Categorii: Cursiere

NIKOLA reinventează pedala – Noile Zivo dispun de factor Q variabil

Pedalele sunt în general fixe în braţul pedalierului, iar factorul Q, distanţa dintre cele două pedale, este la fel de constantă. Cu cât factorul Q este mai mare cu atât mai eficientă este pedalarea ciclistului. Însă evident nu pot lăţi la nesfârşit axul pedalierului. Apoi mai discutăm şi despre confortul ciclistului care poate să acuze dureri de genunchi sau şold din cauza pedalelor şi factorului Q nepotrivit anatomiei sale.

NIKOLA Zivo sunt primele pedale de şosea care culisează pe orizontală, perpendicular pe direcţia de mers a bicicletei. Acestea dispun de un ax care le oferă o variaţie a factorului Q de 2,5 cm. Astfel pedalele stau mai apropiate de bicicletă când sunt în partea de sus şi mai depărtate când sunt jos. Producătorul spune că a studiat problema concluzionând că aceasta este cea mai bună soluţie pentru performanţă şi confort maxim.

Fondatorul companiei, Nick Stevovich, spune că noile NIKOLA Zivo nu oferă doar confort sporit celui care le foloseşte ci şi o îmbunătăţire a performantelor. Spre exemplu 7% îmbunătăţire a puterii la nivel de vârf pe o durată de 30 de secunde şi 2,1% îmbunătăţire a eficientei.

Pedalele pot fi reglate, să fie mai depărtate sau mai apropiate de braţul pedalier, în orice poziţie a acestuia devenind astfel complet „customizabile” pentru ciclistul care le foloseşte.

height=350

În viitorul apropiat pedalele vor fi disponibile fabricate din Titan, la preţul de 549$ sau oţel, la preţul de 339$. Fiind dedicate pentru şosea pedalele dispun de prindere pentru plăcuţa cu 3 şuruburi. Pentru început noile Zivo sunt compatibile doar cu Look Keo.

Greutatea anunţată pentru pedalele din oţel este de sub 300g cele din titan având 225g. Greutatea maximă a ciclistului trebuie să fie de 113kg pentru versiunea din oţel şi 82 kg pentru cele din titan.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

4 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma