Categorii: GeneraleNoutati

Activiștii americani arată că pistele pentru biciclete pot genera venituri mari în mai multe domenii

Pe bună dreptate cunoscută ca patria automobilului, America se va confrunta cu încă o schimbare fundamentală, cel puțin în viitor. Traficul motorizat pierde teren în marile orașe în favoarea celui pe bicicletă, iar grupul de activiști Alliance for Biking & Walking încearcă să gasească motivele reale pentru acestă schimbare. Însă, mai mult decât atât, au venit recent cu un raport în care demonstrează cum acest mod de deplasare are o influență mare asupra vieții economice.

Criza de acum câțiva ani încă își face resimțite efectele. În America, cel mai bine se poate vedea acest lucru în numărul de oameni care s-au mutat la oraș pentru slujbe mai bune. Și acești oameni trebuie să se deplaseze, de multe ori, prin orașe cu o „tradiție” serioasă în privința traficului congestionat, deci privesc bicicleta ca pe o alternativă foarte bună. Numai că mare parte din orașele din SUA nu au piste pentru biciclete, cu atât mai puțin separate fizic de carosabil, ceea ce înseamnă mai mult efort din partea autorităților pentru a le creea. Însă un număr de 15 companii argumentează de ce această infrastructură ar aduce beneficii mult mai mari decât la prima vedere.

În primul rând, tinerii americani preferă deplasarea cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun în detrimentul automobilului personal. Prin urmare, companiile care au sediul în centru nu mai trebuie să cheltuiască sume mari de bani pentru a le asigurarea locurile de parcare necesare unor mașini, iar respectivele locuri pot fi folosite la rândul lor pentru sediile altor companii, care vor angaja și ele oameni.

De asemenea, un american este dispus să plătească mai mult pe chiria unei locuințe aflate în proximitatea unei piste pentru biciclete, datorită multiplelor avantaje pe care infrastructura de biciclete le aduce.

Foarte importantă este și latura asigurărilor de sănătate. Cum bugetul SUA este puternic încercat din acest punct de vedere, iar companiile de asigurări își reduc constant oferta de sănătate din pricina numeroaselor afecțiuni ale asiguraților, bicicleta poate fi salvarea. Mai multă mișcare poate însemna mai multă sănătate care, în opinia realizatorilor raportului, duce și până la o reducere cu 55% a cheltuielilor unei persoane pe astfel de servicii, pe lângă alte beneficii.

Nu în ultimul rând, impactul economic cel mai ușor cuantificabil îl vor resimți proprietarii de magazine. Cei care vin cu bicicleta la cumpărături sunt și cei mai profitabili clienți, cheltuind cu până la 24% mai multe pe produsele comercializate, grație economiilor făcute prin folosirea vehiculului cu două roți.

Întreg raportul se referă la piste pentru biciclete separate fizic de carosabilul auto și poate fi citit în intregime aici.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma