După câțiva ani de cercetare în care totul a fost ținut foarte secret, Trust Performance au introdus primul lor produs pe piață, The Message. Este vorba de o furcă față cu suspensie multi-link a cărei design a fost creat în colaborare cu specialistul în suspensii Dave Weagle, maestru în prelucrarea carbonului și fondatorul ENVE Jason Chiers și cu ciclistul performant Hap Seliga. Fiecare și-a făcut treba în ultimii ani pentru ca acum să se lanseze ceea ce ei numesc noua generație de furcă pentru MTB.
Iată specificațiile acesteia:
- 29er/27.5+ sau 27.5″
- cursa de 130mm
- 535mm Axle-to-Crown
- amortizor Twin-tube thru-shaft
- Trailing Multi-linkage
- șasiu, gât și cuplaje din carbon
- ax Boost 15×110, compatibil Torque Cap
- prindere de disc de 180mm post mountpe față
- Acceptă 29×2.6 sau 27.5×2.8
- Se potrivește pe cadre cu headtube conic clasic
- Interval de revizie de 250 ore
- Garanție pe viață la rulmenți
- 1,980g
- Prețul de vânzare de $2,700
- Disponibilă deja
Pentru cei pe care prețul, mai mare chiar decât cel al multor cadre din carbon full suspension, nu v-a speriat, urmează detaliile.
The Message vine de la dilema proiectanților asupra faptului că mereu suspesia spate funcționează mai bine decât cea din față. Ideea a fost de a proiecta o furcă ce să crească stabilitatea din față a bicicletei la rulaj nu să o scadă. După testarea mai multor prototipuri concluzia e clară, furca e mult mai bună decât orice altceva de pe piață.
În locul unei direcții drepte de culisare a axului unei furci tradiționale, The Message are o cursă ce face ca roata să se deplaseze atât în sus cât și departe de obstacol. Iar datorită faptului că amortizorul e comprimat de un braț, rata de compresie a putut fi reglată precis pentru a obține performanța dorită. Cine știe, poate în câțiva ani rata de compresie va fi o caracteristică importantă a furcilor.
Care sunt motivele pentru care merită să fie introdusă o astfel de complexitate în fața bicicletei? Performanțele furcii The Message permit ca partea din față a bicicletei să se bucure de beneficiile pe care le-au avut suspensiile spate de ani de zile: performanță suplă pe începutul cursei, apoi o compresie progresivă și rezistență mare în capăt. Un alt obiectiv la proiectare a fost ca reglajul să fie foarte simplu, acesta se face în funcție de greutatea ciclistului în câteva secunde.
Un alt element important e că părțile în mișcare ale suspensiei nu au și rol de rezistență structurală, așa că mișcarea lor a putut fi optimizată pentru a reduce influența pedalatului și frânării asupra suspensiei.
Nu în ultimul rând folosește un unghi mic și un offset redus, la fel cu restul furcilor moderne de pe piață, scopul lor fiind de a mări stabilitatea și abilitățile la coborâre fără a afecta manevrabilitatea pe poteci înguste.
The Message funcționează diferit. Împinge axul față ceva mai în față, dar se bazează pe leviere pentru a obține unghiul dorit la funcționare.
Un indicator extern prezintă sag-ul și cursa maximă la care a ajuns amortizorul. Lucrul acesta nu e doar ca să vedem cât de tare ne-am dat ci ajută și la reglajul corect al sag-ului.
Furca are amortizoare pe aer separate în fiecare braț care trebuie umflate fiecare egal. Valva e poziționată sub un capac la mijlocul brațului iar pentru accesarea ei trebuie desfăcut un capac cu cheia. Chiar dacă reglajul pare la prima vedere mai greu decât la alte furci, nu e chiar așa – se recomandă să se înceapă cu greutatea corpului (în pounds) și să se varieze +-10 psi de la această valoare.
În continuare se pot folosi cele opt distanțiere Huck Pucks din pachet pentru a redimensiona camera aerului.
Furca are multe reglări ale compresiei. În partea superioară e un buton cu trei poziții: Open, Medium și Lockout. Mai jos pe lateral sunt reglaje fine pentru modul Open și Medium. Acestea permit reglarea precisă a modurilor de funcționare pentru a le adapta perfect la traseele utilizate, condițiile de pedalat și stilul propriu.
Există și un reglaj pentru revenire. Furca vine cu un manual cu indicații grafice foarte prietenoase ce recomandă ajustările inițiale în funcție de greutate și presiune.
Primul lot de 2500 de furci este deja disponibil pentru comandă. Mai multe informații găsiți pe pagina producătoului.
Informații de pe bikerumor.com