Canyon a prezentat public noua Ultimate CF SLX care va fi folosită de echipa Movistar în ediţia de anul acesta a Turului Franţei. Aceştia au introdus un nou design aerodinamic cadrului care era deja foarte rigid, uşor şi confortabil. Greutatea finală şi preţul par ireale, dar producătorii spun că piesele folosite fac bicicleta perfect funcţională pentru o utilizare zilnică fără niciun compromis în performanţă şi durabilitate.
Bicicleta aşa cum se găseşte pe raftul magazinului are 4.85 kg!!! Cu un set de pedale Speedplay cu ax de oţel bicicleta ajunge la doar 5.06 kg!
Cadrul SLX cântăreşte 780 g cu o furcă de 295 g. Cadrul Evo este mult mai uşor, la 665 g pentru mărimea M şi cu furca de 270 g tăiată pentru cadru mărimea M.
Cu toată scăderea în greutate, producătorii au încercat să păstreze rigiditatea şi confortul de la SLX. Au scăzut greutatea folosind tipuri diferite de carbon, mult mai scump.
Toate furcile şi ghidoanele Canyon sunt verificate prin scanare cu computerul tomograf pentru a se verifica poziţionarea perfectă a fibrelor de carbon. Deşi de obicei procesul este folosit doar la furci şi ghidoane, datorită faptului că noul cadru împinge mult limitele de greutate, acesta este şi el verificat pe tomograf înainte de ieşirea din fabrică.
Prinderea pentru tija de şa este complet ascunsă cu 6-7 cm mai jos pe cadru, ceea ce permite folosirea a 6-7 cm în plus de tijă de şa, ce permite flexie şi confort sporit. Şuruburile şi inserţia acestora sunt din titan, economisind astfel încă 4-5 g faţă de cele de oţel de pe SLX. Suporţii de bidon rămân standard, cu şuruburi de aluminiu.
Scopul fiind producerea unei biciclete uşoare care să poată fi folosită zilnic, s-au folosit foi şi casetă de pinioane SRAM şi lanţ KMC DLC Black, dar produse toate special pe negru, pentru a păstra aspectul general. Şi restul componentelor sunt alese în ideea de a scădea greutatea, dar fără a renunţa la fiabilitate. Roţile sunt rigide iar ghidonul şi pipa sunt rigide şi confortabile. Deci s-ar mai putea uşor reduce din greutate dacă cineva doreşte cu alte roţi şi componente, dar pierzând din calitatea funcţionării.
Matriţele cadrelor SLX şi Evo sunt identice, dar Evo foloseşte o inserţie specială pentru a se putea forma pe cadru direct din carbon sistemul de prindere a deraiorului faţă, spre deosebire de cel din aluminiu prins cu şuruburi, salvându-se încă 6 g.
Rutarea internă a cablurilor ajută mult la aerodinamică, dar adună câteva grame în plus. Acest lucru a fost compensat prin folosirea cămăşilor Jaguar pentru frână şi a celor chiar mai uşoare XEX pentru cablurile de schimbător.
Alte componente folosite: şa Tune de 79 g, braţe de angrenaj THM Clavicula de 275 g, rulmenţi de angrenaj ceramici de 60 g pe sistem pressfit 86.5 cu ax de 30 mm, rulmenţi ceramici la roţi care scad greutatea cu 6 g pe roată, ghidon Canyon de 196 g la 42 mm şi pipă de 150 g la 110 mm şi cauciucuri speciale Continental Podium TT cu ceva mai puţin cauciuc care cântăresc 200 g bucata, ceva mai puţin decât modelul standard, dar cu durata de viaţă redusă cu 35% fără a fi mai sensibile la pene.
Componente cum ar fi tija de şa flexibilă de la Canyon sau ghidonul şi pipa nu sunt cele mai uşoare de pe piaţă, dar folosirea unora mai uşoare ar fi redus confortul şi rigiditatea, aşa că s-a ales folosirea unora ceva mai grele pentru ca bicicleta să fie mai plăcută la utilizare.
Preţul final va fi de €13,000 şi se va putea comanda din această toamnă, producţia de serie începând în februarie 2016.
Vezi comentarii
"Jaguar" produce mai nou si camasi de cabluri? :)