Într-o industrie în care toate componentele tind să devină hidraulice sau electronice, Magura face un pas important și lansează primul set de frâne hidraulice din lume pentru bicicletele de șosea și pentru cursiere. Iar asta se întâmplă la 25 de ani de la lansarea primului set de frâne care funcționează pe acest principiu.
După ani de colaborare împreună cu cei de la Cervelo, Magura a prezentat ieri primele fotografii oficiale ale noului sistem de frânare, botezat RT8. Sistemul de prindere este asemănător cu cel al oricărei frâne de tip caliper, fiind compatibil cu orice bicicletă și utilizând un singur pivot pentru acționarea cleștilor. Magura RT8 utilizează ca și restul de frâne hidraulice pe jantă, ulei mineral.
Magura declară că acesta este cel mai puternic set de frâne pentru cursiere construit vreodată. Puterea de apăsare a manetei este minimă, pentru a genera o forță mare asupra saboților cu o modulație excelentă iar în situația în care saboții se tocesc, utilizatorul nu va trebui decât să modifice poziția pârghiei de frână cu ajutorul unui imbus, distanța dintre sabot și jantă putând fi menținută astfel constantă.
Întreg setul cântărește 495 de grame, de aproape două ori mai mult decât unul clasic, dar ținând cont de modul de funcționare, pot spune că această greutate este impresionantă. Vor exista mai multe versiuni: RT8, RT8 TT (pentru time trial), RT6 și RT6 TT. Prețul pentru setul RT6 va fi de aproximativ 500 de euro.
Informații complete urmează a fi publicate de Magura săptămâna aceasta. Alte detalii pe magura.com.
via Magura
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Cred ca de multe ori inginerii creeaza chestii inutile, doar din dorinta de a demonstra ca se poate si ca le merge mintea. La ce ar folosi niste frane atat de puternice si grele pe o bicicleta? Ca sa franezi puternic pe niste serpentine periculoase unde te asteapta 200m de cadere libera? Si totusi, hidraulice-hidraulice, dar fara actionare electronica cu servovalva? Atata efort si nu au integrat si actionare electronica?
Ma asteptam la video, sa demonstreze, macar o frana pe fata sa actioneze, la vreo 50 de km/h :)))