Categorii: CursiereNoutati

Canyon a lansat Ultimate CF Evo Disc cu greutatea sub 6 kg

Noua versiune ultralejeră a modelului Canyon Ultimate Disc și-a făcut apariția discretă în Turul Franței folosită de câțiva din echipa Katusha, însă a fost o apariție discretă. Noul CF Evo Disc este mai ușor chiar și decât modelul anterior Evo cu frâne pe jantă și împinge limitele de greutate și rigiditate ale unui cadru din carbon de cursieră sub 650 g, bicicleta completă cu frâne pe disc ajungând la o greutate sub 6 kg!

Noul Ultimate CF Evo Disc este cea mai nouă creație din domeniul bicicletelor ușoare a celor de la Canyon. Aceștia s-au mai jucat în trecut, realizând chiar și o versiune utilizabilă a modelului Evo de doar 3.7 kg în 2004, plus una fiabilă în 2006 de 6.8 kg care să se conformeze cu standardele UCI iar recent au lansat biciclete sub 5 kg care se puteau cumpăra în 2015, iar în 2017 le-au oferit chiar mai ieftin. Conceptul Canyon despre bicicletele ușoare a evoluat cu tehnologia, de la biciclete de show spre biciclete care pot fi chiar folosite, inclusiv în curse.

Ultima versiune cu frâne pe disc este bicicleta ultraușoară aproape perfectă – gata de folosit chiar și în cea mai mare cursă, Turul Franței, completată cu câteva piese suplimentare pentru a nu scădea sub greutatea limită impusă de UCI.

Noul Ultimate Evo vrea să spargă standardele de greutate și este cea mai ușoară bicicletă cu frâne pe disc construită vreodată de Canyon și este de fapt una dintre cele mai ușoare biciclete cu frâne pe disc ce se pot cumpăra!

Modelul complet Ultimate Evo Disc are un cadru din carbon de 641 g, furcă din carbon de 285 g și cockpit dintr-o bucată, tot din carbon, de 270 g.

Cu o greutate declarată de 641 g pentru mărimea M fără piesele suplimentare din aluminiu, noul cadru e cu 24 g mai ușor decât Evo pentru frâne pe jantă și cu 140 g mai ușor decât modelul actual SLX Disc. Furca de 285 g Evo este cu 15 g mai grea decât modelul cu frâne pe jantă. Noul CP20 Evocockpit are 270 g, cu 50 g mai ușor decât modelul CP10 de pe versiunea standard SLX, ajutând la salvarea câtorva grame.

O așezare mai precisă a straturilor de carbon este ceea ce a permis Canyon să reducă greutatea, folosind un mix optimizat de fibre ultra-high modului (UHM) și ultra-high tension (UHT) – cel mai avansat mod de stratificare disponibil de la Canyon la vânzare. Cadrul e construit de cei mai experimentați constructori de cadre ai companiei. Carbonul este mai ușor cu 10% pe m2 în joncțiunile importante față de modelul anterior Evo cu frâne pe jantă, păstrând însă aceiași rezistență și rigiditate.

Odată cu materialele și stratificarea îmbunătățite vine și o creștere a rigidității: raportul rigiditate/greutate e mai bun cu aproape 10% decât la modelul Evo cu frâne pe jantă. Noua bicicletă e deci mai ușoară dar în același timp mai rigidă și mai rezistentă la lovituri și uzură.

În detaliu, noul Evo Disc integrează deraiorul față în structura de carbon pentru a salva câteva grame. Clema de prindere a tijei e din titan iar axul roților e de 12 mm tip thru din aluminiu. Furca folosește gâtul specific modelului Ultimate de 1.25 conic, dar cu o construcție mai ușoară. Cockpit-url dintr-o bucată Evo are o formă aero ergonomică și folosește aceiași combinație de fibre de carbon UHM și UHT pentru a salva câteva grame

Canyon a asortat chiar și grafica ghidonului cu bicicleta! Vopseaua adaugă greutate așa că Evo Disc are suprafața finisată natural iar logo-urile sunt minimaliste.

Modelul ușor Ultimate CF Evo Disc este disponibil în cele 7 mărimi clasice Canyon, între XXS și XXL. Evo Disc e disponibilă într-o singură versiune de echipare, cu componente foarte ușoare dar de încredere.

Pentru a ajunge sub 6 kg e nevoie de componente ușoare pe lângă cadrul deja ușor. Cockpit-ul CP20 este cu 15% mai ușor decât modelul standard CP10.

Bicicleta e echipată cu noul grup SRAM Red eTap AXS 2×12 wireless cu transmisie 48/35×10-28t și include frâne de încredere hidraulice HRD.

Punctele de contact sunt destul de extreme. Tija de șa Schmolke 1K din carbon are 120 g iar șaua Selle Italia C59 e din carbon fără căptușală și are doar 61 g. Deși par subțiri, acestea oferă confort și durabilitate pentru turele zilnice.

Măcar se pare că bicicleta are ghidolină normală. Nu conține pedalele, așa că fiecare își alege un model cât mai ușor, cu acestea însă probabil se trece de pragul de 6 kg – dar oricum sub pragul legal UCI, deci nu poate fi folosită la competiții decât cu adăugare de greutate.

Nu în ultimul rând, Evo folosește roțile DT Swiss PRC 1100 ediție limitată ce au 1283 g și jante de 24 mm lățime cu profil tubeless. Pe aceseta sunt montate anvelope Schwalbe GP TT de 25 mm și 190 g, dar probabil merită diferența de 100 g la anvelopele Conti tubeless având în vedere că se renunță la camere.

Canyon Ultimate CF Evo Disc e disponibilă la prețul de 10.000 Euro, același preț ca modelul Ultimate CF Evo 10.0 SL cu frâne pe jantă și o greutate de 5.1 kg ce a fost introdusă acum 2 ani. Deși costă mult, bicicleta e o ofertă foarte bună pentru un model cu frâne pe disc la nivel PRO si pentru o greutate sub 6 kg.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătoului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

7 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

2 săptămâni in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma