Pe măsură ce preţurile la cadrele din carbon continuă să scadă din ce în ca mai puţini ciclişti caută biciclete cu cadre din aluminiu. Cu toate astea Specialized a realizat că de multe ori sportivii caută biciclete robuste pe care se pot baza fără teamă de daune costisitoare poate la fel de mari ca la o maşină. Cu alte cuvinte o bicicletă pentru „criterium”.
Folosind tehnologia de sudură D’Aluisio Smart Weld (DSW) şi hidroformând ţevile pentru a controla grosimea pereţilor în zonele importante Specialized creează suduri curate şi uniforme pentru a construi un cadru rigid, dar cu complianţa pe care o oferă biciclete precum Tarmac şi Venge. Abilitatea de a lucra cu aluminiul mai bine şi mai eficient ca niciodată permite obţinerea acestor rezultate la un preţ mai mic decât o bicicletă cu cadru din carbon.
Pentru a completa cadrul rigid al noii Allez Sprint bicicleta foloseşte furca din carbon S-Works FACT. Iar atunci când deţii şi propriul tunel aerodinamic ar fi bine să-l foloseşti pentru orice, iar noul Allez nu a făcut excepţie. Ţevile down tube, seat tube şi seatstay au fost optimizate din punct de vedere aerodinamic pentru a reduce frecarea cu aerul, dar fără a sacrifica din explozia şi sprinturile agresive pe care le presupune o cursă urbană criterium. Rezultatul este o bicicletă care, potrivit fabricantului, obţine un avans de 1,3 m într-un sprint comparată cu vechea Allez.
Dacă nu ai observat încă, bicicleta nu are schimbător faţă sau foaie mică. Da, bicicleta este gândită pentru cicliştii puternici care vor trage de bicicleta din răsputeri. La un concurs suprem criterium poţi căuta cât vrei „viteza mică” pentru că nu o vei afla. Va trebui să găseşti energia din tine pentru a genera explozia sprintului pe foaia mare.
Specialized Allez Sprint X1 va fi disponibilă în număr limitat începând cu mijlocul lui septembrie
Preţuri:
Allez Sprint Expert X1 —2.600$
Allez Sprint Comp X1 — 2.000$
Allez Sprint X1 Frameset — 1.350$
Dan MaziluÎi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.