Chiru Divider, touring bike din titan pe curea din Hong Kong

Firma Chiru Endurance Bikes din Hong Kong a fost cunoscută de circa 10 ani pentru cadrele lor din carbon, dar iată că intră pe o piață exclusivistă cu o bicicletă din titan construită pentru ”UltraBiking”. Prin acest lucru ei înțeleg ture de anduranță și aventură foarte lungi, departe de zonele civilizate. Soluția este noul Chiru Divider, o bicicletă din titan cu roți mari și groase și cu furcă din carbon sau cu suspensie Lauf, cu transmisie cu cutie pe curea Pinion.

Ideea de UltraBiking este de a transporta tot echipamentul și de a parcurge orice fel de teren sau drum întâlnit, pe distanțe lungi și cu intervenții mecanice simple și minime. Primul mare obiectiv al bicicletei, ediția 2017 a French Divide cu lungimea de 2200 km și diferență de nivel de 35.000 m ce traversează Franța pe poteci de la nord la sud, a fost terminat de Pierre Arnaud Le Magnan, fondatorul companiei, care a câștigat cursa cu un timp de 9 zile și jumătate.

Ideea inițială a fost să construiască o bicicletă din titan care să poată să reziste abuzurilor dintr-un astfel de tur. Astfel, Divider a fost construită pentru a funcționa atât cu roți de 29 cât și cu 27.5+ dacă e nevoie de amortizare și aderență.

Apoi s-a adăugat cureaua Gates și cutia de viteze Pinion, rezultatul fiind o bicicletă ce nu are nevoie de mentenanță timp de mii de km parcurși departe de civilizație. Divider este prima bicicletă Chiru cu transmisie pe curea și cutie Pinion.

Cadrul din titan are headtube conic ce primește orice furcă. Ca echipare originală este propusă fie o furcă fixă din carboncu lungime corectată pentru 100 mm de cursă, aceasta permițând adăugarea unei genți noi sub downtube, sau o furcă cu suspensie lamelară Lauf dacă e nevoie de amortizare mai bună.

Cadrul are dropout-uri culisante pentru tensionarea curelei și un punct de desfacere a seatstay-ului drept pentru instalarea curelei. Drop-urile permit și diverse tipuri de ax, echiparea standard este cu Boost 148 thru dar se poate instala practic orice alt standard.

Titanul este recunoscut pentru amortizarea bună a vibrațiilor, dar pentru turele lungi seatstay-urile coborâte oferă chiar mai mult confort pe offroad.

Nu există încă informații despre preț și data lansării, dar s-ar putea să apară informații concrete la Eurobike!

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

3 săptămâni in urma