Weekend-ul acesta am fost invitați de către importatorul Cannondale în România, Extreme Riders Distribution, pentru a lua contact cu noile produse ale sezonului 2015. Există câteva schimbări în gama producătorului, pe care le vom prezenta pe larg în acest articol. Invitat a fost și Vlad Sabău, team rider pentru Cannondale în România, care a și-a prezentat proiectul pentru susținerea celor suferinzi de cancer, o inițiativă lăudabilă, unică pe scena ciclismului local.
Furcă Lefty nouă
De 14 ani Cannondale a continuat să îmbunătățească furca Lefty, iar în prezent se numără printre cele mai ușoare furci de Cross Country, fiind mai rigidă și mai rezistentă decât alte furci de All Mountain, oferind totodată o funcționalitate foarte lină. Toate acestea sunt obținute printr-o construcție de tip upside-down (partea de jos a furcii este cea care lucrează pe denivelări), prin coroanele duble asemnănătoare furcilor de downhill, prin distribuirea sarcinii în mod egal, dar și prin diametrul brațelor: 40mm pentru cel superior și 32mm pentru cel inferior.
În cadrul prezentării a fost proiectat și un film care explică foarte clar de ce o furcă Lefty flexează mai puțin decât una clasică, cu două brațe. Aceasta din urmă are o rigiditate torsională mai mică, dat fiind faptul că sarcinile sunt concentrate în partea superioară, adică în punctul de sprijin. De asemenea, în viraje, furca își pierde din funcționalitate deoarece brațele amortizează diferit. În viața reală însă ar trebui să fie vorba despre o persoană foarte grea pentru a atinge acest status de nefuncționalitate. Oricum, lucrurile sunt clare, deoarece prin construcția sa, Lefty este clar mai simplu, mai ușor și mai funcțional în anumite situații. Este suficient doar s-o privești, iar conceptul se explică de la sine.
Noul Lefty nu doar că suferă mici modificări de ordin estetic, dar acestea sunt strict legate de performanțele îmbunătățite ale furcii. Cel mai important aspect este mutarea axului de prindere a roții. Astfel, se obține on nou Offset, de 45 la 55m. Împreună cu îmblânzirea unghiului headtube-ului (în cazul lui F-Si de la 71 la 69 de grade), crește performanța biciclete pe secțiunile de coborâre mai abrupte, eliminând din senzația că ești aruncat peste ghidon.
De asemenea, noul Lefty beneficiază de pistoane noi cu diametru mai mare. A fost îmbunătățită și circulația uleiului oferind astfel un răspuns mai bun pe denivelări la viteză medie și mare. Rebound-ul a fost îmbunătățind oferind acum o plajă mai mare de reglaj. Camera de aer va beneficia de asemenea de un volum mai mare.
De menționat este și intervalul de service, dublu față de RockShox sau Fox.
Un nou hardtail: F-Si
F-Si va fi noua vedetă pentru Cross Country a celor de la Cannondale, bicicleta pe care vor concura Manuel Fumic sau Marco Aurelio Fontana. Bicicleta va avea un cadru din carbon de înaltă calitate, va rula pe roți de 29 de inch și va fi dotată bineînțeles cu noua furcă Lefty.
După cum aminteam și mai devreme, este surprinzător că cei de la Cannondale optează pentru un unghi al headtube-ului de 69.5 grade pentru a oferi stabilitate mai mare bicicletei inclusv pe coborâri, unde promite a fi foarte manevrabilă. Ca și urmaș al modelelor Flash și F29, noul F-Si a trebuit să se prezinte la nivel înalt.
Bicicleta va utiliza un angrenaj specific Cannondale, deoarece acesta a fost mutat către exterior cu 6 mm, pentru a permite roții de spate să se alinieze perfect cu cadrul. Asta înseamnă că spițele vor fi poziționate în mod egal față de centrul roții, contribuind la rigiditate și stabilitate. Totodată, prin această soluție a unei construcții posterioare asimetrice, vei putea instala anvelope mai late pe bicicletă datorită spațiului crescut.
Conceptul de System Integration descrie faptul că majoritatea componentelor sunt dezvoltate pentru această bicicletă: angrenajul, pipa, furca, tija de șa sau roțile. Mai mult, chainstay-ul este foarte scurt, de 429mm, facilitând astfel un control și mai agil. Trebuie menționat faptul că greutatea cadrului F-Si va fi de doar 960 de grame, în dimensiunea L. În funcție de echipare, prețurile vor varia și pot ajunge până la 10.000 de euro în cazul modelului de top.
Trigger, acum cu roți de 27.5 inch
Modelul de All-Mountain Trigger va trece începând cu 2015 la roțile de 27.5 inch. Mai mult, amortizorul dezvoltat împreună cu Fox, DYAD, a fost revizuit și îmbunătățit. Acesta va avea două camere de aer separate, care vor servi celor două moduri de utilizare: pe coborâre și pe urcare, acționabile cu ajutorul unei manete montate pe ghidon. Astfel, în cazul modelului Trigger poți modifica cursa de la 140 la 85mm, totodată modificându-se garda la sol cu 1 cm și unghiurile head- și seat-tube-ului cu 1 grad.
Pe traseu, am avut la dispoziție un Trigger 29er, cu suspensii de 130mm. Bicicleta s-a comportat exemplar la trecerea peste denivelări, precum pietre sau rădăcini, iar sistemul de micșorare al cursei spate este eficient pe urcări. Ghidonul lat, geometria cadrului împreună cu roțile mari dar și cu suspensia potentă sunt argumente suficiente pentru a utiliza această bicicletă chiar și pe cele mai dificile trasee.
Vlad Sabău continuă proiectul său
În cadrul prezentății am fost onorați de prezența lui Vlad Sabău care a inițiat un proiect lăudabil. La finele fiecărui sezon vinde bicicleta sa Cannondale cu care participă în sezonul competițional, banii fiind donați unei persoane care suferă de cancer. Bicicletele sunt vândute pe ebay și pot atrage sume chiar și mai mari de 3.000 de euro. Toate bicicletele sale sunt roz, cadrul, furca și componentele având nuanțe complementare.
În cazul în care ești interesat de achiziționarea bicicletei din acest sezon sau pentru a afla mai multe despre inițiativa sa te invităm să vizitezi site-ul oficial, vladsabau.ro.
E-bike
Pentru toți cei care nu au mai forța necesară să pedaleze pe distanțe lungi sau la deal, există o alternativă deja cunoscută: bicicletele electrice. Cei de la Cannondale vor avea de asemenea un astfel de model în gamă, pentru munte.
Cu un ampatament lung, o motorizare Bosch și o furcă Lefty, bicicleta este destul de grea înă fâșneață când vine vorba de reprizele de accelerația. Nu este cinstit să urci pe lângă ceilalți cu 25 km/h, dar este distractiv fără niciun dubiu.
După cum știm deja, acest tip de bicicletă va fi căutată de un segment restrâns de cumpărători, însă pe viitor lucrurile ar putea sta mai bine. Mai ales dacă sunt descoperite la timp de cei mai puțin capabili de efort. Uneori e plăcut să mai și trișezi.
Dragoș Mitroi
Poiana Brașov
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…