Categorii: CursiereNoutati

Două noi curisere de la Bianchi pentru 2018 și… o cursieră electrică cu o autonomie de 200 km!

Surprinzător sau nu, italienii de la Bianchi au făcut primul pas către lumea bicicletelor electrice și au lansat o cursieră asistată electric. Pe cât de blasfemic pare acest pas, pe atât de necesar era, pentru ca faimosul producător italian să rămână în pas cu vremurile. Pe de altă parte, se pare că pe moment a lăsat neatinsă gama de MTB și s-a concentrat pe un alt brand pe care-l deține, Ducati, pentru a lansat MTB-uri electrice. Despre acestea cât și despre noile Aria sau Oltre XR3 vom povesti în acest articol.

Așa arată o cursieră electrică. Oricum nu-ți vei da seama că este electrică când va trece pe lângă tine, pentru că nu vei avea timp s-o vezi. Iar atunci vei exclama: -mamă, ce trăgea băiatu’ ăsta!

Aria a fost prezentată în premieră la Eurobike și reprezintă o nouă adiție în gamă, un model orientat către performanță, bazat pe un cadru și o furcă foarte aerodinamice, cele două componente reprezentând de fapt un sistem care funcționează pentru a oferi o viteză cât mai mare ciclistului. Este de asemenea gata pentru o competițiede triatlon, așadar va putea fi folosită și în alte discipline decât competițiile de șsea. Aceasta va fi bineînțeles echipată cu frâne pe disc.

Aria s-a aflat în centrul atenției la Eurobike.

Oltre XR3 vine în completarea platformei de cursiere aero și va împărți același cadru cu modelul XR4, un model dezvoltat împreună cu cicliștii echipei UCI World Tour Lotto NL-Jumbo. Ceea ce face ca acest cadru să fie atât de special este tehnologia Countervail care atenuează până la 80% din vibrațiile transmise de pe șosea, rezultând astfel un control desăvârșit și o aerodinamică de excepție. Materialul este de fapt carbon, însă cu o arhitectură specială completată de rășină vîscoelastică.

Oltre XR3, cu o formă a cadrului inconfundabilă. De culori nici n-are sens să mai pomenesc.

În ceea ce privește gama de biciclete electrice, aici Bianchi puntează cu două noi modele, e-Road și e-Allroad. Prima este o cursieră pentru șosea, iar a doua un gravel bike, cu cadre care nu diferă de cele electrice, însă care-ți oferă o autonomie extinsă de până la 200 de km. În plus de asta, la o primă vedere, nici nu prea-ți dai seama că ar fi vorba despre o cursieră electrică. Motorul provine de la Polini, are 250W și este produs în Italia, chiar la Bergamo, acolo unde-și are sediul și Bianchi. Acumulatorul de 500Wh este suficient de mare pentru a-ți oferi ture extrem de lungi.

Modelul e-Road, dat de gol poate de downtube-ul mai gros. Dar cam atât.

Mai mult decât aceste două modele, Bianchi îl va construi și pe Eduardo, o bicicletă de șosea bună-la-toate, care îți permite să demontezi motorul în cazul în care n-ai chef de el. Bicicleta este gândită pentru fitness sau pentru cicloturiști, care pot parcurge astfel distanțe mai lungi, într-un timp mai scurt.

Eduardo, cu motor detașabil. O idee faină.

Nu în ultimul rând trebuie menționat Ducati, renumitul brand de motociclete producând și biciclete electrice sub tutela celor de la Bianchi. Așadar, dacă nu vrei o motocicletă Ducati dar totuși dispui de un buget generos, s-ar putea ca cele două noi MTB-uri să-ți facă cu ochiul. Ambele sunt cu dotate cu roți în formatul 27plus, sunt echipate cu motoare Bosch Performance Line CX și au un acumulator mare, de 500Wh.

Hardtail-ul arată chiar bine.
Cocoașa de pe toptube este specifică acestor biciclete.
Motor Bosch, din gama de top. Cum altfel?
Continuăm să ne uităm prin standul Bianchi…
Și regăsim modelul Methanol CV echipat cu roți Crank Brothers.
Dar și cu Shimano Di2.
Modelul Infinito CV a fost de asemenea prezentat.
Cât și Methanol-ul în format full-suspension.
Methanol, văzut din cealaltă parte. Arată bine oricum.
Detalii, detalii… Ce headtube!
Specialissima, o bicicletă pur-sânge pentru competiții.
Formă clasică, dar cabluri trase prin interior.
Combinație de culori ce aduce cu anii 90.
Superbă de altfel, așa cum era de așteptat.
Cockpit agresiv…
… cu integrare în headtube a pipei.

Importator Bianchi în România: carbonbike.ro.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma