Fulcrum oferă versiuni pe disc tubeless la toate roțile de șosea Racing

Fulcrum e o marcă de roți cu o ofertă vastă, fiind destul de apreciată și în România. Cele mai utilizate roți ale lor sunt cele cu jante cu profil mic și mediu din familia Racing. Cum tendința generală este de a trece cu toate cursierele pe frâne pe disc, Fulcrum introduce patru noi modele compatibile în gama Racing alături de cele două deja existente.

Fulcrum Racing 4 DB

Fulcrum spun că fiecare din cele 4 seturi de roți au personalitatea lor proprie. Racing 4 DB este modelul de top a noii oferte și singurul ce poate fi clasificat cu profil mediu, având jante de 40 mm. Nu sunt extrem de ușoare la 1690 g, dar folosind jantele Campagnolo tubeless-ready 2-Way-Fit rezultă niște roți extrem de solide și polivalente.

În mod curios Fulcrum păstrează lățimea internă a jantei de 17 mm ce oferă posibilitatea montării anvelopelor de 25-50 mm. Trebuie remarcat că anvelopele de 23 mm nu sunt aprobate oficial de standardul ETRTO pe aceste jante, deși multă lume le folosește.

Racing 4 DB sunt concepute pentru șosea și triatlon și păstrează un profil îngust, aerodinamic, pentru a reduce cât mai mult greutatea jantei.

Fulcrum Racing 5 DB

Racing 5 DB folosesc de asemenea jante cu lățimea internă de 17 mm (externă de 21.8 mm) dar au un profil mai mic de doar 26 mm iar greutatea scade la 1610 g, fiind mai puțin afectate de vânt. Nici acestea nu sunt super ușoare, dar sunt în regulă pentru un set de roți din aluminiu fiind mai ușoare cu 100 g decât generația anterioară Racing 5 DB.

Fulcrum spun despre Racing 5 DB că sunt mai mult roți pentru cățărători (cam grele totuși la 1.6 kg) dar sunt foarte potrivite și polivalente pentru antrenament. Sunt de asemenea tubeless ready 2-Way Fit ceea ce le face potrivite chiar și pentru ciclocros și justifică oarecum greutatea mai mare. Și acestea sunt aprobate pentru anvelope între 25-50 mm.

Fulcrum Racing 6 DB

Racing 6 DB folosesc același profil al jantei de 26 mm ca Racing 5 dar au butuci mai tradiționali. Greutatea crește la 1690 g.

Greutatea în plus de 80 g e doar în butuci unde nu are mare influență la rulaj, ceea ce le face probabil cele mai atractive roți din colecție, fiind în continuare tubeless-ready 2-Way Fit iar lățimea internă fiind tot de 17 mm.

Fulcrum Racing 7 DB

Ultimul set de roți în colecție este Racing 7 DB care este orientat mai mult spre gravel cu jante un pic mai late. Astfel sunt folosite jante de 19 mm intern (23.8 mm extern) care le face potrivite pentru anvelope între 28-62 mm, deși mulți le vor folosi totuși cu anvelope de 25 mm.

Fulcrum au dorit să construiască o roată cu profil de 22 mm și compatibilitate tubeless-ready 2-Way Fit gata să atace orice suprafață, ideea de la care s-a pornit de fapt cu frânele pe disc. La 1740 g este cel mai greu set din noua colecție și are cele mai grele jante, dar au fost construite pentru teren dificil. Este de așteptat să fie folosite la ciclocros și gravel bike.

Detalii tehnice

Toate roțile Racing DB au 24 de spițe rotunde amplasate simetric, din oțel, la ambele roți și nipluri din aluminiu, spițate după modelul Campagnolo 2:1. Acest lucru înseamnă 16 spițe pe partea cu discul și 8 pe cealaltă la roata față și 16 pe cea cu transmisia și 8 pe cea cu discul în spate, tenisunea fiind egalizată pentru o viață mai lungă a roților.

Racing 4 și 5 DB folosesc aceiași butuci cu profil mic și spițe cu tragere directă.

Modelele 6 și 7 au alt model de butuci cu profil mediu, flanșe prelucrate CNC și spițe tradiționale îndoite, jantele fiind asimetrice la ambele modele. Toți butucii vin standard cu casetă Shimano dar care poate fi înlocuită ulterior cu una Campagnolo sau SRAM XD.

Toate modelele Racing DB sunt compatibile cu ax QR clasic sau thru de 12 sau 15 mm în față și cu QR clasic sau ax thru 12×142 mm în spate, dar nu includ cheile rapide. Toate au jante exlcusiv pentru disc, fără suprafață de frânare și folosesc prinderea de disc Centerlock (numită de Campagnolo/Fulcrum AFS). Toate au rulmenți etanși în butuci și sunt aprobate pentru folosire pe șosea sau gravel cu o limită de greutate a utilizatorului de 109 kg.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma