Categorii: EvenimenteNoutati

DemoDay – prima a zi a EuroBike, cea mai mare expoziție de biciclete din lume

Suntem prezenți pentru a 5a oară consecutiv la Friedrichshafen, Germania, pentru a vizita EuroBike-ul, cea mai mare expoziție de biciclete din lume, un loc în care industria se reunește în principal pentru afaceri dar și pentru a prezenta toate noile modele de biciclete ce urmează a fi lansate anul viitor. O ocazie numai bună pentru a lua contact cu tot ce este nou în industrie și pentru a cunoaște oameni noi.

Subsemnatul, pe o porțiune unidirecțională de pump track.

Anul acesta, DemoDay-ul, adică singura zi în care presa și reprezentanții magazinelor/importatorii pot testa bicicletele puse la dispoziție de către expozanți, a beneficiat de o nouă localizare, cât se poate de neinspirată. Dacă până anul trecut, aceasta era amplasată într-un cadru natural care oferea suficiente trasee de test, anul acesta zona a fost mutată chiar lângă expoziție, așadar adio urcări brutale, adio coborâri pe rădăcini și adio treceri prin râuri. Terenul plat era ultimul pe care avem de gând să-l întâlnesc aici. Zis și făcut, printre stropi și printre raze de soare, am reușit să punem mâna pe noua furcă Rock Shox RS-1 Inverted, pe noile frâne de la Avid din gama Guide, noua gamă Shimano XTR dar și noile frâne de la Magura sau transmisia 1×11 de la Sram, în versiunea mai ieftină. Despre toate acestea vom relata desigur în articole viitoare.

O surpriză plăcută a fost prezența unui alt producător român, Pegas, în cadrul Demo Day. Reprezentanții companiei s-au declarat mulțumiți de numărul de vizite de la stand, dar și de prezența televiziunilor, o rampă de lansare numai bună pentru Pegas în Occident.

Dar, oricât de dimineață ai ajunge la DemoDay, nu vei avea niciodată ocazia să te plimbi cu atâtea biciclete cu câte ți-ai dori. Noi ne-am bucurat anul acesta, printre altele, de un Canyon CF Lux, un full-suspension cu cadru din carbon pentru Cross Country, dar și cu un Salsa Horsethief, un foarte ușor full-suspension 29er pentru all-moutain, echipat surprinzător (dpdv al greutății) cu un cadru din aluminiu. În principiu, industria continuă pe noua cale: 27.5 inch elimină 26er-ul aproape complet, apar din ce în ce mai multe Fat Bike-uri, unele chiar și cu cadru full-suspension, 29er-ele sunt nelipsite, tandemurile devin electrificate, iar ciudățeniile continuă să apară. Din fericire, acestea din urmă rămân în general fără ecou, iar asta este o veste bună, căci cine și-ar dori o bicicletă cu pedalierul montat pe butucul roții de spate?

Mâine continuăm vizita la Eurobike în cele 12 hangare de avion transformate în urmă cu mult timp în hale expoziționale. Incursiunea în noutățile lui 2015 va începe deci mâine, iar spre finalul zile vom reveni ca de obicei cu o galerie foto. Galeria foto de astăzi, poate fi văzută aici, pe pagina noastră de Facebook.

Dragoș Mitroi
Friedrichshafen, Germania

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Clar sunt peste Elixir-uri (pe care de altfel urmează să le înlocuiască). O să revenim cu un review în curând, vom avea unele disponibile la test.

  • as vrea sa stiu ce parere ti-ai facut de franele sram guide. Am avut ocazia sa le achizitione. Am avut de ales intre Sram guide RS si Avid Elixir 9 trail. AM ales Avid-ul datorita ca poti regla distanta dintre saboti. Stiu ca sunt si la sram RSC, dar erau cu mult peste bugetu meu. Am vazut ca etrierele sunt la fel cu cele de la avid, sunt curios de maneta, Au oferit o putere mai mare modulatia mai bune?

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma