Cannondale Scalpel-Si a primit pentru 2019 noua furcă Lefty Ocho

Ultima generație Cannondale Scalpel a fost lansată acum 2 ani, când tot ei au adăugat un X la XC pentru a simboliza traseele din ce în ce mai tehnice din Cupa Mondială. Acum, după ce a fost lansată noua furcă mai ușoară și mai precisă Ocho pe hardtail-ul F-Si, a venit și rândul Scalpel-ului Si să o primească în echipare.

Chiar dacă nu pare o mare schimbare, echipa Cannondale Factory Racing Team a început imediat să folosească noile furci și se pare că sunt într-adevăr foarte bune. Sunt mai ușoare, lucrează mai fin și se pare că au un comportament mai predictibil pe teren tehnic.

Cadrul cu cursa de 100 mm rămâne neschimbat, cei de la Cannondale spunând că e cel mai bun cadru de urcare și de coborâre, fiind cea mai rapidă bicicletă full suspension de XC făcută vreodată.

Se păstrează transmisia cu offset Cannondale Ai, ceea ce înseamnă că e nevoie de o roată spate spițată special. De asemenea rămâne geometria OutFront în față, denumirea Cannondale pentru cadrul lung și unghiul mic al furcii, împreună cu un spate scurt. De asemenea, se păstrează roțile de 27.5 pentru mărimile S de bărbați și XS și S de femei, care au și un offset mai mic cu 5 mm la furcă, în timp ce mărimile mai mari rămân cu roți de 29.

Cea mai mare schimbare este evident noua furcă Lefty Ocho. Toate cele 4 variante cu cadru din carbon Hi-Mod, adică Scalpel-Si Limited Edition, cu preț nespecificat, Scalpel-Si World Cup la 9500 Euro, Scalpel-Si Carbon 1 la 7700 Euro și Scalpel-Si Women 1 tot la 7700 Euro vin echipate cu modelul de top cu cursa de 100 mm Lefty Ocho Carbon, atât la roțile de 27.5 cât și la 29.

Toate modelele Scalpel 2019 primesc un distanțier sub headtube pentru a păstra geometria, deoarece noua furcă e ceva mai compactă decât vechiul model Lefty double crown. În mod interesant, riderii profesioniști nu folosesc distanțierul, ceea ce sugerează că geometria lor e mai înclinată în față sau că folosesc furci cu lungime specială.

Noua echipare Scalpel-Si Limited Edition vine cu noul grup Shimano XTR M9100 1×12 și angrenaj Cannondale, dar nu se știe încă prețul și data de la care va fi disponibil modelul. Nu mai există niciun model cu deraior față sau cu Di2. Totul în afară de acest model vine cu transmisii SRAM 1x. Scalpel e însă în continuare compatibil Di2 (cu loc pentru baterie în toptube) și se poate în continuare monta un deraior față electronic pe chainstay.

Modelele cu cadru din carbon standard au prețul de 6300 Euro pentru Scalpel-Si Carbon 2, 5500 Euro pentru 3 și 4200 Euro pentru 4 și Women 2, versiunea cu cadru din aluminiu Scalpel-Si 5 având prețul de 3200 Euro, toate având furcă Ocho din aluminiu.

Și această furcă are tot cursă de 100 mm, noul amortizor Chamber cu blocaj pe cablu, noul arc OppO, gâtul conic și offset de 50 sau 55 mm în funcție de mărimea roții. Modelul cel mai ieftin Scalpel-Si 6 costă 2200 Euro și are în loc de furca Lefty un RockShox Reba RL.

În afară de Special Edition, toate modelele Scalpel 2019 cu Lefty Ocho vor fi disponibile din Septembrie 2018, fiind deja expediate către distribuitori.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și pe cea a importatorului în România.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma