Categorii: CursiereNoutati

Gama de anvelope de șosea Goodyear Ultra-High Performance primește variante tubeless și modele noi

În 2018 Goodyear împreună cu Rubber Kinetics au lansat o nouă gamă de anvelope de ciclism purtând marca deja binecunoscută în lumea auto. În 2019 gama a primit modelele de performanță Eagle F1 și F1 Supersport, iar acum producătorii ne aduc prima gamă modernă Tubeless Complete, alături de încă câteva noutăți de buget redus.

Noile anvelope tubeless Goodyear au trei elemente care le detașează de concurență, toate sub denumirea comercială Tubeless Complete. Este folosit un material din mai multe straturi ce a fost adăugat carcasei Road-UHP pentru a îmbunătăți retenția aerului. Astfel crește și durabilitatea anvelopei fără a se adăuga foarte multă greutate. Sistemul va face ca lichidul antipană să se piardă prin pereți în cantități neglijabile.

Construcția marginii este la fel de importantă. Anvelopele Goodyear tubeless folosesc o margine Dual Angle proietată să etanșeze foarte bine contactul pe ambele părți. Pe exterior aceasta se lipește foarte etanș de jantă pentru montaj facil, în timp ce în interior contactul asigură retenția la presiuni înalte.

Un lucru important este că anvelopele Goodyear cu margine Dual Angle sunt compatibile atât cu jante hooked cât și hookless, dar acest lucru e valabil doar la versiunile tubeless, cele non-tubeless având nevoie de jante hooked.

Ultimul element este Forward Facing Fitment. Nu e vorba de un profil direcțional al anvelopelor ci de faptul că, privind în viitor, le-au proiectat să fie montate pe jante late și își vor menține forma ideală pe astfel de roți moderne.

Tabelele de mai sus ilustrează perfect potrivirea dimensiunilor de anvelopă și de jantă, modelele cu cameră fiind sus iar cele tubeless jos. Punctul albastru reprezintă dimensiunea ideal a jantei, galbenul reprezentând valori acceptate, dar nu ideale. Pentru linia Tubeless Complete, versiunile de 25 și 28 mm sunt proiectate pentru jante cu lățimea internă de 19 mm în timp ce versiunile de 30 și 32 mm pentru jante de 21 mm.

Modelele Eagle F1 și F1 Supersport nu sunt noi, dar sunt noi versiunile Tubeless Complete ale acestora. Proiectate ca anvelope de top pentru competiție și eficiență maximă, F1 Supersport au renunțat la șanțurile de pe profil, fiind versiunea cea mai ușoară.

Din punct de vedere a construcției, cele două modele sunt aproape identice, cu structură tubeless, Dual Angle Bead, carcasă de 120 tpi și compus de cauciuc Dynamic:GSR sau Graphene Silica Road. În comparație cu un compus standard de cauciuc, Goodyear spune că Dynamic:GSR este cu 10.1% mai eficient la rulaj, oferă cu 8% mai multă tracțiune și cu 7% mai mică uzură.

Anvelopele sunt disponibile în mai multe configurații, cu cameră sau tubeless, dar modelele cu margine maro sunt disponibile doar cu cameră. Prețurile variază între 60-70$ bucata.

Un model cu totul nou e Vector 4Seasons. Numele îi trădează destinația, aceste anvelope fiind concepute pentru condiții de rulare dificile. Sunt însă proiectate să funcționeze eficient și în condiții perfecte, pe uscat, fiind un model perfect de antrenament tot anul.

Vector 4Seasons folosește un compus diferit, Dynamic:Silica4, care în comparație cu Dynamic:GSR oferă aderență pe ud mai bună cu 8.7%, rezistență la uzură mai bună cu 6.3% și rezistență la pene cu 11% mai bună doar din compusul folosit. Protecția la pene e îmbunătățită suplimentar și cu ranforsarea R:Armor a carcasei și centura anti-pană R:Shield de 30 mm. Un profil cu șanțuri mai adânci și crampoane mici pe margini ar trebui să ofere aderență bună pe teren alunecos. Anvelopa e disponibilă cu cameră sau tubeless.

Vector 4Seasons e disponibil în multe dimensiuni, cu prețuri între 65-70$ bucata.

A fost lansat și modelul Eagle Sport, care nu face parte din familia de modele de performanță înaltă de la Goodyear, dar e nou pe piață. Acesta este orientat pe durabilitate și preț avantajos și e disponibil doar în varianta cu cameră.

Acest model folosește compusul Dynamic:Pace cu o rezistență la pană cu 8.7% mai bună decât Dynamic:GSR. Carcasa de 60 tpi contribuie la rezistența excelentă, dar anvelopa e tot de tipul pliabil.

Eagle Sport e disponibil în dimensiuni între 25-30 mm la prețul de 30$ bucata.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma