Categorii: Cursiere

NIKOLA reinventează pedala – Noile Zivo dispun de factor Q variabil

Pedalele sunt în general fixe în braţul pedalierului, iar factorul Q, distanţa dintre cele două pedale, este la fel de constantă. Cu cât factorul Q este mai mare cu atât mai eficientă este pedalarea ciclistului. Însă evident nu pot lăţi la nesfârşit axul pedalierului. Apoi mai discutăm şi despre confortul ciclistului care poate să acuze dureri de genunchi sau şold din cauza pedalelor şi factorului Q nepotrivit anatomiei sale.

NIKOLA Zivo sunt primele pedale de şosea care culisează pe orizontală, perpendicular pe direcţia de mers a bicicletei. Acestea dispun de un ax care le oferă o variaţie a factorului Q de 2,5 cm. Astfel pedalele stau mai apropiate de bicicletă când sunt în partea de sus şi mai depărtate când sunt jos. Producătorul spune că a studiat problema concluzionând că aceasta este cea mai bună soluţie pentru performanţă şi confort maxim.

Fondatorul companiei, Nick Stevovich, spune că noile NIKOLA Zivo nu oferă doar confort sporit celui care le foloseşte ci şi o îmbunătăţire a performantelor. Spre exemplu 7% îmbunătăţire a puterii la nivel de vârf pe o durată de 30 de secunde şi 2,1% îmbunătăţire a eficientei.

Pedalele pot fi reglate, să fie mai depărtate sau mai apropiate de braţul pedalier, în orice poziţie a acestuia devenind astfel complet „customizabile” pentru ciclistul care le foloseşte.

height=350

În viitorul apropiat pedalele vor fi disponibile fabricate din Titan, la preţul de 549$ sau oţel, la preţul de 339$. Fiind dedicate pentru şosea pedalele dispun de prindere pentru plăcuţa cu 3 şuruburi. Pentru început noile Zivo sunt compatibile doar cu Look Keo.

Greutatea anunţată pentru pedalele din oţel este de sub 300g cele din titan având 225g. Greutatea maximă a ciclistului trebuie să fie de 113kg pentru versiunea din oţel şi 82 kg pentru cele din titan.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma