Cotic Jeht Gen 2 cu cadru din oțel Reynolds 853 și aluminiu

Jeth Gen 2, succesorul modelului Jeht Gen care a debutat în urmă cu trei ani nu s-a schimbat deloc în termeni de design, dar mai multe îmbunătățiri tehnice i-au fost aduse cât se poate de subtil.

Cotic Jeht Gen 2 – Detalii

  • Materialul Cadrului – Triunghiul față (oțel, Reynolds 853) / Triunghiul spate (aluminiu)
  • Cursa suspsensiilor – 150 mm (față) / 140 mm (spate)
  • Sistemul suspensiei – Link-ul Cotic Drop ( un singur punct de pivotare)
  • Dimensiunea roților – 29 inch sau Mullet, 29 inch (f) / 27,5 inch (s)
  • Triunghiul din față este construit în UK
  • Greutatea – 14,1 kg / Echiparea Gold
  • Culori – Matte Sage / Gloss Crimson
  • Mărimile cadrului – C1 / C2 / C3 / C4 / C5
  • Disponibilitate – Da
  • Site-ul Cotic – www.cotic.co.uk

S-au făcut trei ani de când Cotic a introdus modelul Jeht, iar în acești ani inginerii și-au stors creierii pentru a îmbunătății modelul care avea să preia scena, anume Jeht Gen 2. Vizual nimic nu s-a schimbat, cadrul este compus din cele două piese unde fiecare este construită dintr-un material diferit, oțel și aluminiu. De asmenea, este construit în jurul suspensiilor a căror cursă este de 140 mm, dar Cotic oferă în continuare posibilitatea de a monta o furcă de 150 mm. Deci, până aici nimic neobișnuit!

În orice caz, noul Jeht Gen 2 vine cu roți de 29 inch, dar acum poate fi configurat și în formatul mullet (MX), pe care de ceva timp îl regăsim pe majoritatea bicicletelor.

Cadrul are acum o geometrie îmbunătățită, căci adaptată nu este cel mai portivit cuvânt când vine vorba de Cotic. Ei mereu au fost cu un pas înainte în tabelul geometriei. Lăsând geometria pentru mai târziu, diametru seat-tube-ului a crescut la 31,6 mm, iar producția completă a cadrului și a pieselor CNC are loc în UK. O excepție este triunghiul din spate, construit din aluminiu, el luând naștere în Taiwan. În completarea noutăților se află și țevile Reynolds. Au un design puțin schimbat care livreză mai multă rigiditate și stabilitate în zona down-tube-ului. Greutatea a fost luată în calcul și aceste îmbunătățiri nu au afectat gabaritul.

Ceva îmbunătățiri mai sunt sunt și în partea din spate a cadrului. Progresivitatea cadrului a fost modifcată, iar suspensia răspunde mai bine situaților cărora este supusă. Iar un lucru care preferențiează riderii mai înalți este mărimea cadrului. De ce? Cu cât avansezi în mărimi cu atât este mai progresivă suspensia. Pentru mărimea C1 ai o valoare de 22%, pe când mărimea C5 iese în față cu 28% progresivitate. Dar, anti-squat-ul și anti-rise-ul rămân la aceleași valori.

Geometrie

Cotic a schimbat puțin denuminirile mărimilor. Ceva asemănător celor de la Specialized, numai că ei le-au denumit C1 , C2 , C3, C4 și C5. Nimic astronomic, probabil că C-ul vine de la Cotic cum S-ul de la Specialized. Ei vor ca tu să îți achiziționezi bicicleta care se potrivește cu stilul tău de dat. Nu te mai încurci cu mărimile clasice: ”Ah, am 180 cm, trebuie să îmi iau L, că altfel nu se poate!” – poate ai 180 cm și îți place mai mult să te distrezi pe traseu, prin urmare optezi pentru un C3 în acest context. În caz contrar, dacă vrei viteză și stabilitate, C5 e cea mai buna variantă.

Geometrie – 29 inch
Frame sizeC1C2C3C4C5
Wheel size29′′29′′29′′29′′29′′
Reach444 mm462 mm482 mm501 mm520 mm
Stack623 mm632 mm641 mm650 mm650 mm
STR1,401,371,331,301,25
Steering angle64,5°64,5°64,5°64,5°64,5°
Seat angle, effective75,8°75,8°76,2°76,2°76,2°
Top tube (horiz.)597 mm619 mm637 mm658 mm677 mm
head tube100 mm110 mm120 mm130 mm130 mm
Seat tube390 mm417 mm444 mm471 mm496 mm
Chainstays448 mm448 mm448 mm448 mm448 mm
Wheelbase1,228 mm1,245 mm1.268 mm1,292 mm1,311 mm
Bottom bracket lowering33 mm33 mm33 mm33 mm33 mm
Travel (rear)140 mm140 mm140 mm140 mm140 mm
Suspension travel (front)150 mm150 mm150 mm150 mm150 mm
Geometrie – Mullet
Frame sizeC1C2C3C4C5
Wheel sizeMullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.5Mullet 29/27.5
Reach432 mm450 mm470 mm489 mm508 mm
Stack633 mm642 mm651 mm660 mm660 mm
STR1,471,431,391,351,30
Steering angle64.4°64.4°64.4°64.4°64.4°
Seat angle, effective74,7°74,7°75,1°75,1°75,1°
Top tube (horiz.)601 mm623 mm641 mm662 mm681 mm
head tube100 mm110 mm120 mm130 mm130 mm
Seat tube390 mm417 mm444 mm471 mm496 mm
Chainstays448 mm448 mm448 mm448 mm448 mm
Wheelbase1,218 mm1.235 mm1,258 mm1,282 mm1,301 mm
Bottom bracket lowering43 mm43 mm43 mm43 mm43 mm
Travel (rear)140 mm140 mm140 mm140 mm140 mm
Suspension travel (front)150 mm150 mm150 mm150 mm150 mm

Echipare

La nivel de echipare Jeth Gen 2 este disponibil în opt variante de echipare diferite. Prima variantă și cea mai iefttină este denumită Trail / Bronze SLX, care vine echipată cu suspensii RockShox, furcă Revelation RC și amortizor Deluxe Select Plus și componente Shimano SLX și Deore. Toate la prețul de 4.225 lire. Trecem în extrema cealaltă și găsim modelul de top Trail / Works XTR, cu o combinație de suspensii, furcă RockShox Lyrik Ultimate și amortizor Fox Float X Factory, transmisie Shimano XTR, frâne Hope Tech4 și roți Hope Fortus30, variantă oferită la prețul de 7.999 lire.

Dacă chiar nu îți găsești o variantă care să te încânte din cele opt, Cotic are un configurator online. Un fel de Dream-build.

Via Cotic

Andrei Diaconu

Share
Published by
Andrei Diaconu
Tags: Cotic

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma