Categorii: GeneraleNoutati

Activiștii americani arată că pistele pentru biciclete pot genera venituri mari în mai multe domenii

Pe bună dreptate cunoscută ca patria automobilului, America se va confrunta cu încă o schimbare fundamentală, cel puțin în viitor. Traficul motorizat pierde teren în marile orașe în favoarea celui pe bicicletă, iar grupul de activiști Alliance for Biking & Walking încearcă să gasească motivele reale pentru acestă schimbare. Însă, mai mult decât atât, au venit recent cu un raport în care demonstrează cum acest mod de deplasare are o influență mare asupra vieții economice.

Criza de acum câțiva ani încă își face resimțite efectele. În America, cel mai bine se poate vedea acest lucru în numărul de oameni care s-au mutat la oraș pentru slujbe mai bune. Și acești oameni trebuie să se deplaseze, de multe ori, prin orașe cu o „tradiție” serioasă în privința traficului congestionat, deci privesc bicicleta ca pe o alternativă foarte bună. Numai că mare parte din orașele din SUA nu au piste pentru biciclete, cu atât mai puțin separate fizic de carosabil, ceea ce înseamnă mai mult efort din partea autorităților pentru a le creea. Însă un număr de 15 companii argumentează de ce această infrastructură ar aduce beneficii mult mai mari decât la prima vedere.

În primul rând, tinerii americani preferă deplasarea cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun în detrimentul automobilului personal. Prin urmare, companiile care au sediul în centru nu mai trebuie să cheltuiască sume mari de bani pentru a le asigurarea locurile de parcare necesare unor mașini, iar respectivele locuri pot fi folosite la rândul lor pentru sediile altor companii, care vor angaja și ele oameni.

De asemenea, un american este dispus să plătească mai mult pe chiria unei locuințe aflate în proximitatea unei piste pentru biciclete, datorită multiplelor avantaje pe care infrastructura de biciclete le aduce.

Foarte importantă este și latura asigurărilor de sănătate. Cum bugetul SUA este puternic încercat din acest punct de vedere, iar companiile de asigurări își reduc constant oferta de sănătate din pricina numeroaselor afecțiuni ale asiguraților, bicicleta poate fi salvarea. Mai multă mișcare poate însemna mai multă sănătate care, în opinia realizatorilor raportului, duce și până la o reducere cu 55% a cheltuielilor unei persoane pe astfel de servicii, pe lângă alte beneficii.

Nu în ultimul rând, impactul economic cel mai ușor cuantificabil îl vor resimți proprietarii de magazine. Cei care vin cu bicicleta la cumpărături sunt și cei mai profitabili clienți, cheltuind cu până la 24% mai multe pe produsele comercializate, grație economiilor făcute prin folosirea vehiculului cu două roți.

Întreg raportul se referă la piste pentru biciclete separate fizic de carosabilul auto și poate fi citit în intregime aici.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma