A trecut ceva timp de când Chameleon își joacă rolul într-o nișă bine definită pe piață în segmentul All-Mountain, însă trecerea la un cadru din carbon face ca acest capitol al vieții sale să devină pur și simplu mai palpitant. Chiar dacă Santa Cruz nu este renumit pentru cadrele sale hardtail, exceptând Jackal-ul, Chameleon este perfect finisat completând spiritul mărcii. Iar americanii n-au lăsat la voia întâmplării nici măcar combinația de culori, reușind să păstreze aspectul sobru, amestecat la nivel de detaliu cu diverse componante albastre, eloxate, precum butucii, capacul de prindere al pipei, cât și unele texte. Desigur, cei de la Fox s-au aliniat cererii și au furnizat furca împreună cu un set de stickere în aceeași nuanță de albastru. Ca bonus, reglajele superioare ale furcii vin și ele în aceeași culoare, însă aici vorbib despre un aspect oricum standardizat.
Nu te atrage încă suficient? Păi află că o poți avea cu roți 27plus sau 29 sau le poți schimba tu între ele oricum ai chef, deși dacă aș fi în locul tău cu siguranță aș cumpăra direct modelul pentru roți 27plus, din simplul motiv că are o furcă cu o cursă de 130mm și nu de 120mm cum sunt livrate cele în versiune cu roți de 29 de inch. O simplă estimare îmi arată că acei 10mm de cursă în plus vor fi apreciați pe traseele mele preferate. Vor exista așadar 4 astfel de versiuni, cu diverse echipări, însă în cazul tuturor vei vedea componente precum Fox, Sram, DT Swiss sau Raceface. Urechile cadrului (drop-out-urile) vor fi reglabile ca pe versiunea din aluminiu, asta însemnând că-ți lasă liberă alegere la setarea parametrilor: poți ajusta lungimea chainstay-ului, deci automat, lungimea ampatamentului. O vrei mai distractivă? Îl scurtezi! O vrei mai stabilă? Îl mărești. O joacă de copii care poate duce totuși la plăceri exacerbate. Astfel, te poți distra în intervalul 415-430mm, zic eu, valori excelente pentru un hardtail cu roți de 27+/29 inch. Toate astea completate de un unghi al headtube-ului de 67 de grade (da, chiar este un hardtail, nu am greșit) și de un reach de 437mm în dimensiunea M. Îmi frec palmele, i-aș da o tură, dar mai bine bag un paragraf aici căci oricum n-am încotro.
De final, este de menționat faptul că acest cadru oferă două prinderi de bidon (sau ce vrei tu), iar de montat vei putea anvelope cu o lățime de maxim 3.0 inch pentru roata de 27.5 și de 2.5 pentru cea de 29. Arhisuficient. Acum să analizăm cu atenție prețurile: 1.600 de euro pentru cadru, 3.800 euro pentru versiunea entry și 5.700 de euro pentru cea de top. Cifre mari pentru un hardtail însă doar fanii genului dar și al mărcii le pot înțelege. Sunt sigur că oamenii de la Santa Cruz deja încasează comenzile în timp ce fredonează Karma Chameleon de la Culture Club.
Iar ca să-și arate un pic mușchii, cei de la Santa Cruz au venit și cu o producție video, zic eu, de excepție pentru acest nou produs. Vizionare plăcută!
via Santa Cruz
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…