Poate nu sunt cel mai uzitat tip de anvelopă pentru cursiere, dar baieurile sunt cu siguranță cele mai rapide. Senzația este unică (mai ales în combinație cu o pereche de jante de carbon!) și vitezele mari nu mai sunt atât de greu de atins. Cu alte cuvinte, baieul este altceva. În cele ce urmează îți prezentăm modul de fabricare a baieurilor sau cel puțin cum înțeleg cei de la Schwalbe să le producă.
Schwalbe fabrică anvelope pentru biciclete și numai pentru biciclete din 1973. Unitatea lor de producție este în Jakarta, Indonezia, în apropiere de plantațiile care le furnizează cauciucul. Procesul de producție începe când pe o rolă argintie este turnat latexul pentru a crea învelișul de bază (foto jos).
Pe urmă, două astfel de fâșii sunt unite.
Acum li se adaugă stratul de prevenire a înțepăturilor (puncture protection) pe ambele părți. Urmează montarea carcasei exterioare.
O cameră din latex în interiorul anvelopei îi consolidează pereții laterali ai acesteia din urmă și asigură o retenție mai bună a aerului. Valva folosită permite utilizarea soluțiilor anti-pană care se introduc prin aceasta. Înainte de a fi cusută în interiorul baieului, fiecare cameră este verificată, stând umflată vreme de 24 de ore.
Marginile sunt pliate și cusute, iar camera este învelită într-un material textil.
Carcasa este cusută definitiv în jurul camerei și peste cusătură este aplicată o bandă care va asigura aderența necesară atunci când baiolina va fi aplicată.
Un ultim control al calității este desfășurat în cadrul căruia anvelopa este montată pe o roată și umflată la presiune maximă.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…