pentru discuri mecanice iar preţul scade la 1260 euro.

Preţul scade şi mai mult la Grade Alloy Tiagra, care vine doar cu 10 pinioane, dar cu furcă de carbon şi discuri mecanice la 1070 euro.

Modelul Grade Alloy Sora vine cu 9 pinioane dar cu noile manete Sora care au renunţat la maneta de sus pentru schimbat vitezele pentru sistemul Shimano clasic, mult mai ergonomic. Furca este tot de carbon iar preţul este de doar 880 euro.

Cel mai ieftin model din gamă, Grade Alloy Claris, păstrează frânele pe disc mecanice şi furca de carbon, vine cu 8 pinioane şi costă 780 euro, constituind o bază perfectă pentru upgrade.

Să sperăm că vom regăsi bicicletele şi în oferta distribuitorului GT din România, Extreme Riders.

În final, un mic film de prezentare:

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma