Jeth Gen 2, succesorul modelului Jeht Gen care a debutat în urmă cu trei ani nu s-a schimbat deloc în termeni de design, dar mai multe îmbunătățiri tehnice i-au fost aduse cât se poate de subtil.
S-au făcut trei ani de când Cotic a introdus modelul Jeht, iar în acești ani inginerii și-au stors creierii pentru a îmbunătății modelul care avea să preia scena, anume Jeht Gen 2. Vizual nimic nu s-a schimbat, cadrul este compus din cele două piese unde fiecare este construită dintr-un material diferit, oțel și aluminiu. De asmenea, este construit în jurul suspensiilor a căror cursă este de 140 mm, dar Cotic oferă în continuare posibilitatea de a monta o furcă de 150 mm. Deci, până aici nimic neobișnuit!
În orice caz, noul Jeht Gen 2 vine cu roți de 29 inch, dar acum poate fi configurat și în formatul mullet (MX), pe care de ceva timp îl regăsim pe majoritatea bicicletelor.
Cadrul are acum o geometrie îmbunătățită, căci adaptată nu este cel mai portivit cuvânt când vine vorba de Cotic. Ei mereu au fost cu un pas înainte în tabelul geometriei. Lăsând geometria pentru mai târziu, diametru seat-tube-ului a crescut la 31,6 mm, iar producția completă a cadrului și a pieselor CNC are loc în UK. O excepție este triunghiul din spate, construit din aluminiu, el luând naștere în Taiwan. În completarea noutăților se află și țevile Reynolds. Au un design puțin schimbat care livreză mai multă rigiditate și stabilitate în zona down-tube-ului. Greutatea a fost luată în calcul și aceste îmbunătățiri nu au afectat gabaritul.
Ceva îmbunătățiri mai sunt sunt și în partea din spate a cadrului. Progresivitatea cadrului a fost modifcată, iar suspensia răspunde mai bine situaților cărora este supusă. Iar un lucru care preferențiează riderii mai înalți este mărimea cadrului. De ce? Cu cât avansezi în mărimi cu atât este mai progresivă suspensia. Pentru mărimea C1 ai o valoare de 22%, pe când mărimea C5 iese în față cu 28% progresivitate. Dar, anti-squat-ul și anti-rise-ul rămân la aceleași valori.
Cotic a schimbat puțin denuminirile mărimilor. Ceva asemănător celor de la Specialized, numai că ei le-au denumit C1 , C2 , C3, C4 și C5. Nimic astronomic, probabil că C-ul vine de la Cotic cum S-ul de la Specialized. Ei vor ca tu să îți achiziționezi bicicleta care se potrivește cu stilul tău de dat. Nu te mai încurci cu mărimile clasice: ”Ah, am 180 cm, trebuie să îmi iau L, că altfel nu se poate!” – poate ai 180 cm și îți place mai mult să te distrezi pe traseu, prin urmare optezi pentru un C3 în acest context. În caz contrar, dacă vrei viteză și stabilitate, C5 e cea mai buna variantă.
Frame size | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 |
---|---|---|---|---|---|
Wheel size | 29′′ | 29′′ | 29′′ | 29′′ | 29′′ |
Reach | 444 mm | 462 mm | 482 mm | 501 mm | 520 mm |
Stack | 623 mm | 632 mm | 641 mm | 650 mm | 650 mm |
STR | 1,40 | 1,37 | 1,33 | 1,30 | 1,25 |
Steering angle | 64,5° | 64,5° | 64,5° | 64,5° | 64,5° |
Seat angle, effective | 75,8° | 75,8° | 76,2° | 76,2° | 76,2° |
Top tube (horiz.) | 597 mm | 619 mm | 637 mm | 658 mm | 677 mm |
head tube | 100 mm | 110 mm | 120 mm | 130 mm | 130 mm |
Seat tube | 390 mm | 417 mm | 444 mm | 471 mm | 496 mm |
Chainstays | 448 mm | 448 mm | 448 mm | 448 mm | 448 mm |
Wheelbase | 1,228 mm | 1,245 mm | 1.268 mm | 1,292 mm | 1,311 mm |
Bottom bracket lowering | 33 mm | 33 mm | 33 mm | 33 mm | 33 mm |
Travel (rear) | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
Suspension travel (front) | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Frame size | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 |
---|---|---|---|---|---|
Wheel size | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 | Mullet 29/27.5 |
Reach | 432 mm | 450 mm | 470 mm | 489 mm | 508 mm |
Stack | 633 mm | 642 mm | 651 mm | 660 mm | 660 mm |
STR | 1,47 | 1,43 | 1,39 | 1,35 | 1,30 |
Steering angle | 64.4° | 64.4° | 64.4° | 64.4° | 64.4° |
Seat angle, effective | 74,7° | 74,7° | 75,1° | 75,1° | 75,1° |
Top tube (horiz.) | 601 mm | 623 mm | 641 mm | 662 mm | 681 mm |
head tube | 100 mm | 110 mm | 120 mm | 130 mm | 130 mm |
Seat tube | 390 mm | 417 mm | 444 mm | 471 mm | 496 mm |
Chainstays | 448 mm | 448 mm | 448 mm | 448 mm | 448 mm |
Wheelbase | 1,218 mm | 1.235 mm | 1,258 mm | 1,282 mm | 1,301 mm |
Bottom bracket lowering | 43 mm | 43 mm | 43 mm | 43 mm | 43 mm |
Travel (rear) | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm | 140 mm |
Suspension travel (front) | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
La nivel de echipare Jeth Gen 2 este disponibil în opt variante de echipare diferite. Prima variantă și cea mai iefttină este denumită Trail / Bronze SLX, care vine echipată cu suspensii RockShox, furcă Revelation RC și amortizor Deluxe Select Plus și componente Shimano SLX și Deore. Toate la prețul de 4.225 lire. Trecem în extrema cealaltă și găsim modelul de top Trail / Works XTR, cu o combinație de suspensii, furcă RockShox Lyrik Ultimate și amortizor Fox Float X Factory, transmisie Shimano XTR, frâne Hope Tech4 și roți Hope Fortus30, variantă oferită la prețul de 7.999 lire.
Dacă chiar nu îți găsești o variantă care să te încânte din cele opt, Cotic are un configurator online. Un fel de Dream-build.
Via Cotic
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…