Categorii: Generale

Arisun Gravel Plus 38 (2017)

Cei de la Arisun se pare că vor să atace cât mai multe segmente de piață cu anvelopele lor de calitate premium dar cu prețuri foarte competitive. Modelul Gravel Plus dorește să introducă brand-ul și în lumea cursierelor gravel, fiind pregătit pentru această provocare. Am primit la test un set de Arisun Gravel Plus 38, în cele ce urmează veți vedea cum s-au comportat!

Ca în cazul celorlalte modele Arisun de MTB primite pentru test, Gravel Plus a făcut o primă impresie foarte bună datorită calității generale a materialelor și a aspectului. Am dorit să montăm un set de 38 mm pe GT Grade-ul nostru, pe care modelul Maxxis Rambler de 40 mm încape foarte fix. Din păcate am constatat că Gravel Plus 38 nu e mai mic ci e chiar mai balonat decât Rambler și nu încape deloc pe bicicletă. De fapt nu trebuie să ne mire deoarece deși denumirea sa comercială este 38, dimensiunea ETRTO este 40x622c. Cum de obicei ne dorim de la anvelope să fie cât mai late posibil, nu putem spune despre acest lucru decât că e unul bun. Excepția e la noi, așa că am montat anvelopele pe ciclocrosul Kona din oțel (care e de fapt un super gravel bike) care acceptă și dimensiuni destul de mari.

Versiunea primită la test este cea mai ieftină, respectiv cea de 60 tpi. Nu înseamnă însă că face rabat la calitate! Este cu structură pliabilă din fibră de aramidă și are protecție la pană Nylon Defense! Greutatea unei anvelope este în jur de 485 g, cam mare pentru categoria ei, dar trebuie luat în considerare și prețul redus, în plus există și o versiune de doar 425 g. Modelul primit nu este tubeless ready și oricum roțile Mavic Aksium de pe Kona nu ar permite montarea fără cameră, așa că le-am instalat clasic fără probleme.

Încă de la o primă privire putem constata că e vorba de o anvelopă polivalentă, rapidă dar care oferă și aderență suficientă în situații mai delicate. Banda centrală e formată din trei linii blocuri de înălțime mică, suprafață mare și cu spațiu mic între ele, ceea ce asigură o viteză foarte bună pe linie dreaptă. Linia de blocuri mediană are totuși spații mai mari pentru a asigura aderență pe teren dificil. Spre lateral blocurile se depărtează și mai mult pentru a asigura stabilitatea necesară în viraje.

Am testat anvelopa în condiții variate, la o presiune de 3-4 atm. Pe asfalt este rapidă, fiind penalizată puțin doar de greutate. Totuși se simte structura din aramidă și rulajul fin specific. Ieșind de pe asfalt, lățimea destul de mare se face simțită pentru un rulaj stabil și fin peste obstacolele mici, vibrațiile fiind foarte bine absorbite. În situații de aderență ceva mai precară cum ar fi nisipul sau noroiul, anvelopa asigură tracțiunea necesară pentru a înainta decent, nefiind totuși un model dedicat pentru așa ceva.

Mie personal mi s-a părut o opțiune foarte bună pentru bicicletele de tură, de cicloturism și sunt convins că versiunea tubeless ready mai ușoară este excelentă chiar și de competiție. Pentru potecile din pădure sau drumuri forestiere dar și pentru lungile bucăți de asfalt pentru a ajunge acolo, Arisun Gravel Plus e anvelopa ideală, la un preț de câteva ori mai mic decât al concurenței!

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma