Japonezii sunt cunoscuți pentru tendința lor de a fabrica bunuri doar de dragul fabricatului, utilitatea în sine a acestora fiind lăsată pe plan secundar. Desigur, vorbim de produse de foarte înaltă calitate, dotate cu cele mai moderne tehnologii, dar asta nu îi ajută pe dezvoltatorii niponi să țină cont de faptul că mai trebuie să și vândă acele produse. Să luăm cazul celor mai scumpe roți de bicicletă disponibile actualmente – un set realizat de frații Nobuo și Yutaka Kondo, care costă 7.900$. Dar ce știu acestea să facă?
Înainte de a răspunde la întrebare, trebuie să spunem despre cei doi frați că se ocupă cu ingineria, de felul lor, furnizând piese și componente unor companii ca Rolls-Royce sau Toyota, deși au o fabrică cu doar 30 de angajați. Așadar, au adunat ceva expertiză în finețuri tehnologice, dată fiind lista de clienți.
Revenind la roți, setul botezat Gokiso are ca principal atribut perechea de butuci care au un ax realizat din titan, dar și alte câteva secrete în interiorul mecanismului rulant, astfel că frecarea din interior a fost redusă substanțial. Comparat pe un banc de probe cu o altă pereche, setului Gokiso i-au trebuit circa 6 minute să ajungă să se oprească după ce a fost învârtit la viteza de 30km/h, față de cele 90 de secunde ale „adversarului”. Până la urmă, dacă este justificat sau nu prețul pentru acest avantaj, rămâne de văzut, dar, vorba celor de la Bloomberg: măcar primești două roți de banii aceia!
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…