Noul gravel Chapter2 AO are multe aspecte interesante de desing, încorporând o grămadă de elemente ce permit personalizarea echipării și a modului de funcționare. Există o grămadă de puncte de prindere, o mulțime de combinații de porturi de cabluri modulare, un port imens de acces la monobloc și chainstay cu lungimea ajustabilă, rezultatul fiind o bicicletă foarte personalizată pentru fiecare. Bicicelta e disponibilă doar sub formă de set de cadru, așa că doritorii o pot echipa cu adevărat individual.
Marca Chapter2 e condusă de Mike Pryde, fost proprietar al mărcii dispărute Neil Pryde. Firma e din Noua Zeelandă iar bicicletele sunt fabricate în Asia și expediate direct de la sediul din Hong Kong. Numele AO vine de la denumirea Maori pentru pământ și este un nume perfect pentru o astfel de bicicletă de aventură.
În față, furca este întărită în față pentru rigiditate, dar și pentru estetică. Greutatea anunțată a furcii netăiate este de 425 g iar a cadrului e de 950 g!
În partea de sus sunt punctele de montaj pentru cutie.
În partea de jos e sistemul de management al cablurilor. Cadrul se expediază cu toate tipurile de porturi, pentru wireless, cabluri, transmisii 1x sau 2x, pentru tijă dropper sau frână hidraulică în spate. Trebuie doar aleasă varianta potrivită și se obține o bicicletă elegantă, fără găuri suplimentare.
Găurile sunt marcate bine pentru a nu fi confundate. Mai jos e un capac pentru aces la baterie și joncțiunea pentru cabluri, capac ascuns sub un suport de bidon.
Chainstay-urile coborâte măresc spațiul pentru cauciucuri și foi și permit montarea de roți 700×42 sau 650bx47.
Bicicleta are în pachet și acest chain guide, ce se montează în locul deraiorului față braze-on.
Axul spate e prins în urechi metalice care pot fi modificate, fiind puse inițial pentru o lungime a chainstay-ului de 420 mm.
Axul poate fi apoi deplasat în față sau în spate cu 7.5 mm pentru a schimba poziția roții și lungimea chainstay-ului. O lungime mai mare oferă stabilitate pentru ture lungi de anduranță iar una mai mică fac ca bicicleta să fie mai agilă.
În spate există o prindere demontabilă de aripă, care se prinde efectiv în jurul seatstay-urilor. Aceasta se folosește împreună cu punctele de prindere de pe axul spate sau se poate demonta cu totul pentru un aspect mai curat.
Principalele caracteristici sunt acestea:
- Carbon: Toray T700 & T800
- 5 Mărimi: XS, S, M, L, XL
- Frâne doar pe disc
- Greutatea cadrului (M): 950g +/- 3%
- Greutatea furcii (netăiată): 425g +/- 3%
- Tija de 31.6mm: 195g +/- 3%
- CHAPTER2 Headset: 1-1/8” – 1.5”
- CHAPTER2 Pipa: 80, 90, 100, 110, 120mm
- Monobloc: BSA Filetat
- Frîne: Flat Mount Disc (nu există variante cu frâne pe jantă)
- Ax Thru: 12×100 & 12×142 E-Thru M12 x 1.5
- Spațiu pentru anvelope: 650B (47mm) & 700c (42mm)
- Plajă de reglare a dropout-ului din spate: +7.5mm / 0mm / -7.5mm
- Lungimea chainstay-ului: 427.5mm / 420mm / 412.5mm
- Compatibilă 1x și 2x (1x cu chainguide)
- 3x prinderi de suport de bidon (unul sub cadru)
- Bento Box: prindere pe toptube
- Prinderi pentru aripi și bagaje
- Standard de siguranță: ISO 4210:2014
Iată un mic video cu bicicleta realizat de Bikerumor:
Chapter2 e disponibil doar sub formă de set cadru cu furcă, incluse fiind și tija de șa din carbon, pipa din aluminiu și cuveții, prețul fiind de 2636 $. Bicicleta va fi disponibilă în luna septembrie 2019.
Sunt disponibile mai multe scheme grafice, inclusiv cea de mai sus cu un desen în stil topo pe partea inferioară a downtube-ului.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com