Categorii: Cursiere

Cursiera cu suspensii de la Pinarello. Noua Dogma K8-S

Cum până la Paris-Roubaix nu mai este mult acesta este un moment bun pentru Pinarello să lanseze noua lor cursiera cu suspensie. Da, aţi auzit bine, avem acum suspensii şi pe bicicletele de şosea. Însă mirarea nu trebuie să vă fie mare întrucât Pinarello nu este un pionier pe această direcţie. Micro suspensiile instalate pe cursiere au o istorie destul de lungă doar că nu prea au prins la public. De-a lungul timpului am văzut suspensii de la RockShox, cadre cu suspensie pe arc de la Bianchi, dar şi sistemul SPA al celor de la Trek, similar cu cel despre care vorbim acum la Pinarello.

Cursele de şosea precum Paris-Roubaix, unde şi cel mai mic bonus la confort reprezintă un super avantaj faţă de concurenţă, au inspirat dintotdeauna fabricanţii pentru îmbunătăţirea bicicletelor de şosea care în general sunt construite să fie cât mai rigide posibil.

De data aceasta a venit rândul celor de la Pinarello să integreze un sistem de micro suspensie în partea din spate a cursierei rezultând modelul Dogma K8-S. Ansamblul suspensiei se numeşte DSS 1.0 (Dogmas suspension system), iar shockul aparent oferă cu până la 50% mai mult confort ciclistului. Confortul vertical este obţinut mulţumită acestui shock, dar şi al ţevilor chainstay care flexează odată cu suspensia. În urma testelor efectuate Pinarello poate afirma că noua K8-S, în comparaţie cu modelul Dogma K, este cu 8% mai rapidă aplicând 10% mai puţină energie.

Compania susţine că suspensia adaugă doar 95g la greutatea totală a bicicletei şi va face faţă cicliştilor cu o greutate maximă de până la 100kg. Shock-ul spate este instalat între ţeava seatstay şi seat tube. Astfel greutatea unui cadru Torayca T1100 1K cu tehnologie Nanoalloy şi fără vopsea este de doar 990g în timp ce furca Onda F8 cu steerer conic 1 1/8″–1 1/2″are o greutate de 360g.

Nu în ultimul rând Pinarello K8-S foloseşte multe din tehnologiile deja existente precum design Asimetric, ghidaj intern Think2 al cablurilor, sistem SOE şi o tijă de şa design propriu TripleForce (3 şuruburi pe ţeava seat tube).

Noua Pinarello K8-S va fi disponibilă în 10 mărimi şi 4 culori inclusiv culoarea Team Sky.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma