Forumul Internațional de Transport vede cu greu utilitatea bicicletei

53 de reprezentanți ai ministerelor de transport din guverne ale diferitelor țări de pe glob s-au reunit la începutul lunii mai la Leipzig în cadrul Forumului Internațional de Transport. Principalul subiect de discuție a fost îmbunătățirea întregului sistem de transport, probleme precum pirateria marină sau siguranța vaselor de croazieră fiind abordate. Deși beneficiile au fost demonstrate, utilizarea bicicletei nu a intrat în sfera de interes a celor prezenți decât după ce ECF (European Cyclists’ Federation) le-a oferit câteva exemple clare ale avantajelor oferite de acest vehicul.

Încă o dată am adus în atenția publicului activități ca mersul pe bicicletă, bicicletele electrice și cargo-bicicletele, dar am reușit și să evidențiem avantajele acestor lucruri în ochii ministerelor de transport ale celor mai puternice țări prezente la Forum, declară Manfred Neun, președintele ECF. Cu siguranță că am făcut o impresie excelentă, dar va trebui să ne străduim mai mult dacă vrem să avem câștig de cauză în fața jucătorilor din industria auto, aeronautică și navală, adaugă Neun.

Studiile desfășurate de ECF indică faptul că mutând 10% din traficul auto spre cel ciclist, timpii de parcurgere a traseelor se îmbunătățesc cu circa 20%. Subliniind capacitatea de inovare a folosirii bicicletei, ECF mai propune și folosirea cargo bike-urilor în orașe pentru livrări de proximitate, inițiativă susținută și de publicații precum Forbes.

Avantajul cel mai important al mersului pe bicicletă este că oferă soluții imediat implementabile. De exemplu, industria bicicletelor electrice a vândut 30 de milioane de unități la nivel mondial, în 2011. Prin contrast, în Europa s-au vândut circa 11.000 de automobile electrice în aceeași perioadă.

A fost bine să vedem că eforturile ECF de a aduce bicicletele în atenția autorităților naționale au dat roade. Astfel, constat tot mai mult că ECF și industria de biciclete trebuie să colaboreze cât mai eficient pentru a sublinia avantajele folosirii acestui vehicul. Această industrie, per ansamblul ei, va trebui să învestească mai multe resurse pentru a face față campaniilor de lobby ale altor industrii de transport, mărturisește Moreno Fioravanti, președintele COLIPED (Asociația producătorilor de biciclete din Europa).

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma