De ce au olandezii atât de multe piste de biciclete?

Oricine a vizitat Olanda a putut observa nenumăratele piste de biciclete care împânzesc orașele și chiar țara. Practic, toate orașele și satele sunt legate printr-o rețea foarte bine dezvoltată de piste construite pentru bicicliști.

Ceea ce putem admira astăzi este rezultatul deciziilor politice din anii 70. Ideile despre mobilitate, siguranță și orașe în care se poate respira, au dus la proiectarea unei infrastructuri complet schimbate față de cum și-ar fi imaginat-o defapt locuitorii Olandei.

Mai jos ai un film de prezentare realizat de Dutch Cycling Embassy, în care este explicată evoluția fenomenului pe două roți din Olanda.

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Foarte frumos. Americanii ca raspuns al crizei economice au invadat Irakul in foamea de petrol, sub pretextul unor motive care nu au fost plauzibile si demonstrate niciodata. Noi inca ne hranim din gunoaiele altora, tot globul rade de noi si ne arata cu degetul. Pana la pistele de biciclisti, sunt mult prea multe de facut. Bafta!

  • Am fost si eu in Olanda in 2008, cu masina.Am vazut multi bicilisti atat in Haga cat si in Amsterdam.
    In Haga, n-am vazut atat de multi biciclisti, pt. ca e capitala politica(cel mai cosmopolit oras in care am fost pana acum-se asemana cu Londra,dar nu pot compara pt. ca n-am fost)
    In Amsterdam a fost cam problematic faptul ca venisem cu masina,intrucat hotelul neavand parcare proprie, a trebuit s-o las pe "strada".Si asta m-a costat 22 euro/zi.(acolo nu-ti permiti s-o lasi ca marlanul de Romanika fara sa platesti)
    Toate deplasarile in oras le-am facut cu tramvaiul care m-a costat 2 zile 15 euro/2 persoane.Am vazut si celebra parcare de biciclete, unde sunt cam 100.000 de bicle(nu stiu cum poti s-o mai gasesti),iar in croaziera pe canale,ghidul ne-a spus ca in apa se afla "un metru de mâl si un metru de bicle".
    Olandezii mi s-au parut niste oameni mai civilizati si mai relaxati decat nemtii.
    Circula mult cu biciletele, dar nu vezi pe acolo bicle cu fitze,suspensii si cai verzi pe pereti.Vezi mai degraba clasicele bicle de oras, gen Tohan, neingrijite si cam ruginite.Am intrebat un localnic de ce umbla cu asa jafuri,ca doar au salarii ca lumea, si mi-a spus ca se fura in draci biciletele acolo,asa ca nu merita investitia.In schimb au infrastructura pt bicle, la fel ca pt. masini:cu benzi pe 2 sensuri,semne de circulatie, semafor.
    Langa hotel era un magazin de biciclete.Am intrat si am constatat ca 90% erau bicle de oras sau cruisere si nu gaseai nimik sub 1000 euro(biciclete noi).Mi s-a parut enorm pt. o bicla de mers agale.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

2 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

7 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

o săptămână in urma