Suntem prezenți pentru a 5a oară consecutiv la Friedrichshafen, Germania, pentru a vizita EuroBike-ul, cea mai mare expoziție de biciclete din lume, un loc în care industria se reunește în principal pentru afaceri dar și pentru a prezenta toate noile modele de biciclete ce urmează a fi lansate anul viitor. O ocazie numai bună pentru a lua contact cu tot ce este nou în industrie și pentru a cunoaște oameni noi.
Anul acesta, DemoDay-ul, adică singura zi în care presa și reprezentanții magazinelor/importatorii pot testa bicicletele puse la dispoziție de către expozanți, a beneficiat de o nouă localizare, cât se poate de neinspirată. Dacă până anul trecut, aceasta era amplasată într-un cadru natural care oferea suficiente trasee de test, anul acesta zona a fost mutată chiar lângă expoziție, așadar adio urcări brutale, adio coborâri pe rădăcini și adio treceri prin râuri. Terenul plat era ultimul pe care avem de gând să-l întâlnesc aici. Zis și făcut, printre stropi și printre raze de soare, am reușit să punem mâna pe noua furcă Rock Shox RS-1 Inverted, pe noile frâne de la Avid din gama Guide, noua gamă Shimano XTR dar și noile frâne de la Magura sau transmisia 1×11 de la Sram, în versiunea mai ieftină. Despre toate acestea vom relata desigur în articole viitoare.
O surpriză plăcută a fost prezența unui alt producător român, Pegas, în cadrul Demo Day. Reprezentanții companiei s-au declarat mulțumiți de numărul de vizite de la stand, dar și de prezența televiziunilor, o rampă de lansare numai bună pentru Pegas în Occident.
Dar, oricât de dimineață ai ajunge la DemoDay, nu vei avea niciodată ocazia să te plimbi cu atâtea biciclete cu câte ți-ai dori. Noi ne-am bucurat anul acesta, printre altele, de un Canyon CF Lux, un full-suspension cu cadru din carbon pentru Cross Country, dar și cu un Salsa Horsethief, un foarte ușor full-suspension 29er pentru all-moutain, echipat surprinzător (dpdv al greutății) cu un cadru din aluminiu. În principiu, industria continuă pe noua cale: 27.5 inch elimină 26er-ul aproape complet, apar din ce în ce mai multe Fat Bike-uri, unele chiar și cu cadru full-suspension, 29er-ele sunt nelipsite, tandemurile devin electrificate, iar ciudățeniile continuă să apară. Din fericire, acestea din urmă rămân în general fără ecou, iar asta este o veste bună, căci cine și-ar dori o bicicletă cu pedalierul montat pe butucul roții de spate?
Mâine continuăm vizita la Eurobike în cele 12 hangare de avion transformate în urmă cu mult timp în hale expoziționale. Incursiunea în noutățile lui 2015 va începe deci mâine, iar spre finalul zile vom reveni ca de obicei cu o galerie foto. Galeria foto de astăzi, poate fi văzută aici, pe pagina noastră de Facebook.
Dragoș Mitroi
Friedrichshafen, Germania
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Clar sunt peste Elixir-uri (pe care de altfel urmează să le înlocuiască). O să revenim cu un review în curând, vom avea unele disponibile la test.
as vrea sa stiu ce parere ti-ai facut de franele sram guide. Am avut ocazia sa le achizitione. Am avut de ales intre Sram guide RS si Avid Elixir 9 trail. AM ales Avid-ul datorita ca poti regla distanta dintre saboti. Stiu ca sunt si la sram RSC, dar erau cu mult peste bugetu meu. Am vazut ca etrierele sunt la fel cu cele de la avid, sunt curios de maneta, Au oferit o putere mai mare modulatia mai bune?