Noua Curve GMX+ este o bicicletă-monstru de avenură, cu cadrul din titan și furca din carbon, proiectată să transporte 10 bidoane de 1 k de apă și să ruleze pe cele mai late anvelope plus. Această bicicletă se amuză la ideea de a fi limitată la drumuri forestiere și poteci ușoare. Ea se dorește să fie un nou standard pentru aventura pe bicicletă off-road.
Echipa de la Curve Cycling are un mod diferit de a privi ciclismul de aventură cu bagaje – dovadă stă și ghidonul de cursieră lat de 75 mm ce este montat opțional pe bicicletele lor. Când construiesc un nou model, aceștia fac ca linia de demarcație între bicicletele gravel și MTB aproape să dispară, scopul fiind crearea unei platforme pentru cele mai epice aventuri cu bagaje în natură.
Ultimul lor model GMX+ ia platforma Gravel Monster Cross și o modifică pentru a fi gata de aventuri și mai extreme. Toptube-ul a fost coborât la maxim pentru a adapta bicicleta și pentru cei mai mici de înălțime dar și pentru a oferi un centru de greutate mai jos când bicicleta e plină de bagaje. Jessie și Sarah de la Curve au petrecut ultimul an folosind GMX+ prin Australia, Jesse câștigând cursa Race to the Rock 2019 unde a parcurs 3000 km în 10 zile.
Cel mai important element al noii biciclete este furca complet nouă GMX+ ce păstrează spațiul pentru anvelope 29×3.0, dar scade distanța axle-to-crown la doar 430 mm pentru a păstra fața bicicletei cât mai coborâtă. Offset-ul e de 55 mm. Această furcă a permis Curve să coboare ghidonul cu 1 cm și toptube-ul cu 2 cm pe cea mai mică mărime GMX, dar și să adauge două mărimi și mai mici: XXS și XS.
Rezultatul e că GMX+ vine acum în 7 mărimi între XXS și XL, cele două mărimi mici fiind echipate cu roți de 27.5, dar tot cu spațiu pentru anvelope de 3.0. Geometria noii biciclete a fost complet modificată. Unghiul furcii e mai mic pentru a îmbunătăți comportamentul off-road, fiind acum de 69 de grade, în timp ce unghiul tijei de șa a crescut la 74.75 grade.
Curve spune că noua geometrie face bicicleta mai versatilă, lăsând posibilitatea montării unui ghidon fie de cursieră, fie drept, cu pipă scurtă.
Redesenarea cadrului GMX+ fabricat din titan 3/2.5 a avut ca scop mărirea reach-ului și creșterea posibilității de adăugare de echipament, în special de bidoane de apă.
Coborârea coroanei furcii a avut ca efect coborârea downtube-ului, așa că este loc mai mult în triunghiul principal pentru genți complete chiar și în cadrele de mărime mică, punctele de prindere pentru bidon de pe downtube fiind montate spre exterior pentru a putea accepta două bidoane chiar dacă în cadru e montată o jantă de dimensiuni mari. Cadrul are prinderi și pentru două bidoane în poziție clasică, în interiorul cadrului și încă unul sub monobloc. Există și un set de prinderi interesante de la chainstay la seatstay, în fața axului spate, pe ambele părți, aducând numărul de prinderi de bidon la cifra impresionantă de 7. Nu există însă nicio prindere de bidon pe toptube, unde e de așteptat să se monteze bagaje, care mai pot fi montate în cadru, sub șa și pe ghidon.
Noua furcă a primit 6 puncte de prindere pe fiecare braț, pentru a transporta mai mule bidoane sau orice altceva ce se poate prinde acolo, fiind disponibile multe tipuri de bagaje. Curve spune că astfel se pot monta până la 10 bidoane de apă de 1 l, ceea ce înseamnă că riscul de deshidratare e minim.
Bicicleta din titan folosește butuci Boost, putând fi deci folosite roți moderne de MTB: 12×148 mm în spate și 15×110 mm în față. Rutarea cablurilor e complet externă, cu sistem modular de prindere sub downtube. Monoblocul este de tip filetat clasic T47.
Cadrul Curve GMX+ e disponibil la precomandă într-un număr limitat de doar 10 exemplare, ce vor fi livrate la mijlocul lui Aprilie. Un lot mai mare va reveni în stoc în luna Mai.
Cadrul GMX+ are prețul de 2650 Euro ce include cadrul din titan, furca din carbon, cuvetele, clema de tijă de șa și ambele axe thru. Pentru un preț suplimentar se poate comanda ghidonul dropbar Walmer, disponibil în 4 lățimi la manete: 46, 50, 55 și 60 cm și 60, 65, 70 și 75 mm la drop-uri.
Pentru doritori, dacă se face o precomandă, Curve se poate ocupa și de echiparea completă a bicicletei după dorința clientului.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…